Andro Krstulović Opara: Ako treba, zbog odvajanja otpada ću se zamjeriti građanima i po cijenu gubitka izbora!

Andro Krstulović Opara: Ako treba, zbog odvajanja otpada ću se zamjeriti građanima i po cijenu gubitka izbora!

Gradonačelnik je najavio i da će se boriti za ukidanje zakona o liberalizaciji taksi tržišta

Nakon svečanog otvorenja zgrade Čistoće, u kojoj je gradonačelnik Andro Krstulović Opara simbolično u maloj kantici za otpad dobio ključeve zgrade, prvi čovjek Splita je stao pred novinare i otvoreno poručio da ako je potrebno zamjeriti se zbog odvajanja otpada, 'slomiti' pitanje postavljanja spremnika, i po cijenu gubljenja izbora da je spreman na to. Od 350 zelenih otoka, naime, građani su pristali na 40. Najavio je i da će se boriti za ukidanje zakona o liberalizaciji taksi tržišta, jer da su mu bitni Splićani i oni koji plaćaju poreze ovdje.

- Kante koje će dobivati građani su samo jedna mali medij u cjelokupnom kompleksnom procesu odvajanja i drugačijeg pristupa upravljanja, odnosno gospodarenja otpadom. Institucije će odraditi svoj posao, javno poduzeće je odradilo svoj posao, sjetite se 22. studenoga gdje smo bili s Karepovcem. Ono što je potrebno je razumijevanje građana. Reći ću otvoreno, od 350 mjesta gdje smo mi spremni postaviti ovakve kante za odvajanje, građani i gradski kotari su pristali na 40. Je li stvarno očekuju da ja moram nametnuti kantu ispred njihove kuće? Ako je potrebno se zamjeriti i izgubiti izbore, ja ću to učiniti jer naš grad mora početi odvajati. Ili ćemo za 20 godina ponoviti istu priču koju smo doživjeli s Karepovcem, opet nered, opet odlaganje problema, gušenje i sve što ne želimo - rekao je.

Istaknuo je kako je točka preokreta koju traži  prije svega mentalna točka.

- Ključ našeg odnosa prema gradu, svome okolišu je u ovome. Gospodo, ovo su vaše kante, vaše ogledalo, prostor za suradnju u boljem okolišu - poručio je.

Kako namjeravate riješiti problem postavljanja spremnika u gradskim kotarevima? Hoćete li razgovarati s čelnicima?

- Ja sam s njima razgovarao. Međutim, građani su izabrali te predsjednike, izvolite se s njima riješiti problem. Andro Krstulović je odgovoran za ono što je odgovoran, ali ako ste izabrali predsjednike i kotarska vijeća, rješavajte to s njima. Ukoliko bude trebalo to lomiti, Andro Krstulović će slomiti po cijenu gubljenja izbora. Prije toga je netko drugi odgovoran. Hoću li ja ponovno nekoga moliti? Neću! Izvolite, odradite svoj posao.

Je li slučaj micanja prva tri reda štekata Žbircu i nekim drugim kafićima znači da se i prije odluke o komunalnom redu kreće u točku preokreta? 

- Ne bih mogao komentirati taj kafić, jer nisam upućen. Ali, da se razumijemo, odnos prema javnoj površini i prema gradu nije pitanje jedne odluke, nego izgradnje mentaliteta, odnosno jednog dugotrajnog procesa koji ne ovisi o jednom čovjeku i o 35 vijećnika, nego o građanima i našem odnosu prema tome. Mi smo započeli javnu raspravu o novom komunalnom redu u trećem mjesecu, najavio sam ga na sjednici. Imali smo 50-ak primjedbi, vrlo uskogrudnih, većina ih je došla od ugostitelja koji se bore za dodatni metar svog štekata i njihovi odvjetnici s briljantno napisanim pismima kojem se optužuje Grad i ja osobno za uskraćivanje ustavnog prava na rad jer sam stavio na raspravu dokument o kojem imamo pravo raspravljati. To su zamjene teza. Onda nam je došlo ljeto za koje sam najavio da će biti teško, upravo da bismo doživjeli to iskustvo prenapregnutosti, pritisnutosti i zagušenja. Turistički radnici će reći da je rast od 16 posto novih dolazaka nešto sjajno. Razmišlja li itko da imamo isti broj djelatnika Čistoće, istu cijenu odvoženja smeća  koje se odvozi na Karepovac, a ne odvaja se otpad. Kome to ostaje? Nama građanima. Drugim riječima, komunalni red i sve ono što ćemo donijeti je prije svega ogledalo našeg htijenja što želimo s gradom, a ne što Andro želi od grada, ili jedna politička grupacija želi. I od tuda, ne samo edukacija i promocija, nego i drugačiji odnos prema svome prostoru su ključevi za život grada.

Jesmo li mi poput Dubrovnika zreli da počnemo upravljati dolascima kruzera i grupama, poput onoga što je gradonačelnik Mato Franković napravio?

- Nitko sretniji od gradonačelnika Frankovića i bilo kojega gradonačelnika na Mediteranu da može upravljati tim procesima. Nema niti jednog gradonačelnika u Europi koji je u stanju upravljati s tim. Vidjeli ste prošli tjedan ono što sam najavljivao, nisam htio biti zloguki prorok, neki nisu htjeli ni slušati što sam govorio, pa čak i kada nisam bio kandidat za gradonačelnika, a to je da ćemo se suočiti s neodrživim stanjem turistifikacije i pritiskom na našu infrastrukturu dimenzioniranu za naše potrebe. Ako u jednom vikendu kroz grad prođe dodatnih 180 tisuća ljudi, što mi očekujemo? Očekujemo li da Grad napravi nove ceste radi toga ili brinemo o našem gradu, našim radnicima Čistoće? Je li kolega Franković upravlja? Trudi se, kao i ja.

Evo bacam izazov, Split ima 80-ak mjesta za zaustavljanje taksija. Jedna druga služba, izvan domašaja politike i tzv. vertikale je dodijelila nekoliko stotina dozvola za parkiranje taksija na tim mjestima, bez da Grad to zna. Temeljem zakona o liberalizaciji protiv kojeg sam, jedini uz kolegu Frankovića, bio glasno i snažno. Posljedica prometnih poteškoća u našem gradu ovoga ljeta su upravo ti ljudi sa svojim taksijima. Da se razumijemo, nisam za ugovornu ekonomiju niti ukidanje tržišta, međutim koja je korist našim građanima koji imaju nekoliko stotina taksista koji su došli na tri mjeseca zaraditi novac i otići? Ja branim interese mojih građana i taksista koji zarađuju u ovoj županiji i ovdje plaćaju. Pitali ste me što ću učiniti? Trudit ću se i učiniti sve da se taj zakon promijeni.

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare