Drvena 40-metarska motorna jahta Stella Maris posebna je po tome što je na tom brodu s osam kabina za smještaj 16 osoba, uz sedam članova posade, instaliran solarni sustav od 10kWp koji napaja sve potrošače na plovilu. Uvidjevši, naime, potrebu za što većom energetskom autonomijom u plovidbi kao i mogućnostima da gosti uživaju u savršenoj tišini uvala, bez potrebe za paljenjem generatora, vlasnik Ante Lozić, koji je ujedno i kapetan, savršeno je uklopio potencijal obnovljivih izvora energije. Korištenjem vjetra za plovidbu i sunca za proizvodnju električne energije dobio je energetski neovisno plovilo, a osim osjetne uštede treba istaknuti i ekološki čimbenik.
Dobavu opreme, instalaciju i puštanje u rad je izvršila splitska firma Solar projekt u kojoj se već dugi niz godina profesionalno bave fotonaponskim sustavima kao i brodskom elektronikom.
- Solarni paneli su preko četiri Victron Energy - MPPT regulatora spojeni na akumulatorsku stanicu, a izlaznu snagu osiguravanju tri Victron MultiPlus invertera ukupne snage 15kW. Spomenuti inverteri u sebi imaju integriran punjač baterija od 70A, te automatsku transfer sklopku za prebacivanje modusa rada. Autonomiju tijekom noći osigurava OPzV akumulatorska stanica koja se osim preko solarnih panela uvijek po potrebi može nadopunjavati s kopna (shore connection) ili u plovidbi korištenjem generatora - pojasnio je Boris Tudor, direktor Solar projekta, inače inženjer brodske elektronike.
Osim što ovaj projekt pokazuje i smjer u kojem brodogradnja može ići, treba naglasiti da su se paneli i vizualno dobro uklopili na ovaj drveni gulet, pa je brod iskorišten i za snimanje spota klape Rišpet s Ivanom Pažaninom i Andreom Koprčinom u glavnim ulogama.