Foto: Joško Šupić NEDJELJNA ĆAKULA Dizajnerski dvojac ELFS-a: Želimo pokazati da 'Made in China' nije jedina opcija

NEDJELJNA ĆAKULA Dizajnerski dvojac ELFS-a: Želimo pokazati da 'Made in China' nije jedina opcija

Dok drugi razmišljaju o kupaćim kostimima i gdje će sutra na plažu, mi smo već u kaputima i pripremamo kolekciju za iduću zimu - pričaju nam Ivan Tandarić i Aleksandar Šekuljica

Ivan Tandarić i Aleksandar Šekuljica, dizajneri koji stoje iza ELFS-a, jednog od najuspješnijih domaćih modnih brendova, osvojili su ovoga tjedna u Splitu glavnu nagradu My Global Fashion Awards za izniman doprinos i širenje hrvatskog brenda izvan granica Hrvatske. Dizajnerski dvojac ugostili smo u nedjeljnoj ćakuli u kojoj nam otkrivaju kako kreativno funkcioniraju, što planiraju, kako su zadovoljni splitskom trgovinom i što im predstavlja laskava titula kojom su okrunjeni.

- Zahvalni smo što je direkcija prepoznala ELFS i nagradila nas glavnom nagradom prvog izdanja MGF Awardsa. Nadali smo se nagradi, ali nismo očekivali da ćemo dobiti glavnu. Smatramo da je svatko tko je bio nominiran zaslužio statuu jer predstavljaju najbolje od hrvatske mode u ovom trenutku. Međutim, ne mogu svi nagradu ponijeti kući, ali za to imaju priliku već iduću godinu.

Čime mislite da ste najviše zaslužili nagradu?

- Vjerojatno jer smo dokazali da se trudom, radom, marljivošću i upornošću mogu napraviti velike stvari koje nisu samo revije i onih pet minuta koje javnost vidi u medijima, već posao od kojeg živi puno ljudi. Mi smo jedni od onih koji su krenuli od nule, nismo iz bogatih familija, sami smo se pobrinuli za sebe. Neprospavane noći nismo kao naši vršnjaci provodili u disku i slično, već u radionici i u poslu. Sad je situacija drugačija, imamo iza sebe odlične ljude koji grade ovu priču s nama i prava smo firma o kakvoj smo nekad sanjali. Na početku treba biti dovoljno lud i posao mora biti ispred svega što postoji jer ima vremena i za uživanje kada se stvari pametno poslože u početku.

Prvo izdanje dodjele MGF-a je iza nas. Kako biste ocijenili ideju organizatorica?

- Ideja Gianne Apostolski i Anamarije Asanović je super iz više razloga. Jedan je zasigurno druženje s kolegama koje rijetko viđamo jer je svatko od nas u svom poslu. Sretneš tako drage ljude koje nisi dugo vidio, neki od njih su ti bili uzori u mladosti... Ideja o nagradama je dobrodošla u svijetu mode jer do sada nismo imali sličnu manifestaciju, većinom su to modne revije, tim je ova manifestacija zainteresirala javnost već prve godine i nadam se da će postati jedna tradicija koja će hrvatsku modu trgnuti iz uspavanog sna.


Što vam osobno znače nagrade?

- Nagrade su stvari koje te pokreću i znak su da nešto što radiš je ispravno, dobro i da netko to odobrava. Međutim, mi stvaramo zbog naših klijenata, a nagrade su samo nekakav vjetar u leđa i lijepo ih je primiti. 

Nagradu ste dobili za izniman doprinos modi i širenje poslovanja izvan granica države. Koliko napora iziskuje proširenje poslovanja izvan granica?

- Jako puno budući da trebaš cijelu jednu novu logistiku i sistem na koji nisi naviknuo. Kod nas već znamo kako stvari funkcioniraju, dok si u inozemstvu na nekom novom teritoriju i trebaš iznova osluškivati potrebe i zahtjeve tržišta. Najlakši alat je web shop putem kojeg osluškujemo bilo klijenata, što im se sviđa ili ne kod tvog brenda. Pokazalo se da stvari koje u Hrvatskoj najbolje prolaze jednako dobro kotiraju i u inozemstvu.

Gdje biste još željeli otvoriti dućan?

- Želja nam je otvoriti trgovinu u Dubrovniku, ali sumnjamo da će biti tako brzo.

Jeste li zadovoljni poslovanjem u Splitu?

- Prezadovoljni, Elfsi vole Split i Split voli Elfse. Otkako postoji naš brend imali smo velik broj klijenata iz Dalmacije, tako da nam je san bio otvoriti dućan za njih, to smo napravili i nismo nimalo požalili. Možda je prvi dućan trebao biti u Splitu, a ne u Zagrebu ha, ha...

Jesu li Dalmatinci zahtjevni klijenti?

- Nisu. Dalmatinci znaju što žele, 'ulete' u dućan i izaberu ciljano što su namjerili. To nije zahtjev jer uvijek je dobro imati klijente koji znaju što im pristaje te ne slijede modu slijepo.

Često su zaštitna lica Vaših kolekcija poznata lica. Koja Dalmatinka ispunjava kriterij i mogla bi postati u budućnosti ELFS zaštitno lice?

- Ima ih na pretek, ali prva koja nam je na pameti je Ella Dvornik.

Surađujete s brojnim poznatim osobama. Na koju ste suradnju najponosniji?

- Ponosni smo na sve suradnje i sve klijente. Ovakvih se pitanja bojimo jer nas je strah da ćemo nekoga zaboraviti, ha, ha... No, prvi se definitivno pamte Seve, Rozga, Maja, Nina... i sve dalje je modna povijest u Hrvata.

Nedavno ste predstavili novu kolekciju na Monturi. Što će se nositi ovog ljeta?

- Nosit će se vesele i zanimljive stvarčice koje ljudima uljepšavaju život. Prozračne tkanine, zanimljivi print su apsolutno traženi u ljetne dane. Kupaći kostimi, šlape i sunčane naočale su trenutačno ono što naši klijenti najviše traže. Šašavo, zabavno i veselo je ljetni đir. Modu je teško ispričati pa je najbolje posjetiti naš web shop i saznati naše viđenje ljetnih kombinacija.

Što je po Vašem mišljenju totalni 'out' ove sezone?

- Smatramo da je'out' ono u čemu se ne osjećaš dobro i ugodno, a to se vidi. Ako vas nešto steže ili se nelagodno osjećate, niste odabrali dobro za vas. Moda nema granica, moderna je ona kombinacija koja je savršeno pristala tebi i u kojoj jednako tako zračiš.

Kako ćete provesti ljeto?

- Radno, pripremamo neka iznenađenja. Odmor ćemo napraviti tek koncem godine, a ljeto ćemo iskoristiti tek uz pokoji slobodni dan. Dok drugi razmišljaju o kupaćim kostimima i gdje će sutra na plažu, mi smo već u kaputima i pripremamo kolekciju za iduću zimu.

Često možemo vidjeti kako ste u potrazi za novom radnom snagom, a posebno za krojačima i šivačima. Koliko je teško pronaći ova zanimanja?

- Odlučili smo se na potragu čak i na društvenim mrežama, a sve kako bismo ljude privukli na bavljenje ovim zanimanjem. Oni koji znaju šivati i krojiti često odustaju od potrage za poslom i pronalaze se u drugim zanimanjima. Zanimanja kao što su šivač i krojač su zlata vrijedna i treba ih čuvati jer izumiru u Hrvatskoj, ali i ostatku Europe.

Bi li trebali poticati mlade da se odluče upravo na navedena zanimanja?

- Želimo ohrabriti sve mlade ljude da fakultet nije jedina njihova mogućnost već da i sa zanatskim zanimanjima mogu biti uspješni. Nadamo se da zanati neće izumrijeti te da ćemo mi i nama slični pokazati da se može živjeti od onoga što znaš napraviti svojim rukama. Mi cijenimo takve ljude i želimo pokazati da 'Made in China' nije jedina opcija. Trebamo podržavati domaću proizvodnju jer ipak smo nekada bili jaka tekstilna sila. Danas je Hrvatska u tom pogledu slomljena, ali jedino novim ulaganjem i naporima možemo je vratiti na stare slavne puteve. Naši proizvodi su domaća proizvodnja i trudimo se pored svoje male radione angažirati proizvodnju iz ostatka Hrvatske. Ono što je ostalo od tekstilne proizvodnje jedno 60 posto surađuje s nama. Trudimo se održati kontinuitet, povećati našu ponudu i kontakte te sve proizvesti u Hrvatskoj.


Dokazujete kako se uspješno može poslovati i u Hrvatskoj te izvoziti svoj proizvod...

- Tajna je da proizvod bude konkurentan na svjetskom tržištu cijenom, kvalitetom, potražnjom i prezentacijom. Nema razlike između šlapa koje su u trendu u svijetu i onih koje možete pronaći kod Elfsa. Nadamo se da to našim kupcima znači koliko i nama. 

Kakvi su vam planovi i gdje vidite brend za 10 godina?

- Da nas je netko pitao prije deset godina ne bismo mu znali kazati gdje se vidimo danas. Ne želimo sebi skočiti u usta, ali se možemo nadati da ćemo biti jednako uspješni i da ćemo imati pozitivni skok prema naprijed. Nadamo se da ćemo svojim kreacijama nastaviti uveseljavati ljude i da će ELFS biti prepoznatljiv po svom modnom izričaju. Planova je puno, oni nas pokreću, zbog njih idemo naprijed. Uvijek imamo jednu ili više točki u daljini prema kojima grabimo i idemo. 

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare