Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
INSTAGRAM ZVIJEZDE Helena Dželalija: Muškarce šminkam kada trebaju pred kamere

INSTAGRAM ZVIJEZDE Helena Dželalija: Muškarce šminkam kada trebaju pred kamere

Mladu vizažisticu prati preko 180 tisuća ljudi na Instagramu, a na Facebooku oko 45 tisuća

Talentirana vizažistica Helena Dželalija, čiji su rad prepoznali mnogi, kako Hrvatice i Hrvati, tako i mnoge inozemne kolegice, priča kako je to u Hrvatskoj biti mlada poduzetnica. Ovu 24-godišnju Splićanku danas na Instagramu prati preko 180 tisuća osoba, a osim šminkanja, Helena se bavi i podukom drugih, dok je sama sasvim slučajno krenula u ovaj posao...

- Na ulici, u gradskom prijevozu, u kafiću, svugdje gdje bi se pojavila ljudi bi me zaustavljali i pitali me tko me šminka. Šminkala bih prijateljice, a onda bih njihove prijateljice mene počele zvati da i njih našminkam. U to vrijeme, prije nekih pet godina, nije bilo vizažista na svakom koraku, taj posao nije bio popularan kao danas. U pravilu nisam znala kako uopće funkcionira tržište, ali sam znala lijepo našminkati sebe i svoje prijateljice. Odlučila sam krenuti u taj posao, trebalo je prvo zaraditi novac na nekim drugim poslovima da uopće startam. Nije bio problem jer sam to zaista željela.

Koliko se teško bilo probiti na tržište?

- Kada sam krenula lako sam se probila na tržište jer sam od početka bila predana, a i nije bilo puno vizažista. Kada čovjek voli svoj posao, onda jedino može biti uspješan. Uz to imam interes za umjetnost, crtam od ranog djetinjstva, a posao vizažista je neka vrsta umjetnosti. Uz to završila sam dizajn unutarnje arhitekture pa mi je crtanje u malom prstu.

Što te je u startu izdvojilo od drugih?

- Za sve što je povezano s nekakvom vrstom umjetnosti u meni postoji interes, tako volim i fotografiju i videa. Za prezentaciju svojih radova koristim određena znanja u fotografiji i pripremi videa, rasvjetu, tako da sam dosta vremena posvetila i edukaciji u tom smislu. Ljudi nekada u svom poslu ne gledaju na ono što se događa iza scene, uložila sam u puno toga kako bi svaki dio bio na visokoj razini. Ljudi trebaju vidjeti svaki segment rada jer svaki detalj diže cijenu i kvalitetu rada. Previše sam pedantna i po špagu da sebi dopuštam greške. Važno se razumjeti i u marketing, trebaju se pratiti i noviteti, važno je znati što se ljudima sviđa, a što ne. Nije posao vizažista našminkati i to je to...

Sjedimo i razgovaramo u tvom novom salonu...

- Otvoriti salon za mene je ostvarenje snova. Otvorila sam ga službeno prije mjesec dana, dugo sam tražila prostor. Imala sam visoke kriterije za poziciju i izgled prostora, željela sam parking kojeg moje klijentice ne trebaju plaćati, željela sam puno svjetla u prostoru i te stvari sam dobila. Salon se nalazi u Vukovarskoj 158, na cesti je i moji klijenti ga lako pronađu, što je još jedan plus.

Kakve su reakcije klijenata koji dobiju račun za tvoju uslugu? Znamo da postoji velik broj šminkerica koji rade na crnom tržištu...

- Nema puno salona za šminkanje u Splitu pa je klijentima čudno dobiti račun za uslugu make upu, često kažu da nisu očekivali račun i da im ne treba. Neki komentiraju da su prvi put kod mene dobili račun za šminkanje. Nadam se da su takve reakcije pozitivne, a vidim da su oduševljeni što dolaze kod mene u salon, a ne ja kod njih. Ipak je ljepše doći u jednostavan, čist i uredan prostor namijenjen za šminkanje. Odlazak na kućne adrese je nepredvidljiv, svatko od nas ima drugačiji uvjete života, tako da sam u salonu pronašla svoj mir. Djevojke dođu na svoj termin i to je lakše nego voziti se od adrese do adrese.

Danas je posao vizažista jako popularan. Možemo kazati kako si prava zvijezda, ako je suditi po reakcijama na tvojim društvenim mrežama. Koliko znači dobar profil na društvenoj mreži?

- Na Instagramu je puno stranih pratitelja, dok je Facebook rezerviran za domaće ljude, tako da na te dvije društvene mreže je različita publika, drugačijih ukusa. Primjerice u Parizu vole nježniji make up, a da vide neki moj rad ili drugih s Balkana, njima bi to bilo previše. Društvene mreže pomažu puno, imam preko 180 tisuća pratitelja na Instagramu, a na Facebooku oko 45 tisuća. Sve društvene mreže su super, ali mi u poslu najviše znače preporuke i toga imam najviše. Većina klijenata došla je na preporuku, a društvene mreže im pojačaju dojam i želju da dođu kod mene na šminkanje.

Što donose hladni dani u make up trendovima?

- Kako dolazi jesen, dolaze tamniji i hladni tonovi, bordo usne, dok su ljeti popularni lagani make up na očima i jarke boje na usnama. Čini mi se da je sve stvar ukusa, prije nego što počnem sa šminkanjem uvijek se konzultiram s klijentima što žele, a i svačije lice nije za svaki make up. Trendovi nisu nešto čega se treba slijepo pratiti, ali ima jedan make up koji je popularan, a to je Jennifer Lopez Glow, tu su brončani tonovi i prirodnost na prvom mjestu, iako ima puno make upu. 

Oni koji se ne znaju našminkati, kod tebe mogu doći na školu šminkanja...

- Držim dvije vrste tečajeva, jedan je za profesionalnu upotrebu make upu, a drugi je tečaj za osobnu upotrebu i gdje polaznici nauče sebe našminkati i savjetujem klijente koju vrstu make up bi trebali koristiti. Cijene za moje tečajeve su dosta povoljne, tako za 300 kuna možete naučiti sebe našminkati, dok za profesionalno šminkanje ovisi o stupnju prethodnog znanja polaznika. 

Kako je biti mlada poduzetnica u Hrvatskoj?

- Ima dosta troškova, ha, ha... Ali kada čovjek voli svoj posao onda mu ništa nije teško. Volim svaku stranu ovog biznisa i nije mi problem ništa, ali ipak najviše uživam u stvaralaštvu.

Tko su tvoji najčešći klijenti?

- Moje klijentice dolaze za različite prigode, od vjenčanja, maturalnih zabava, poslovnih sastanaka, večernjih izlazaka... Imam i muških klijenata, to su većinom glazbenici koji dođu na blagi make up za snimanje spotova. Nisam imala ekstremnih zahtjeva, ali traže da im se napravi dobra podloga jer kamera vidi svaku točkicu na licu. Također, mladenke traže blagi make up za svoje muževe prije nego odrade snimanje za svoj book. Ali u većini su moji klijenti ipak žene.

Ima li posebnih zahtjeva tvojih klijenata?

- Nema, sve je moguće uz kvalitetne proizvode i dobar rad. Važno je znati razlikovati dobar od lošeg make upa, tu mora biti dosta znanja i truda uloženog da bi jedan look bio do neke granice savršen. Ljudima su pali kriteriji, prolazi im svakakvi lookovi, a kod mene toga nema. Stojim iza svog rada, imam neka pravila koja moraju biti, kao što su da tuš ne smije biti blijed, krivudav... Kriteriji se trebaju povisiti jer bi onda bio manji broj loših vizažista, a i oni koji nisu još dobri trudili bi se biti bolji.

Bi li ikada klijentici napravila look koji traži, a smatraš da joj neće pristajati?

- Ne bih, pokušala bih je odgovoriti. Često im kažem da slijepo ne gledaju make up na drugima jer možda nemaju isti oblik lica i neće im pristajati takva vrsta šminke. Na kraju mi je cilj da moj klijent izađe iz salona zadovoljan i sretan i da mu je ugodno sa šminkom koju sam napravila. Moram priznati da su većinom svi razumni i na kraju se prepuste mojim rukama. Bitno je biti i dobar psiholog i dobro im objasniti što želiš napraviti.

Planovi?

- Imam plan u smislu širenja djelatnosti, ali malo ću pričekati s tim jer imam puno posla i malu bebu kod kuće. Dugoročni plan je ostati dosljedna sebi, svojoj ideji i kvalitetnoj usluzi za moje klijente. 

Vaša reakcija na temu