Najveća regionalna digitalna konferencija Digital Takeover u organizaciji 24sata u CineStaru zagrebačkog Branimir Centra okupila je rekordan broj posjetitelja, čak 1300, iz Hrvatske i regije te predstavnike Vlade. U novom izdanju konferencija je sudionicima predstavila širu sliku digitalne transformacije, a u 10 sati službenog programa kroz devet predavanja i tri panela u šest dvorana predavači su naglasili važnost praćenja trendova u digitalu i podijelitili svoja iskustva i znanja o kreiranju održive digitalne kulture. Ove godine konferenciju su podržali brendovi 24sata mreže - 24sata, Miss7, Express i Joomboos koji su u svojim dvoranama ugostili stručnjake iz raznih područja dok je program iz glavne dvorane imao i svoju live hologramsku projekciju.
'Promjene se događaju brzo, a događat će se samo još brže jer nas sve više u istom brodu vesla naprijed. Svaki dan imamo 520.000 novih ljudi koji su dobili pristup internetu i generiraju tu promjenu.'
Tim je riječima konferenciju Digital Takeover otvorio Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku i član Uprave 24sata.
Program je počeo predavanjem Daniela Newmana, glavnog analitičara tvrtke Futurum Research i CEO u Broadsuite Media grupi.
- Jedna od milijun ideja postane uspješna, a tvrtke koje uspijevaju na tržištu su one koje se mogu prilagoditi promjenama i tržištu, one koje prolaze kroz brojne promjene i izazove i uspješno se transformiraju. Takve tvrtke Newman naziva zmajevima. Poduzetnici smatraju da moraju biti idući Uber ili Snapchat da bi bili uspješni, ali to nije tako, ako se možete prilagoditi i fokusirati, možete i uspjeti - kazao je Newman.
Obrazložio je sedam operativnih stupova koje pomažu organiziciji da ubrza digitalnu transformaciju, upravljaju promjenama i pretvore promjene u neumorni motor za nove mogućnosti: iskustvo, ljudi, promjena. inovacija, vodstvo, tehnologija i kultura tvrtke.
Peter Corbett, osnivač digitalne agencije iStrategylabs, podijelio je inovativna rješenja za marketinške kampanje na kojima je radio posljednjih godina i dobio brojna svjetska priznanja.
- Današnje kampanje moraju davati nezaboravno iskustvo. Ne smijemo zaboraviti kako smo kampanje radili prije pojave interneta. Sljedeći put kad radite kampanju, zapitajte se kako ćete je prenijeti putem interneta - rekao je.
Predsjednik uprave Hrvatskog Telekoma Davor Tomašković govorio je o potencijalu koji tehnologija ima u preobrazbi našeg života.
- Kad bismo ubrzali digitalizaciju za 10%, BDP bi se podigao za 11% u sedam godina - kaže Tomašković i ističe da se u maloj zemlji poput Hrvatske i male promjene mogu osjetiti.
Natalia Wiechowski, nagrađivana marketinška stručnjakinja za Bliski istok i Afriku, istaknula je da svaki marketinški stručnjak, da bi bio uspješan, mora prije svega razumjeti ljudsko ponašanje.
- Ljudi imaju šesto čulo kada je riječ o međusobnom povezivanju. Ako ne marite, ljudi vas neće slijediti na društvenim mrežama - istaknula je Wachowski.
Posljednje predavanje održao je Stephen Attenborough, komercijalni direktor kompanije Virgin Galactic koja je dio grupacije Virgin Group u vlasništvu Richarda Bransona.
- Svi žele ići u svemir, ali malo ljudi to može. Stvari se brzo mijenjaju i mi smo u epicentru ove revolucije - rekao je Attenborough čija tvrtka u SAD-u radi na razvoju tehnologije koja će omogućiti komercijalna putovanja u svemir.
- Svi govore o preprekama, ali Richard Branson je genijalac - kaže Attenborough i dodaje kako u poslu treba imati i hrabrosti, ali najvažnije je da postoji set vrijednosti za kojima se posao, bez obzira na branšu, povodi. U svijetu izobilja odabira, kaže Attenborough, moramo zadržati vjernost i dati ljudima vrijednost.
Na panelu u Miss7 dvorani o ulogama liderica u digitalnoj transformaciji raspravljali su ministrica obrazovanja Blaženka Divjak, Maja Čulig iz Addiko banke, Ana Pauzar iz Hrvatskog Telekoma te Tonkica Zlački, urednica portala Miss7.
- Uvodimo informatiku kako bismo učenike naučili programski razmišljati, što je podloga za neka zanimanja u budućnosti za koja mi danas ne znamo ni da će postojati - objasnila je ministrica Divjak.
Na Expressovu panelu o digitalizaciji Hrvatske sudionici su bili Željko Ivanković, novinar i analitičar, Senad Kulenović, digitalni nomad, Davor Bruketa, kreativni direktor Bruketa&Žinić&Grey, Bernard Gršić, državni tajnik za digitalno društvo, Ivan Čulo iz Hrvatske pošte, a moderirao je Nikola Vrdoljak iz agencije 404. Raspravljali su o svim izazovima koje proces digitalizacije predstavlja za hrvatske tvrtke.
- Digitalno se transformira čak i donje rublje. Tehnologija je katalizator, ali ljudi su najvažniji. Transformira se čitava organizacija - kazao je Kulenović.
Davor Bruketa je uvjeren da digitalizacija uništava poslove, ali uništava 'dosadne poslove i omogućava kreativne poslove, jer svi smo mi kreativna bića'.
Na JoomBoosovu panelu govorili su hrvatski influenceri: Lana Klingor Mihić, Davor Gerbus, Petra Dimić i Andrea Štimac, a jedan od najpoznatijih hrvatskih influencera Davor Gerbus, izjavio je da se može živjeti od Instagrama i YouTubea, ali uz to se i rade poslovi sa strane.
Marko Zorić s BBC-a govorio je o o digitalnoj transformaciji i njezinoj ulozi u redakcijama i brendovima.
- Publika ima moć. Ona odlučuje kako ćemo prenositi vijest, gdje će se prenositi vijesti i kako - kaže Zorić i dodaje da ponekad treba pogriješiti da bismo uspjeli jer ako ne pogriješimo i ne doživimo neuspjeh, onda nešto ne radimo dobro.
Na kraju konferencije predvodnicima digitalnog poslovanja u Hrvatskoj uručena su priznanja Digital Takeover Business Leaders. Među prepoznatim predvodnicima su: Hrvatska Pošta (Investicija u digitalnu tehnologiju), Oradian (Društveno odgovoran projekt), Hrvatski Telekom (Doprinos za razvoj digitalnog društva), Gideon Brothers (Doprinos razvoju robotike kao poduzetničke grane u Hrvatskoj) i Addiko Bank (Inovativna digitalna rješenja).
Posebnu zahvalu organizacijski tim 24sata i Digital Takeovera upućuje svim partnerima konferencije, digitalnim prijateljima i medijima koji su, na sebi svojstven način u području kojim se bave, među prvima prepoznali važnost digitalne komunikacije i podržali konferenciju. Ove godine okupilo ih se više od 70.