KOMUNIKACIJSKI STRUČNJAK Gordan Turković: 'Jogurt revolucija' neće naštetiti Kolindi Grabar-Kitarović, ali napravila je jednu drugu pogrešku koja je ostala neprimijećena

KOMUNIKACIJSKI STRUČNJAK Gordan Turković: 'Jogurt revolucija' neće naštetiti Kolindi Grabar-Kitarović, ali napravila je jednu drugu pogrešku koja je ostala neprimijećena

Hrvatska politička scena puna je komunikacijski neatraktivnih likova pa predsjednica gotovo uvijek iskače u prvi plan

Komunikacijski stručnjak Gordan Turković smatra da 'jogurt revolucija' neće uopće naštetiti Kolindi Grabar-Kitarović. Kaže da je u ovom slučaju manjina jako glasna, ali da predsjednica ustvari ima potporu tihe većine, te da joj nespretno upotrebljena prispodoba s mliječnim proizvodima neće ugroziti rejting.

- Političare s desnog spektra često ismijavaju po medijima i društvenim mrežama, stječe se dojam da im se cijeli narod izruguje, ali na kraju dana se broje glasovi, koji u Hrvatskoj najčešće pokažu nešto ipak drugačiju sliku - kaže Turković.

Ne samo što izbori to pokazuju, dodaje Turković, nego i reakcije na ulici, gdje joj ljudi doslovno hrle u zagrljaj.

Pitali smo ga čini mu li se da Kolindu Grabar-Kitarović jedva čekaju ismijati, te dijeli li on dojam nekih da se, recimo, ne bi radile montaže s Andrejem Plenkovićem da je kojim slučajem on izgovorio kako za vrijeme Jugoslavije u trgovinama nije bio velik izbor jogurata. Evo koji nam je odgovor ponudio:

- Hrvatska politička scena puna je komunikacijski neatraktivnih likova pa predsjednica gotovo uvijek iskače u prvi plan. Samim time ne mora nužno značiti da ima neke neprijatelje koji joj jedva čekaju podmetnuti. Ona je praktički jedina na političkoj sceni iz čijih izjava možeš imati vijest za naslovnicu. Ne plaši se komuniciranja, učila je na komunikacijskim pogreškama svog prethodnika Ive Josipovića te radi apsolutno sve suprotno od njega. Od pojavljivanja na najvećim sportskim događajima pa sve do okupljanja u manjim hrvatskim sredinama. Na početku kampanje 2014. malo tko se mogao sjetiti barem jedne Josipovićeve izjave ili državničkog poteza u petogodišnjem mandatu, a rezultati pokazuju da birači to ne opraštaju. Možete li zamisliti da Josipović na kiši i u dresu ljubi pehar na Svjetskom prvenstvu? I taj su njen potez korisnici društvenih mreža ismijavali, pa i neki analitičari, ali oni su, ponavljam, samo glasna manjina kada se otvore biračka mjesta. To je naša realnost - smatra Splićanin.

Ipak, Turković je primijetio jednu veliku komunikacijsku pogrešku u ovom vremenu 'jogurt revolucije'. Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić je nedavno na Kosovu rekao da 'u Kninu vijori hrvatska šahovnica koje tamo nikad nije bilo', te je Slobodana Miloševića nazvao 'velikim srpskim liderom'. 

- Dok su se mediji i društvene mreže bavili jogurtom, velikom broju komentatora promaknulo je kako predsjednica danas kritizira Vučića govoreći da njegove izjave najbolje govore o kakvoj se osobi radi te da on nije relevantan za Hrvatsku. Držim da je tu trebala malo pažljivije birati riječi s obzirom na to da ga je upravo ona pozvala u posjet našoj zemlji i tako mu, nažalost, baš dala na toj relevantnosti koju mu sada negira. On je tijekom tog posjeta, slobodno se može reći, komunikacijski totalno izdominirao nad hrvatskim komunikacijskim timom. Osobno mi je nevjerojatno bilo vidjeti kako su se državni PR timovi loše pripremili za ovaj posjet, pogotovo kada su znali da im u posjet dolazi političar koji bez ikakve grižnje savjesti i više od svih ostalih poseže za izvrtanjem istine, cinizmom i patetikom uz potporu praktički čitave srbijanske medijske mašinerije i plejade iskusnih stranih savjetnika - poručio je Turković.

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare