Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
RIJEČ STRUČNJAKINJE 'Puno je grešaka na terenu kod kreiranja događanja u turizmu'

RIJEČ STRUČNJAKINJE 'Puno je grešaka na terenu kod kreiranja događanja u turizmu'

'Važno da se ne organizira nešto što lokalno stanovništvo neće podržati, što ne može doživjeti kao svoje', naglasila je Klara Trošt Lesić, direktorica Turističke zajednice općine Vrsar

Kako kvalitetno prirediti manifestacije i događanja u turizmu?, naziv je radionice koja se održala u Dvorcu Vitturi u Kaštel Lukšiću. U nazivu je ujedno i pitanje na koje je odgovor dala Klara Trošt Lesić, direktorica Turističke zajednice općine Vrsar u Istri.

Stručni događaj bio je namijenjen djelatnicima turističkih zajednica, predstavnicima lokalne samouprave, udrugama civilnog društva i svim ostalim dionicima koji priređuju ili sudjeluju u priređivanju događanja i manifestacija na lokalnoj razini.

Puno je grešaka koje se događaju na terenu, a predavačica nam je otkrila najčešće manjkavosti.

- Ima dosta čestih grešaka. Primjerice, sada nam počinje Europsko nogometno prvenstvo i greška koja se tu često ponavlja jest da se organiziraju manifestacije na dan kada igra Hrvatska. Treba se pratiti kalendar, usklađivati i ne organizirati događanje kada igra Hrvatska, jer puno puta se desilo da su kolege javljali da je bilo pusto na događajima. 

Jedina iznimka je kada se na te dane održavaju sadržaji koji su namijenjeni djeci. Naravno, to sve ovisi tko je ciljana publika. Ali ako imate jedno događanje gdje očekujete publiku koja inače ima interes i u nogometu, onda tu prevagne interes prema sportu i ljudi gledaju u reprezentaciju - navela je Trošt Lesić koja se dugo godina bavi održivim turizmom, a 2012. godine doktorirala je na Ekonomskom fakultetu u Splitu na temu ‘Kako događanja utječu na održivost destinacije?’.
Istaknula je kako su događanja u turizmu specifična, jer su ona jednokratna.

- Kada se iz godine u godinu održavaju, onda možemo održivo upravljati, vidimo koje se greške događaju, pa to ispravljamo putem. Međutim, izazov održivosti kod manifestacije izražen je zbog njihove sezonalnosti. Znači, imamo jako malo vremena, nekoliko sati dok one traju, da to sve bude savršeno. 

Zato su nam takve edukacije potrebne da upravljamo rizicima, da ih minimizirao, da učimo jedni druge te jedni od drugih koje smo greške imali na terenu. Baš u toj komunikaciji možemo onda upravljati rizicima i očekivanjima gostiju - kazala je Klara Trošt Lesić. 

Smatra da je potrebna komunikacija među destinacijama koje su blizu te da se kalendari događanja zajednički rade.

-  Prema mom iskustvu u Turističkoj zajednici u Vrsaru, imamo manifestacije koje su čak i iste kao i u susjednim općinama. Međutim, dogovaramo se kada će se održavati, jer ako gost dođe u Istru, on ne zna gdje je granica općina niti grada, niti to njega zanima. On je došao u destinaciju. Na nama je da suradnjom pružamo više sadržaja i da gost zaključi da se tu puno toga događa, i da će se vratiti - objasnila je naša sugovornica i predavačica. 

Kada pričamo o kulturnim događanjima, istaknula je kako je važno da budu u skladu s identitetom mjesta. Pogotovo je važno, dodala je, da se ne organizira nešto što lokalno stanovništvo neće podržati, što ne može doživjeti kao svoje.

- Ako imamo otpor od lokalaca koji to ne podržavaju, onda je velika vjerojatnost da to neće uspjeti, odnosno da vi kao organizator morati uložiti jako puno truda i jako puno novaca da bi to izgledalo na nešto - poručila je.

Direktorica kaštelanske Turističke zajednice Nada Maršić rekla je da su baš Kaštela prepoznata po tome što imaju jako veliki broj manifestacija.

- Kaštela su jako duga. Sedam je to povijesnih mjesta, iako je danas to jedan grad. Ipak, svi vole da se nešto događa u njihovom mjestu. Preko ljeta imamo između 80 i 90 manifestacija, znači više od jedne manifestacije dnevno. Čini mi se da bi ova radionica i ova edukacija nama svima dobrodošla, jer na jedan način moramo podignuti i prepoznatljivost svih tih manifestacija, a i prepoznatljivost Grada Kaštela, koji zapravo pokušavamo promovirat upravo kroz niz manifestacija. 

Još uvijek ima, dakako, prostora za napredovanje, a to nam je i cilj. Postoje manifestacije koje su predviđene za goste koji su već u destinaciji, ali postoje i manifestacije koje imaju potencijal da privuku, da budu motiv dolaska gosta u destinaciju - kazala je Maršić. 

Smatra da bi u sinergiji s kaštelanskim udrugama koje gostima i domaćima prezentiraju cjelogodišnji rad, bilo jako dobro napraviti dobru promociju svega što oni mogu ponuditi gostima i domaćima.

Sve turističke destinacije susreću se sa sličnim problemima prilikom organizacije događanja, jer najčešće ne znaju tko još u destinaciji organizira neku sličnu, možda još i veću manifestaciju, otkrila je Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice Splita.

- Ponekad je i publika mala s obzirom na specifičnost teme pa se ljudi disperziraju i na kraju se uloži veliki trud ili novac, a nemate dovoljno gostiju, slušatelja, odnosno sudionika manifestacije. Zato podržavamo ovakve edukacije, jer su one razlog zašto turističke zajednice sve bolje rade i zašto su nam gosti zadovoljniji - naglasila je Vukšić. 

Budući da sve turističke zajednice žele sačuvati autentičnost destinacija, velik broj manifestacija se organizira s ciljem da se prezentira kulturna baština te da se sačuva od zaborava tradicija na kojoj, u većini slučajeva, počiva turistički proizvod.

U sklopu Smart Cornera splitsko-dalmatinskog radionica se organizirala u cilju razvoja SDŽ kao kvalitetne i konkurentne turističke destinacije, održivog razvoja kulturnih i prirodnih resursa te podizanju kvalitete turističkih proizvoda i usluga.

Vaša reakcija na temu