Ante Bilić: Možete misliti kakve su bile reakcije ljudi nakon toliko otkaza, ali Trogiru su potrebni i veći rezovi

Ante Bilić: Možete misliti kakve su bile reakcije ljudi nakon toliko otkaza, ali Trogiru su potrebni i veći rezovi

Uštede ćemo ostvariti i tako što ćemo neke usluge poput računovodstva ili čišćenja poslovnih prostora objediniti za sve ustanove

Trogirski gradonačelnik Ante Bilić odlučio je sistematizirati gradsku upravu, odnosno smanjiti broj zaposlenih sa 75 na 62. Naveo je da trošak plaća na godišnjoj razini iznosi 9,5 milijuna kuna što je oko deset posto proračuna. 'Postali smo sami sebi svrha', ocijenio je Bilić.

Zašto ste se odlučili na ovakav potez?

- Odgovor je jednostavan. Građani preskupo plaćaju lošu uslugu, odnosno imamo prevelik broj zaposlenih što nismo pravdali učinkovitošću, kvalitetom i brzinom usluge građanima. Usporedili smo se malo s drugim gradovima naše veličine i uvidjeli da postoje primjeri koji funkcioniraju jako dobro, a s osjetno manjim brojem zaposlenih. Primjerice, Ivanić Grad ima isti broj stanovnika, a samo 21 zaposlenog u gradskoj upravi. Deset posto proračuna nam odlazi na plaće. Potrebni su nam i veći rezovi, ali sustav na to nije spreman. Postepeno ćemo podizati učinkovitost koristeći pametna tehnološka rješenja i edukaciju zaposlenih. Ovakav potez je bio nužan ako ne želimo biti sami sebi svrha i ako želimo napraviti konkretne stvari u Trogiru. 

Kakve su bile reakcije zaposlenika?

- Možete sami zamisliti. Mali smo grad, svatko svakoga zna i ovakve odluke nikad nisu dobrodošle i popularne. Naravno da je bilo onih koji nisu bili zadovoljni odlukom i to razumijem, ali ovaj trenutak je morao doći, što prije, to bolje. Nije nam cilj rušiti sustav niti stvarati socijalne slučajeve, ali odgovornost prema građanima i njihovom novcu mora nam biti prvi interes. Svim zaposlenicima kojima smo se zahvalili ponudili smo otpremninu od 5000 kuna po godini staža, a to je i iznad zakonskog minimuma pa vjerujem da će time i nezadovoljstvo ipak biti manje.

Planirate li i u narednom periodu smanjivanje broja zaposlenih u drugim gradskim tvrtkama i službama?

- Za druge gradske tvrtke i službe trenutno se još rade detaljne analize, a ono što je sigurno da se ide na usklađivanje plaća u svim ustanovama jer smo do sada imali razne nelogičnosti. Svakako idemo prema tome da, primjerice, u muzeju i u vrtiću za slične opise poslova i stručnu spremu imamo iste plaće. Također, uštede ćemo ostvariti tako što ćemo neke usluge poput računovodstva ili čišćenja poslovnih prostora objediniti za sve ustanove.

Je li se moglo te ljude preraspodijeliti, stvoriti im posao? Sigurno uvijek nedostaje ljudi na radnim mjestima kao što su prometni redari i slično...

- Imamo višak ljudi na svim pozicijama. Na nama je da ih maksimalno pokrenemo, pa da za početak naši sugrađani imaju barem jednaku uslugu kao oni u analiziranim gradovima. 

Ovo je prilično drastičan potez, jeste li se konzultirali s vrhom stranke?

- Ne, nisam i ne vidim razloga za to. Ovo je isključivo pitanje zdrave logike, odgovornosti prema građanima koji su me izabrali. 

Hoćete li zapošljavati nove ljude?

- Novi natječaji trenutno nisu otvoreni, no nije isključeno da ćemo nekad u budućnosti zaposliti nove ljude, ali tu se neće raditi o nadomještanju nekoga tko je otišao radi popunjavanja mjesta nego o dovođenju kvalitetnog kadra ovisno o potrebi i novim projektima. Sve gradske uprave veličine naše muku muče upravo s pronalaskom kompetentnih i sposobnih zaposlenika, a takvi su uvijek poželjni i nikad ne bi bili višak prilikom sistematizacije.

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare