Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
DAS: Način na koji se planira premještanje autobusnog i željezničkog kolodvora u Kopilicu je improvizacija ispod svakog nivoa!

DAS: Način na koji se planira premještanje autobusnog i željezničkog kolodvora u Kopilicu je improvizacija ispod svakog nivoa!

Ponašanje gradske vlasti u ovom slučaju percipiramo kao neodgovorno. Urgiramo da se i za 'privremeni' kolodvor poduzmu sve radnje u cilju što preciznije aproksimacije utjecaja na prostor, posebno u domeni prometa

Predsjedništva Društva arhitekata Splita objavilo je svoje mišljenje vezano za (privremeno) premještanje autobusnog i željezničkog kolodvora u Kopilicu. Donosimo priopćenje kojega potpisuje predsjedik DAS-a Dragan Žuvela.

- Nakon određene vremenske distance, prema materijalima i informacijama prezentiranim u medijima, mišljenja smo da je način na koji se planira premještanje autobusnog i željezničkog kolodvora u Kopilicu improvizacija ispod svakog nivoa - prometno neprovjerena, stručno neopravdana i prezentacijski neozbiljna.

Važećim GUP-om Splita, od 2006. godine, planirano je premještanje kolodvora kako bi se postiglo rasterećenje prometne mreže Splita, a ta ideja je na neki način prisutna u splitskim planovima još od Schrümanna 1924. godine.

Premještanje kolodvora u Kopilici je oduvijek pratilo osiguranje adekvatne povezanosti predgrađa i srca grada - luke. Prioritet takvog projekta mora biti prilagođavanje građanima grada Splita, stanovnicima otoka i zaleđa kao i turistima, drugim riječima, svim korisnicima.

Neophodno je rješavanje prostora Kopilice kao cjeline. Potrebna je koordinacija premještanja autobusnog kolodvora s osiguranjem parkirališnih površina i povezivanjem s javnim gradskim i prigradskim prijevozom. Također je neophodno prethodno osposobljavanje željezničke mreže za organizaciju adekvatnog javnog prijevoza kao i provjera budućih opterećenja postojeće cestovne mreže kao posljedice jednog takvog zahvata.

S obzirom da imamo informacije kako je u tijeku izrada slojevite studije koja simulira scenarije premještanja kolodvora, ovakav način postupanja te površnost u prezentaciji i izlaganju podataka (ili potpuni izostanak istih) su nam u potpunosti nerazumljivi, a ponašanje gradske vlasti u ovom slučaju percipiramo kao neodgovorno. Urgiramo da se i za 'privremeni' kolodvor poduzmu sve radnje u cilju što preciznije aproksimacije utjecaja na prostor, posebno u domeni prometa, zbog toga što se i ljetos pokazalo kako jednostrane, stručno upitne i nestudiozne prometne intervencije završavaju (Zvonimirova ulica), a ovdje se radi o situaciji gdje će loša procjena imati puno dalekosežnije i skuplje posljedice.

Nekoliko neuglednih prostornih vizualizacija privremenog rješenja i obećanje grada Splita i HŽ-a kako će dati sve od sebe su neprihvatljiv način rješavanja jednog od primarnih problema grada Splita. Privremeno rješenje može biti samo etapa nekog budućeg, prije razrađenog projekta temeljenog na zaključcima prometne studije. Ukratko, etapnost treba biti produkt šire i slojevitije slike te kao i strukovno udruženje i kao građani grada Splita očekujemo stručniji, odgovorniji i kvalitetniji angažman oko ovog pitanja, koje bi svoju kulminaciju trebalo doživjeti kroz konačni arhitektonski natječaj za samu izgradnju kolodvora.

Vaša reakcija na temu