Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Dječji vrtić 'Cvit Mediterana' bio domaćin susretu skupine stručnjaka za predškolski odgoj i obrazovanje iz Litve, Latvije i Turske

Dječji vrtić 'Cvit Mediterana' bio domaćin susretu skupine stručnjaka za predškolski odgoj i obrazovanje iz Litve, Latvije i Turske

Cilj projekta je bolje upoznati dječje poimanje svijeta i razvijati vještine iskustvenog učenja, timskog rada, kreativnost i rješavanje problema

Dječji vrtić 'Cvit Mediterana' u prosincu 2018. bio je domaćin susretu skupine stručnjaka za predškolski odgoj i obrazovanje iz Litve, Latvije i Turske. Skupina u kojoj se provodi integrirani program ranog učenja engleskog jezika u sklopu objekta 'Rusulica' od početka ove pedagoške godine sudjeluje u međunarodnom projektu u sklopu  Erasmus+ programa Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport. Riječ je o programu KA 229, što znači da se odnosi na razmjenu iskustava kvalitetne prakse i partnerstva među ustanovama koje se bave odgojem i obrazovanjem.

Naziv projekta je 'STEAM i iskustveno učenje utemeljeno na projektom radu', a cilj mu je bolje upoznati dječje poimanje svijeta i razvijati vještine iskustvenog učenja, timskog rada, kreativnost i rješavanje problema.

U svijetu koji se ubrzano mijenja nove generacije trebaju nove pristupe učenju. U trenutnom sustavu mnogo toga se zasniva na rezultatima i postignućima, dok iskustveno učenje djeci omogućuje empirijska iskustva.


Kako djeci omogućiti cjelovito učenje kroz iskustvo? U raznim državama postoje različiti pristupi, cilj ovog projekta je upoznati sustave, usporediti iskustva i praksu. Aktivnosti u projektu podijeljene su na četiri područja - poduzetništvo, digitalnu pismenost, okoliš i zdrav život.

Ova podjela omogućuje davanje smjernica u stvaranju poticajnog vanjskog i unutarnjeg okruženja djeci, kako bi se omogućilo iskustveno učenje bazirano na projektnom radu, potakla dječja radoznalost, kreativnost i poduzetnost.

Projekt će stvoriti uvjete u kojima će se moći doprinijeti strateškom i akcijskom planu institucije, kao i u stvaranju obrazovne politike, te omogućiti mobilnosti djelatnika i razmjenu iskustava ideja.

Kroz rad na projektu planirano je razvijanje kompetencija odgojitelja kroz razmjenu materijala i metoda vezanih za svako od planiranih područja, razvijanje vještina učenja kod djece korištenjem iskustvenog učenja i projektnog rada  kroz planirane uzbudljive i izazovne aktivnosti zasnovane na materijalima prikupljenim tijekom projekta, ali i razvijanje jezičnih kompetencija i upoznavanje stranih kultura i razmjena iskustava iz prakse, razvijanje sposobnosti korištenja medijske tehnologije korištenjem informatičke i komunikacijske tehnologije .

Ustanove koje sudjeluju u projektu su dječji vrtići Lopselis-darzelis  'Varpelis' iz grada Rokiškis u Litvi, Ludzas pilsetas 4. prim skolas izglitibas iestade 'Pasacina' iz grada Ludza u Litvi, te osnovna škola 'Fikret Haluk' Saracoglu Ilkokulu iz Antalije u Turskoj. Svaka od ovih ustanova bit će domaćin po jednom tijekom 22 mjeseca trajanja ovog projekta.

- Dobrobiti sudjelovanja u projektu ove vrste su višestruke za sve sudionike, kako odrasle, tako i djecu, a idu od stvaranja mogućnosti za usavršavanje jezičnih kompetencija, aktivnog sudjelovanja u konstruiranju znanja, pa do osiguravanja materijalnih uvjeta za istraživanje i iskustveno učenje. Mogućnosti koje proizlaze iz uključivanja u projekte programa Erasmus+  i financijske potpore Europske unije su brojne i ogromne, a državna Agencija za mobilnost, koja koordinira ovaj i slične projekte je dobro organizirana i velika podrška u početnim koracima - potvrđuju odgojiteljice Sandra Jovišić i Slađana Curić-Petričević, koje zajedno s mališanima iz svoje skupine već pripremaju iduću fazu projekta, koju će s kolegama analizirati na sljedećem susretu u Latviji krajem svibnja 2019.

Vaša reakcija na temu