Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Joško Šupić GENIJALAC IZ RUNOVIĆA Mario Ljubičić: Sustav u mom elektromobilu sam stvara energiju, a ne mogu vam otkriti tajnu kako je to moguće

GENIJALAC IZ RUNOVIĆA Mario Ljubičić: Sustav u mom elektromobilu sam stvara energiju, a ne mogu vam otkriti tajnu kako je to moguće

Dižem se rano i radim do kasno u noć. Nikad mi nitko nije pomogao, sve volim sam raditi

Mario Ljubičić iz Runovića je napravio futuristički elektromobil i dao mu naziv 'EMmobile'. Poseban je, kaže, po tome što se napaja bez priključka na električnu energiju i bez prirodnih izvora. Posjetili smo 21-godišnjeg inovatora u njegovom rodnom kraju.

- Najposebniji je sustav za nadopunu električne energije koji ima tri sustava baterija, a u stanju mirovanja sam nadopunjava dvije baterije i to bez utjecaja kinetičke energije, energije vjetra i sunca. Svoju tajnu ne mogu otkriti, ali je važno napomenuti da energija ne dolazi od ničeg, ne dolazi struja s neba, on sam sebi stvara energiju s kojom proizvodi energiju i utrostručuje je - ispričao nam je student elektrotehnike i komunikacijske tehnologije u Dubrovniku.

Otkrivši prije godinu dana sustav za nadopunu energije imao je želju negdje ga ugraditi i prezentirati. Svoj izum smjestio je na četiri kotača, a glavni dio svog patenta još 'čuva' od javnosti.

- Godinu dana gradio sam svoj crni dvosjed težak 500 kilograma, ima četiri brzine i rikverc, automatski mjenjač, domet mu je dvadeset kilometara, a maksimalna brzina 70 kilometara na sat. Od željeznih cijevi sastavio sam šasiju automobila, a potom na to stavio komade lima, izolaciju te od pleksiglasa izradio unutrašnjost. Kada su baterije maksimalno napunjene, može voziti dvadesetak kilometara. Automobil ima i automatske senzore za kišu i svjetlo te ultrazvučne senzore za kočenje. Kada sam počeo, nisam imao ništa, ni alata, materijala. Po neke dijelove sam išao u Vinjane biciklom, vozio ih sve do Runovića. Prošlu sezonu radio sam na Palmižani i sve što sam zaradio uložio sam u ovo. Prvo sam kupio brusilicu, bušilicu i aparat za zavarivanje. Do sada sam potrošio oko 30 tisuća kuna - kaže Mario kojeg ni vremenske neprilike ne mogu odvojiti od njegovog nauma.

- Nemam garažu, sve radim u dvorištu kuće. Tako mi je jednom prilikom kiša uništila sve što sam u tom trenutku napravio. Međutim, imam snažnu volju i ništa me ne može spriječiti u mojim naumima - navodi nam Mario.

Inovacije ga zanimaju još od malih nogu...

- Kada sam krenuo u srednju školu tada sam se krenuo zanimati za auta, izrađivao bih carting vozila, odnosno prave male formule. Zapravo, otkako znam za sebe, igrao sam se sa žicama i strujom. Obitelj mi je velika podrška, iako se nitko od njih ne bavi sličnim poslovima. Kada sam napravio auto, shvatili su da sve što radim nije igra već nešto ozbiljno.

Većinu slobodnog vremena provodi istrajavajući sustav, a evo kako izgleda njegova dnevna rutina.

- Dižem se rano i radim do kasno u noć. Nikad nitko mi nije pomogao, sve volim sam raditi i fokusiram sam na ovo. Teško mi se i za jelo odvojiti od automobila ha, ha. Studiram u Dubrovniku, ali svaki vikend dolazim kući i radim na svojim projektima. Nikad vikend nisam proveo u gradu. Ovo je moja treća inovacija, s pametnim kontejnerima sam osvojio treće mjesto na 'Hackathonu' u Dubrovniku, a osmislio sam i pametnu ljuljačku. U glavi već imam neke nove ideje i veselim se svakom nekom novom istraživanju.

Vjerujemo kako bi većina na njegovom mjestu sanjala o inozemnim ponudama, ali Mario ima svoju skromnu želju...

- Želja mi se baviti znanošću, napraviti nešto značajno i ostati u mom lijepom kraju. Ja ću svakako ostati u Runovićima, tu ima puno pametnih ljudi, ali se oni iseljavaju. Razumijem ih jer nemaju posla, ali treba ostati, boriti se i stvarati sebi bolje uvjete. Treba biti hrabar i pokušati. Kada bih se usudio iz srca priznati, rekao bih da želim ovdje otvoriti tvornicu i stvoriti posao za sve. Skroman sam i ne želim daleko u budućnost maštati, vidjet ćemo što će vrijeme donijeti - zaključio je Ljubičić.

Mario Ljubičić svoj je jedinstveni automobil nedavno testirao i na cesti, a mi smo imali čast i prvi učiniti đir... 

Vaša reakcija na temu