Dok političari politiziraju, najčešće u predizbornoj godini, ljudi djeluju. Ovaj put mahom mladi momci su, u skladu sa zakonom, svim postojećim važećim propisima, dakle, potpuno legalno i transparentno pokazali kako u Splitu može biti više vrsta taxi usluga, a na dobro građanima, gradu i njima koji su se okuražili krenuti u ovu vrstu poduzetničkih voda. Na gradskim ulicama od početka sljedeće godine će, naime, voziti 'Go Green Taxi', čeka se samo službeno rješenje državne uprave. Kako to obično biva, birokracija ih je usporila, od prolongiranja natječaja, pa do poništenja, te konačno do valjanog, prošli su mjeseci i mjeseci. Na koncu, rješenje. Do sada bi počeli raditi sa svojim logom, prepoznatljivošću i posebnošću, a ovako, još koji dan, pa su u punoj spremi.
Posebnosti novih splitskih taksista okupljenih u Udrugu za promicanje i unaprjeđenje kvalitete rada i modernizacije taxi prijevoza 'Go Green Taxi Split' predstavili su nam predsjednik Jurica Prgomet, potpredsjednik i član Nadzornog odbora Joško Dominović te tajnik i član Uprave Miljenko Marinić.
Novi hibridni bijeli automobili sa zelenom tablom uglavnom Toyota, 6 kuna start te 6 kuna po kilometru, prtljaga mukte, čistoća, urednost, uniforme i ljeti i zimi, bijela košulja i tamna kravata sa zelenim logom neke su od krucijalnih stvari novih taksista. Uz to, naglasimo, uz call centar imat će i sustav aplikacije koji omogućava preglednost u svakom trenutku gdje se nalazi koji automobil, što ide na ruku i vozačima i građanima, pa se primjerice neće odbijati vožnje na kraćoj relaciji. Ukratko, nakon vožnje, vozači se ne vraćaju u red gdje ih čeka posljednje mjesto, nego ostaju u blizini posljednje relacije. Po pozivu, zna se gdje je tko najbliži novom putniku, što smanjuje taksistima troškove, a putnicima pruža brzu uslugu. Kao kuriozitet navedimo da će za volanom biti i nekoliko pripadnica ljepšeg spola.
- Sve što se događalo oko priče vezane za splitske taksiste, ponukalo nas je da se organiziramo i javimo na natječaj, te napravimo promjene dobre za sve. Radimo po europskim načelima, svaki član se mora držati statuta i tu ćemo biti rigorozni. Želimo zajednički pokušati unaprijediti rad taxi službe, a da svima nama bude dobro - govori nam Prgomet.
Dominović prisnažuje kako rade taxi revoluciju, a na ovaj način vožnja može biti dostupna svima, što im je i cilj.
- Nitko više ne može reći da u Splitu ne postoji dobar, uredan i jeftin taxi. Stvaramo lijepu priču na korist svima, gradu, turističkim djelatnicima od ugostitelja do hotelijera, turistima, sugrađanima i nama - dodao je Marinić.
I na kraju, što je jednako važno, kako će raditi od 0-24 sata, otvaraju se i nova radna mjesta. Na jedan automobil, slikovito, tri radna mjesta.
Upitali smo ih i za pojavu Cammea i Ubera na splitskim ulicama. Nisu se, kažu, previše, osvrtali na priču, jedino ih je zasmetalo što pojedinci kupe političke poene paušalnim procjenama, a nauštrb stručne analize i kvalitete usluge.
- Možemo reći da je istina da su kršili niz zakona, pa recimo i naše gradske, primjerice, vožnjom u 'žutim zonama' (Zagrebačka ulica, Sinjska do HNK... op.a.) gdje im nije dozvoljeno. Ali, ovom prigodom, pozivamo vozače Cammea koji su ostali bez posla kao i druge kolege da nam se jave - pozivaju.
Prgomet nam je naglasio i kako će cijena '6 kuna start - 6 kuna kilometar' važiti za Splićane cijelu godinu, što će regulirati tzv. loyalty karticom. Eh da, u udruzi su većinom visoko obrazovani mladići koji su se prekvalificirali za vozače i prošli potreban put za licencu.
Pravnici, ekonomisti...
- Nije nam žao, svoje znanje ulažemo u naš novi rad i otvaramo radna mjesta - kaže Dominović.
- A isto su nam mogli priznati koji ispit u prekvalifikaciji – dometnuo je uz osmijeh Prgomet.
I na kraju dodajmo da će Splićane 'Zeleni taxi' čim izađe na ulicu službeno počastiti dva dana besplatnom vožnjom.