Gospodarski forum: Turisti će doživjeti Kaštela i kroz tragičnu ljubavnu priču o Miljenku i Dobrili

Gospodarski forum: Turisti će doživjeti Kaštela i kroz tragičnu ljubavnu priču o Miljenku i Dobrili

Grad Kaštela je u suradnji s Rerom dobio sredstva za Centar za razvoj klastera koji će biti smješten u prostorijama bivše Kemijske škole

Turizam je doživljaj i turizam je emocija, a ljudi se na svojim putovanjima vežu uz najosnovnije emocije i zato ne trebamo biti prekomplicirani, težiti nekim složenim stvarima, trebamo samo našu baštinu i bogatstvo prezentirati na način na koji gosti to razumiju, kazao je Tonći Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma, na Sedmom gospodarskom forumu Splitsko-dalmatinske županije koji se pod nazivom 'Ekonomija doživljaja, kreativne industrije i turizam posebnih interesa' održao u Dvorcu Vitturi u Kaštel Lukšiću. Jozo Sarač, v.d. direktora Rere, poručio je kako kreativne industrije u Hrvatskoj čine 4 posto BDP-a, zapošljavaju 124.000 ljudi i ostvaruju 6,3 milijarde kuna prihoda.

- S tim brojkama možemo biti zadovoljni, ali ne možemo biti zadovoljni time što se 90 posto toga ostvaruje u Zagrebu. Smatram da i mi imamo puno toga za ponuditi u tom brzorastućem sektoru. Gradonačelnik Kaštela nam je svesrdno pružio ruku u projektu BACAR koji je donio 134 milijuna eura, od toga će se više od 300.000 eura aktivnosti događati na našem području, odnosno u Kaštelima - poručio je Sarač.

Kaštela su kroz projekt BACAR kojeg su radili u suradnji s Rerom dobili sredstva za Centar za razvoj klastera koji će biti smješten u prostorijama bivše Kemijske škole.

- Kada se ti prostori opreme, dogodit će se nova zapošljavanja kroz program kreativnih radionica, a nama je cilj što više ispromovirati, izbrendirati određene stvari s područja Kaštela kao što je dugogodišnje brendiranje Kaštelanskog Crljenka, a sada smo se posebno posvetili priči o Miljenku i Dobrili koju također predstavljamo, kroz kreativne radionice. Kroz ovu priču idu i klasteri, klaster turizma i klaster hrane kroz koje ćemo također brendirati naše proizvode - najavio je kaštelanski gradonačelnik Denis Ivanović

Glavina se prisjetio jučerašnjeg dana kojeg je proveo na Hvaru gdje se obilježavalo 150. godina organiziranog turizma i rekao kako se  razgovaralo o Kaštelanskom Crljenku i da informacije turističkih agencija kažu da u Kaštelima nema dovoljno vinarija s obzirom na potrebe tržišta.

- To nam pokazuje da smo na dobrom putu. Zanimljivo je da smo na Hvaru jučer slavili i 150. godišnjicu organiziranog turizma u Hrvatskoj, a te 1868. godine naši tadašnji lideri su počeli s posebnim vrstama turizma, odnosno zdravstvenim turizmom i to u zimskim mjesecima - rekao je Glavina i dodao kako je Hrvatska, kao relativno nova svjetska destinacija, odlično iskoristila nove i kreativne tehnologije kako bi se predstavila i pozicionirala na tržištu, a kao dobar primjer istaknuo je sustav e-visitor koji je prije tri godine razvijen u Hrvatskoj.

- On je u svjetskim razmjerima prepoznat kao izvrsna platforma koju mnogi naši svjetski konkurenti pokušavaju kopirati ili na neki drugi način preuzeti. Za sustav e-visitor smo osvojili i nagradu, jednu od top tri nagrade u tim vrstama industrija. To je jedinstvena platforma koja nam u realnom vremenu na pametnom telefonu daje podatke gdje se nalaze gosti u Hrvatskoj, u kojem smještajnom objektu su odsjeli, o kojim dobnim skupinama se radi, iz koje zemlje dolaze i to nam daje priliku, kao nekome tko upravlja industrijom, da vrlo brzo mijenjamo naše kampanje, prilagođavamo ih i dolazimo do onih gostiju do kojih trebamo - kazao je Glavina. 

Jedna od panelistica je bila i Ljiljana Madjar, direktorica Regionalnog centra kreativne ekonomije Ljubljanske urbane regije koja je predstavila Centar kojem je na čelu. 

- To je institucija u našoj Razvojnoj agenciji. Mi prepoznajemo potencijale za razvoj i oni smo koji brinemo za održivi razvoj cijele ljubljanske regije. Prepoznali smo veliki potencijal kreativnih industrija jer on donosi dodanu vrijednost. To radimo skoro već 10 godina i stalno nam stižu nagrade - pohvalila se Madjar.

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare