Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Grad Split: Učinili smo prvi korak u rješavanju problema parkiranja

Grad Split: Učinili smo prvi korak u rješavanju problema parkiranja

Gradska tvrtka 'Split parking' će iz prihoda nastaviti gradnju novih garaža

Grad Split je u petak medijima poslao priopćenje vezano za sustav parkiranja u gradu. Prenosimo ga u cijelosti...

Jučerašnjim potpisivanjem ugovora o rekonstrukciji tj. dogradnji garaže na Mertojaku i izgradnji parkirališta/garaže na Sućidru ova gradska uprava na čelu s gradonačelnikom Ivom Baldasarom učinila je prvi korak u rješavanju gorućeg problema u gradu Splitu. Realizacijom ovog ugovora dobit će se 400 novih parkirališnih mjesta. Početak je to sustavnog rješavanja problema koji je dugo godina zanemarivan, a koji građanima pričinjava velike probleme, što ova gradska uprava neće i ne želi ignorirati. Kako bi sustavno i racionalno riješio i unaprijedio sustav parkiranja, Grad Split planira osnovati tvrtku 'Split parking' koja bi bila u 100-postotnom vlasništvu Grada, a koja bi upravljala javnim gradskim parkiralištima, gradila garaže i nova parkirališta čime bi se kontinuirano osiguravao novi broj garažnih i parking mjesta.  Namjera je da buduća gradska tvrtka iz prihoda od naplate parkinga nastavi gradnju novih garaža na već sada utvrđenim lokacijama gdje bi, prema procjenama, bilo moguće osigurati još ukupno oko 3600 parking mjesta. Prije nego prijedlog o osnivanju tvrtke 'Split parking' bude uopće upućen na Gradsko vijeće, potrebno je izraditi analize i procjene koje će pokazati kako najučinkovitije upravljati  prometom u mirovanju. 

Važno je pojasniti kako najvećim brojem parkirališta danas u Splitu upravlja Promet, tvrtka koja nije u 100-postotnom vlasništvu Grada iako je teret poslovanja gotovo u cijelosti na Gradu Splitu. Taj model je neodrživ i mora se promijeniti.  Zbog nagomilanih problema u poslovanju, prihode od parkirališta Promet ne ulaže u daljnja povećanja parking mjesta već ih mora koristiti za redovno poslovanje. Nadalje, ostali suvlasnici Prometa nisu spremni ustupiti svoja parkirališna mjesta na upravljanje Prometu.  Osim toga, gubitak Prometa na prijevozu putnika u zaleđu, dakle izvan grada Splita iznosi cca 13 milijuna kuna godišnje što je do sada uglavnom sanirao Grad Split i to prihodima od parkirališnih mjesta s područja grada i direktnim potporama iz proračuna. Grad Split inzistira na čistim računima i učešću suvlasnika u saniranju financijskih gubitaka koji se ostvaruju na izvangradskom području te očekujemo da Županija preuzme odgovornost  i pomogne lokalnim samoupravama te subvencionira neprofitne linije u zaleđu. 

Osnivanjem tvrtke u 100-postotnom vlasništvu Grada želimo uvesti reda u financiranje, upravljanje i stručno  rukovođenje cjelokupnog poslovnog segmenta koji uključuje planiranje, izgradnju parkirališta, upravljanje parkinzima, te moguće, premještanje automobila, jer jedino tako možemo sustavno rješavati ovaj problem. 

Na ovaj način Grad Split bi dobio specijaliziranu tvrtku s iskusnim i stručnim kadrom koja bi se isključivo profesionalno bavila poboljšanjem usluge te daljnjim unaprjeđenjem i širenjem parkirališnih kapaciteta. S druge strane Promet bi se isključivo bavio komunalnim i linijskim prometom, s pravednijim, odgovornijim i transparentnijim učešćem ostalih suvlasnika. Naglašavamo kako izuzimanje parkirališta iz Prometa ni u kojem slučaju ne znači prestanak subvencioniranja Prometa od strane Grada Splita. 

Naravno, nova gradska tvrtka bi osim parkirališta preuzela i zaposlenike Prometa  koji su radili na poslovima parkinga, a koji bi zadržali sva stečena prava koja su ostvarili u tvrtki Promet. U tom smislu nema govora o novim zaposlenjima ni povećanju broja zaposlenika kao ni o odlukama koje bi u bilo kojem smislu bile štetne za Promet i zaposlenike.  

Što se tiče ostalih tvrtki koje upravljaju nekim parkiralištima u gradu, poput Hvidra-e, Grad u ovoj fazi ispituje mogućnosti da u sustav nove tvrtke uđe i Hvidra d.o.o., a da bi se vidjeli efekti takvog ujedinjenja potrebno je, između ostalog, napraviti procjenu vrijednosti te tvrtke. Osim toga, radna grupa ima zadaću napraviti sve potrebne analize, elaborate, procjene i studije opravdanosti na temelju kojih bi vijećnici mogli mjerodavno odlučivati, a sve u cilju unaprjeđenja sustava prometa u mirovanju koji će racionalno koristiti gradske resurse. 

Također, detaljne analize i procjene dat će odgovore na budući sustav naplate parkinga koji će se sigurno rukovoditi racionalnim parametrima, specifičnostima grada, lokacijama ali svakako i prije svega  potrebama građana. 

Vaša reakcija na temu