Ivan Mrvoš svako malo na društvenim mrežama objavi dobre vijesti vezane za svoju tvrtku Include, zadnja je da su potpisali ugovor o ekskluzivnoj distribuciji 'pametnih klupa' za skandinavsko tržište i da će ih minimalno 250 isporučiti ove godine. Mladi Solinjanin nam kaže da će mu ova godina biti najluđa. Evo i zašto...
- Sredinom godine namjeravam otvoriti tvrtku u Americi, bit će u 100-postotnom vlasništvu naše hrvatske firme. Ako se odlučimo za to, čeka me tri do šest mjeseci života u SAD-u dok sve ne posložim na svoje mjesto. Nakon toga očekujem da ćemo ostvariti i investiciju u tu našu novu američku firmu... - govori nam Mrvoš.
'Preko bare' će, kaže, zbog toga što mu iz američkih gradova stižu upiti, ali realizacija šteka.
- Dobar dio Amerikanaca ne zna gdje je Hrvatska, pa imaju zadršku prema suradnji s nama. Jednom našem potencijalnom klijentu žena nije dozvolila da dođe u Hrvatsku jer je bila uvjerena da je ovdje još uvijek rat.
Ideja je da se u Solinu proizvode klupe za američku tvrtku, a u SAD-u spajaju, tako da će imati oznaku 'Assembled in USA'. Mrvoš nam govori da su se dobro ekipirali ('Čak 1000 ljudi nam se prijavilo kada smo zapošljavali'), imaju čak 11 ljudi u prodaji koji su zaduženi za traženje distributera na raznim tržištima, a to su uglavnom telekomi ili firme koje se bave urbanom opremom. No, 'pametne klupe' nisu jedino što će Include prodavati, odnosno njihov tim razvijati...
- Postoji sustav koji prepoznaje mobitel kada ga uštekaš u punjač, te on odredi najbrži način punjenja. No, kada se pojavi novi mobitel, čip ga ne prepoznaje. Sada mi razvijamo sustav koji će 'prepoznati' mobitel koji još niti ne postoji, koji će možda za 20 godina biti na tržištu, te će mu odrediti najbrži način punjenja baterije. Eto, to je proizvod kojega bismo mogli prodavati neovisno o klupama. Postoji još jedan kojega smo već razvili i sada ćemo ga zaštititi. Radi se o kontroleru potrebnom da bi se solarna energija iskoristila za punjenje mobitela, a naš je 10 posto efikasniji od ijednoga na tržištu te ćemo ga plasirati neovisno od 'pametne klupe' zbog koje smo ga i razvili.
Punjenje mobitela je samo jedna od mogućnosti njihovih klupa, one postaju i oglasni prostor. Budući da imaju ugrađene senzore, mogu prepoznavati koliko često ljudi prolaze kraj njih, radi li se o muškarcima ili ženama, koliko se koriste...
- Kontaktirali su nas iz francuske tvrtke JCDecaux, radi se o vodećoj svjetskoj kompaniji u postavljanju urbane opreme i vanjskom oglašavanju te najvećem operateru vanjskog oglašavanja u Europi. Nadam se sastanku i suradnji. Cilj mi je raditi s najvećima, prije svega telekomima. Razveselila nas je i vijest da je priča o nama došla sve do Nokije u Finskoj nakon što je njihov mađarski partner testirao našu klupu.
Osim prikazivanja reklama na ekranima Steore, ova 'pametna klupa' može postati zanimljiva institucijama zbog još jedne Mrvoševe vizije...
- Volio bih da razvijemo algoritam koji će primijetiti potencijalnu opasnost koja se događa u vidnom polju klupe te alarmirati odgovorne službe. Na tom tragu smo u albanskom gradu Vlori postavili 20 klupa, koje napajaju solarnom energijom kamere koje se nalaze na toj šetnici.
Uvjeren je Mrvoš da se njegova ekipa koja danas broji od 30 do 40 ljudi može boriti sa svjetskom konkurencijom.
- Veće firme od nas koje se bave proizvodnjom urbane opreme su lani propale jer od početka pregovora s nekim gradom do instalacije proizvoda prođe minimalno šest mjeseci, a to treba financijski istrpjeti. Mi smo opstali zato što smo se bili spremni žrtvovati, 2015. godine smo svi volontirali... - otkrio je Mrvoš, dodavši da ima još dosta ideja, te da Include neće biti njegova jedina firma.
Ukratko, 'pametne klupe' s kojima se proslavio su tek početak...