Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Iz Splita za Veneciju krenuo novi kontingent čeličnih brana

Iz Splita za Veneciju krenuo novi kontingent čeličnih brana

U jednom od najvećih građevinskih projekata u povijesti Italije predviđeno je postavljanje ukupno 78 brana

Na barži za prijevoz specijalnih tereta iz Brodograđevne industrije Split krenuo je novi kontingent čeličnih brana koje su izrađene posljednjih mjeseci. Barža imena 'Archimedes' duga 91,5 metar,široka 27,5 metara i nosivosti 9600 tona prevozi četiri brane odjednom ukupne težine 1300 tona, a do ušća lagune pred Venecijom, gdje će se brane ugraditi vuće je snažni remorker 'Garibaldo'.

Brodosplit je sukladno Ugovoru za gradnju i potrebama naručitelja izgradio i do sada isporučio i transportirao u Veneciju 43 brane, dok će od preostalih 20 u naredna tri tjedna biti transportirano još 12 brana, a završnih 8 u ožujku iduće godine.

Nakon provedenih međunarodnih natječaja za gradnju 63 čelične brane koje će biti instalirana na morskim prolazima Malamocco, Chioggia i San Nicolo, što kroz Venecijansku lagunu vode prema Veneciji s ciljem zaustavljanja utjecaja plime na grad Veneciju, za najboljeg graditelja izabran je Brodosplit i vječno će ostati upisan na listi tvrtki koje su pridonijele spašavanju Venecije od velikih problema koje joj donosi plima.

U jednom od najvećih građevinskih projekata u povijesti Italije predviđeno je postavljanje ukupno 78 brana, a Brodosplit će isporučiti brane dimenzija 27-30 puta 20 metara, visine 4-5 metara i težine 320-380 tona koje obuhvaćaju 20.000 tona ugrađenog čelika.

Brane su konstruirane kao specijalni rezervoari napunjeni zrakom, odnosno vodom. Napunjene vodom će ležati na dnu mora, a punjenje zrakom će se podizati prema površini mora i zatvarati ulaze u lagunu. Kada se ispumpa zrak, ponovno će se napuniti vodom i leći na dno mora.

Projekt 'MOSE' je integrirani zaštitni sistem koji se sastoji od niza mobilnih brana koje su sposobne zatvoriti Venecijansku lagunu od Jadranskoga mora kada plima pređe utvrđenu razinu (110 cm) pa sve do maksimalnih tri metra.

Vaša reakcija na temu