Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Joško Stella: Nikada više šansi u turizmu nije bilo, iskoristite svoju poduzetničku priliku

Joško Stella: Nikada više šansi u turizmu nije bilo, iskoristite svoju poduzetničku priliku

Na Ekonomskom fakultetu održava se 3P Split konferencija na temu ‘Kreativno poduzetništvo’

Na Ekonomskom fakultetu u Splitu započelo je peto izdanje 3P Split konferencije koja se održava danas i sutra na temu ‘Kreativno poduzetništvo’. U organizaciji udruge 3PSplit i partnera, Ekonomskog fakulteta, Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije i Studentskog poduzetničkog inkubatora, okupljeni su brojni predavači poput Saše Cvetojevića, Ive Špigla, Krešimira Macana, Matea Peraka, Davorina Štetnera, Marka Škopljanca, Jakova Vetme, Marka Pavića i drugih koji nam pomažu u promoviranju poduzetništva i samozapošljavanja u lokalnoj zajednici. Posjetili smo panel raspravu ‘Turizam kao šansa’, koju je moderirala Ivana Bilić, predsjednica Udruge 3PSplit.

- Turizam je uvijek atraktivan s obzirom na našu poziciju, ali su atraktivne i druge teme koje će se na ovogodišnjoj konferenciji raspravljati. Teme su: kako s birokracijom, kako je to sa ženama poduzetnicama, kako doći do novca za poslovnu ideju, koliko je bitna kvaliteta usluge ili proizvoda koji nudimo, te kako prilika stvara poduzetnika - ispričala nam je Bilić koja je zadovoljna ovogodišnjim odazivom već prvog dana konferencije.

- Imamo 240 prijava, dolaze nam ljudi različitih intervala kako bi poslušali temu koja ih zanima. Odaziv je velik, imamo čak 18 prijava za konzultacije oko projekata pojedinaca. Imamo povratne informacije ljudi kojima smo ovom konferencijom potaknuli razmišljanje, neki se pozivaju na ovaj događaj kako su dobili inspiraciju, motivaciju ili pak pomoć prilikom nekih svojih ideja. Primjer je Sanja Protić iz OPG-a Korčula koja kaže kada kuha svoju marmeladu, s kojom je višestruko nagrađivana, rado se sjeti Saše Cvetojevića koji je kazao: 'Nemoj odustajati'.

Na panel raspravi Bilić je poslala jasnu poruku mladima:

- Da mislim da vanka treba ići živjeti i raditi onda bih i ja osobno prva otišla. Vanka je dobro privremeno otići studirati, usavršavati se, čisto radi druge perspektive, ali uvijek sam za živjeti i raditi ovdje. 

Jedan od sugovornika na panel raspravi o turizmu bio je Krešimir Macan koji je istaknuo važnost dobre komunikacije u poduzetništvu. 

- U turizmu je važna promocija, ljudi koji znaju prepoznati ulogu odnosa s javnošću paze na svaku recenziju, nezadovoljstvo i pohvale te podižu standarde svakodnevno dobrom komunikacijom. Mislim da uspješnost ovisi o povratnoj reakciji. Vidim da oni uspješni turistički djelatnici jako vode računa o svojoj promociji prema vani. Pogotovo kada imaju nešto autentično, oni moraju o tome pričati jer ako nitko za to ne zna do tog proizvoda neće kupac ni doći - istaknuo je vlasnik PR agencije koji je Dubrovnik stavio kao dobar primjer uspješnog turističkog brendiranja.

- Dubrovnik se prvi vratio nakon rata na staro tržište pa se od njegovog primjera može učiti. Ima stvari koje su se dobro riješile, koliko god izgledalo ljudima skupo platiti neke stvari u Dubrovniku, ali je grad našao načina kako naplatiti svoje ljepote. Gost koji i dođe s kruzera mora platiti za posjet zidinama. U Splitu ne moraju platiti ništa, a nalaze se usred Rima. Treba pronaći način kako da Split naplati svoje ljepote, a da to ne bude samo boca vode, wc i kineski suvenir. Svako tko se želi baviti turizmom treba čuti ideje, malo proputovati svijetom, vidjeti kako sebe drugi cijene i to na autentičan način primijeniti kod sebe.

Macan je bio moderator i na panel raspravi ‘U raljama birokracije’.

- Birokracija jest problem pa ljudi odustaju u početku. Moje iskustvo je kada to savladate onda uzmete dobrog knjigovođu i nemate tih problema. Bitno je imati dobru volju i sve se onda može. Nadam se kako ćemo kao europska država sve manje imati sličnih problema i rješavati to online metodama - zaključio je. 

Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije, istaknuo je prisutnima koje grane turizma su u ekspanziji i na koje se tržište danas treba bazirati.

- Veliki je interes svih turista za Hrvatskom, posebno na Zapadnom tržištu. Tako se posebno razvija enogastronomija, cikloturizam, kulturni turizam, aktivni odmor, sve što je vezano za zdravi način života i povratak prirodi. Ogroman je interes za prirodnim ljepotama koje nudi naš krajolik. Zbog toga nikada nije bio ovoliki interes za našom županijom kao sada i to treba iskoristiti. Bila bi šteta da to rade strane agencije, kada domaći ljudi mogu puno kvalitetnije prezentirati jer puno bolje poznaju destinaciju. Poruka svima je bila da iskoriste te prednosti, naravno, nismo kazali kako nema problema prilikom realizacije. Nikada više prilika u turizmu nije bilo, budite inovativni, iskoristite posebnosti, nemojte kopirati druge, nego unesite svoje i uključite u svoju ideju lokalni proizvod jer to je ono što će oživjeti lokalno gospodarstvo - kazao je Stella i dodao:

- U izradi su studiji nosivih kapaciteta koji će pokazati koliko nam zapravo kapaciteta treba. Recimo, koliko možemo primiti turista na Brač, a da se ne poremeti struja, voda, parking, radna snaga, živo lokalnog stanovništva i slično. Cilj je ove priče da bude na zadovoljstvo lokalnog stanovništva i da on bude održiv.

Ekonomski fakultet je institucija gdje se stječe osnovno obrazovanje u području gospodarstva, ali je i institucija koja želi potaknuti studente Sveučilišta da razmišljaju ne samo kako će naći posao i dočekati penziju - istaknula je dekanica Maja Fredotović

- Okolnosti su drugačije, nije sramota već je poželjno mijenjati poslove i odlučiti se hrabro osnovati svoj posao. Važno je cjeloživotno obrazovanje, student mora izgraditi vještine prepoznavanja svoje prilike i znati prepoznati put napretka svoje karijere. U tom smislu potičemo i podržavamo sve aktivnosti, konferencije i skupove koje imaju taj cilj. Dobro surađujemo s nekoliko udruga, jedna od njih je 3P, konferencija Shift, konferencija Microsoft inovacijski centar. Također, kroz novac europskog socijalnog fonda osnovan je studentski poduzetnički inkubator. On surađuje s Klubom mladih. Tako imamo jedan mali eko svijet poduzetništva mladih i studenata te smo na dobrom putu jer jedan dobar dio mladih uspješnih ljudi dolazi iz ovih organizacija.

Dodajmo još i kako je pohađanje ove konferencije besplatno, a polaznicima će na kraju biti uručeni i certifikati o sudjelovanju. U sklopu programa će biti organiziran besplatni Speed Date Consulting, kroz koji će predavači biti na raspolaganju malim poduzetnicima, ali i onima koji imaju poduzetničku ideju i tek namjeravaju to postati.

Vaša reakcija na temu