Seminar 'Za razvoj ruralnih krajeva - Osmišljavanje turističkog proizvoda u ruralnom turizmu' održao se u utorak u Trilju u hotelu sv. Mihovil, u organizaciji Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije i Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj 'Klub članova Selo'. Besplatnu jednodnevnu edukaciju s konkretnom temom - Stvaranje složenog turističkog proizvoda otvorio je triljski gradonačelnik Ivan Šipić.
- Trilj ima ogroman potencijal, blizu je Splita s dobrom infrastrukturom što je osnovni preduvjet. Sadržaj koji se nudi je potentan, turisti traže nešto novo, a mi imamo što ponuditi i još smo uvijek neotkriveni - kazao je među ostalim.
Edukacije o ruralnom turizmu se odvijaju već nekoliko godina u suradnji s Klubom članova Selo na čijem je čelu Dijana Katica s 25 godina iskustva.
- Riječ je o osmišljavanju turističkog proizvoda u ruralnim dijelovima. Kako ići dalje i što moraju napraviti da budu uspješni i kako se postaviti na turističkom tržištu.
Razvoj ruralnog turizma je budućnost u Splitsko-dalmatinskoj županiji i samo je pitanje koliko brzo ćemo se uključiti u svjetske tokove koji govore da je ovaj turizam u dvoznamenkastom rastu u cijeloj Europi -istaknuo je direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella.
Dodao je uz osmijeh da i ljudi iz Istre priznaju da je naša Zagora bogatija te zaključio kako zaista imamo što pokazati, od prirodnih ljepota, spomenimo samo Cetinu da ne nabrajamo dalje, preko bogate povijesti i kulturne baštine, brojnih arheoloških lokaliteta do tematskih staza i cikloturizma.
Prva žena Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj 'Klub članova Selo' je prezentirala osnove ruralnog turizma s primjerima dobre prakse.
- Cilj je pomoći svim ljudima koji kreću ili se već bave svojom djelatnošću da formiraju svoje proizvode, povežu ljude iz destinacije i da budu prepoznatljivi na tržištu. Cijela Zagora je izuzetno potentna – navela je Katica.
Kako surađivati s turističkom industrijom je predočila Dubravka Davidović.
- Većina naših iznajmljivača i svih djelatnika u turizmu želi što prije doći do direktnog kontakta. Dosta ih zamjera Booking.com, ali ako niste tamo, ne postojite - otvorena je bila stručnjakinja za turističku industriju.
Kako je iznijela, putem kanala prodaje je najbrže doći na tržište.
- S vremenom će se isprofilirati ljudi koji vole vaš objekt koji će vam se vratiti i imat ćete direktan kontakt, ali turistička industrija ima svoje prednosti, znanja i baze klijenata i jednostavnije je. Istina je da košta, ali ako uzmete put bez toga, ti su troškovi neusporedivi - poručila je.
Od zanimljivih analiza izdvojimo i pojašnjenja i mogućnosti koje je iznijela Ksenija Keča s Međunarodnog sveučilišta Libertas.
- Često imamo potencijala, što prirodnih, kulturnih, društvenih, no činjenica da ih imamo ne znači i da ih možemo plasirati. Zapravo kroz upoznavanje s trenutnom situacijom možemo zajednički iznaći put kako oblikovati složeni turistički proizvod jer često ljudi misle da imaju turistički proizvod, ali to u konačnici nije - razlagala je.
Ili kako je slikovito objasnila:
- Ako imate kuću i bavite se iznajmljivanjem smještajnih kapaciteta to nije sam sebi cilj i nije turistički proizvod, on je jedan od elemenata koji je nužan kao turistička infrastruktura da biste vi uopće pokrenuli cijeli razvoj. Povezivanje vaše kuće s drugim subjektom koji iznajmljuje bicikle ili uključuje vodiče ili lokalne zajednicu možemo tek onda govoriti o složenom turističkom proizvodu i potom, što je najvažnije, znati kako plasirati taj proizvod.
Treba, zaključimo, zaokružiti priču koja će pružiti gostu onaj jedinstven doživljaj. To je ta funkcionalna vrijednost zbog koje se gosti vraćaju ili preporučuju.
Na edukaciji je, dodajmo, bilo kako početnika tako i iskusnijih Triljana u turizmu, a seminari poput ovog su, kažu složno, neprocjenjivi. Ne samo zbog tema, nego što na licu mjesta mogu dobiti prave odgovore na pitanja.