Jugović: Na prilazima centru grada treba napraviti etažne garaže sa stimulativnom cijenom parkiranja

Jugović: Na prilazima centru grada treba napraviti etažne garaže sa stimulativnom cijenom parkiranja

Treba žurno donijeti plan po kojem bi se unutar stare gradske jezgre strogo definirale ugostiteljska, obrtnička, zona suvenirnica…

Udruga stanovnika povijesne jezgre grada Splita 'Get' postavila je pitanja gradonačelničkim kandidatima i kandidatkinjama, a evo odgovora Gorana Jugovića iz Dišpeta.

Procjena stanja u staroj gradskoj jezgri?

- Osobna procjena trenutnog stanja unutar SGJ je katastrofa. Vlada nered, ponajprije svakodnevnim neplanskim nicanjem ugostiteljskih objekata.

Kako zaštititi opstojnosti života u SGJ? 

- Zaštita opstojnosti života u SGJ ovisi o žurnoj izradi i donošenju plana po kojem bi se unutar SGJ strogo definirale ugostiteljska, obrtnička, zona suvenirnica… a zaustavljanje iseljavanja treba poticati donošenjem dodatnih pogodnosti za ljude koji žive unutar prstena UNESCO-ve zaštite. Život u palači svakako ne smije izumrijeti. Posebnu pažnju treba posvetiti tome da stambeni objekti unutar SGJ ne postanu ljetne rezidencije bogatih stranaca koje bi zimi bile prazne već u SGJ trebaju živjeti prvenstveno domaći stanovnici.

Sustav upravljanja SGJ?

- Plan upravljanja SGJ treba izraditi u prvoj godini mandata, njegovo donošenje treba ići preko GV Splita, a upravljanje mora biti u nadležnosti grada Splita. Osim sudjelovanja u javnoj raspravi i davanja konkretnih prijedloga prilikom izrade plana upravljanja SGJ, glavna uloga stanovnika bila bi da u narednoj godini, od donošenja Plana upravljanja, kritički sagledaju provođenje tog Plana, ukažu na nedostatke kako bi Plan odnosno njegova provedba zaživjeli u punom smislu na dobrobit stanovnika SGJ ali i cijelog Splita.

Sustav financiranja SGJ?

- Sustav financiranja bio bi komercijalna isplativost javnih sadržaja unutar SGJ te spomenička renta za pravne subjekte i fizičke osobe, vlasnike nekretnina, a koji nemaju prebivalište u Splitu, unutar SGJ. Prilikom uvođenja poreza treba voditi računa o donošenju poreznih olakšica za stanovnike s prebivalištem unutar SGJ. Novac od ulaznica u podrume kao i zidine Dioklecijanove palače treba također uložiti u projekte unutar SGJ, prvenstveno u otkapanje i sanaciju preostalog, za sada zatrpanog, dijela Dioklecijanovih podruma.

Komunalni red?

- Komunalni red unutar SGJ prije bi nazvali komunalnim neredom. Naravno da za SGJ treba izraditi poseban komunalni red u kojem svakako treba u obzir uzeti smjernice konzervatorske zaštite ali i neke druge elemente poput strogo definiranog radnog vremena u sezoni, izvan nje, nedjeljom, u noćnim satima po definiranim zonama…

Sustav nadzora komunalnog održavanja jezgre?

- Model koji inače zastupamo u radu gradske uprave je potpuna transparentnost. Već prije odgovorili smo kako mislimo u plan upravljanja SGJ maksimalno uključiti stanovnike, a temeljem njihovih iskustava i modelirati sustav tog upravljanja.

Remećenja javnog reda i mira?

- Iako prihvaćamo sve dobrobiti koje donosi turistička sezona i djelatnost u centru grada, utjecaj buke i vibracija negativno se odražava na svakodnevni život građana i spomeničku baštinu. Koliko god smo spominjali da je strategija turizma i smisao zadržavanje stvarnog i cjelogodišnjeg stanovanja u centru, toliko je ovo u koliziji s potrebama turističkih aktivnosti i zabave u Getu. Česta kontrola svih postavljenih uvjeta, kako razine buke i sanitarne zaštite mora se redovno provoditi, češće nego sada, a kako bi došlo do simbioze turizma i stanovanja u Getu.

Promet u SGJ?

- Sustav prometovanja se dugoročno mora smanjiti prema užem centru, a sa sustavom etažnih garaža na prilazima grada. Etažne garaže i njihova cijena parkiranja moraju biti stimulativni za posjetitelje centra, a istovremeno mora osloboditi dodatna privilegirana parkirališna mjesta za stanovništvo. Mi smo za širenje pojasa prometovanja osobnih vozila bez posebne svrhe i udaljavanja od jezgre, te stimuliranje građana koji ne žive u užoj jezgri na parkiranje svojih vozila na točkama koje bi Grad osigurao na samim prilazima centru. Točke prometa u mirovanju su također elaborirane u našem programu.

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare