KOMENTAR PROMETNOG STRUČNJAKA: Skandalozan i pogibeljan kružni tok od betonskih žardinjera treba odmah ukloniti!

KOMENTAR PROMETNOG STRUČNJAKA: Skandalozan i pogibeljan kružni tok od betonskih žardinjera treba odmah ukloniti!

Loše je i nedopustivo što u splitskoj gradskoj službi za promet postoje 'stručnjaci' kojima je moglo pasti na pamet ovakvo nebulozno rješenje

 Prometni stručnjak Željko Marušić napisao je komentar za autoportal.hr  o najpoznatijem kružnom toku u državi. Njegov komentar prenosimo u cijelosti:

Improvizirani kružni tok u Splitu, na raskrižju Puta Trstenika s Bračkom i Zajčevom ulicom, s plastičnim barijerama na vanjskom rubu i nabacanim betonskim žardinjerama ('pitarima' po splitski), neodgovorno je i opasno poigravanje s prometnom sigurnošću.

Loše je i nedopustivo što u splitskoj gradskoj službi za promet postoje 'stručnjaci' kojima je moglo pasti na pamet ovakvo nebulozno rješenje. Stoga bi, da netko teško ne strada ili čak pogine, trebalo odmah, dakle već danas (!), ukloniti te betonske 'pitare', a umjesto njih postaviti zone usporenja i ublažavanja udara.

Nakon što se uklone 'pitari, predlažem da se na središnju kružnu površinu istovari pet kamiona 'žala', kakvo se koristi u građevinarstvu, te formira četiri kružna vijenca od 'žala', visine 20, 25, 30 i 40 cm, od vanjskog ruba prema središtu, a u središnjem dijelu kružnu uzvisinu 'žala' visoku pola metra.

Time bi se, u zonama izlijetanja, gdje su sad pogibeljni 'pitari', stvorila poželjna površina za usporenje i ublažavanje, kako se radi u auto-moto sportu, minimizirali rizici ozljeda te uklonila pogibelj. Usto na svim dolaznim pravcima treba postaviti ograničenje brzine od 10 km/h te po tri vibracijske trake, u funkciji uspornika i upozorenja.

Ovdje, svakako, ima posla i za policiju, koja bi odmah trebala izići na teren i zaštititi sudionike u prometu od ugroze, postavljanjem ograničenja brzine od 10 km/h na dolaznim pravcima te naložiti i nadgledati postavljanje odgovarajuće signalizacije i regulacije do uklanjanja 'pitara' i prihvatljivog, dakle sigurnog privremenog rješenja, poput predloženog.

Ovo je pokazatelj i 'školski primjer' da sva prometna rješenja treba staviti u nadležnost MPPI-a, koje bi za svako propisalo izradu prometne studije i prometnog rješenja te ih analizirala, ocjenjivala i na kraju odobravala. Tek tada smjelo bi se pristupiti realizaciji, uz nadzor odgovorne osobe iz MPPI-a.

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare