Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: TZ Dubrovnik MOST DUBROVNIK: Odluka o uvjetima prometovanja u zaštićenoj jezgri je protuustavna!

MOST DUBROVNIK: Odluka o uvjetima prometovanja u zaštićenoj jezgri je protuustavna!

Zalažu se, kažu, za razvojna prometna rješenja

Iz Gradskog koordinacijskog tima Mosta Dubrovnik poručuju kako se zalažu za razvojna prometna rješenja umjesto neopravdanih, problematičnih i diskriminacijskih zabrana i ograničenja!

Pitaju je li Odluka o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika (Sl. glasnik Grada Dubrovnika, br. 12 od 10. svibnja 2024.) sukladna načelu razmjernosti propisanom člankom 16. stavak 2. i člankom 50. stavak 2. Ustava RH?

'Naime, poštivanje načela razmjernosti propisanog člankom 16. stavak 2. i člankom 50. stavak 2. Ustava, je zahtijevalo da je Grad Dubrovnik, odnosno Gradsko vijeće Grada Dubrovnika, kao ovlašteni donositelj predmetne odluke, pri donošenju te odluke, kojom su regulirani uvjeti ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika, a kojom se odlukom bitno ograničavaju slobode i prava i poduzetnička prava brojnih građana i poduzetnika, proveo test prikladnosti te odluke u smislu da se željena zaštita zaštićene kulturno-povijesne cjeline i kontaktne zone Grada Dubrovnika od prekomjernog prometa i prometnih gužvi i njihovih štetnih posljedica, nije mogla jednako učinkovito postići manje restriktivnom odlukom (test nužnosti) te da je ta odluka razumna, uzimajući u obzir druge suprotstavljene društvene interese i stupanj ograničavanja ljudskih prava i temeljnih sloboda (razmjernost stricto sensu)', poručuju.

Da Grad Dubrovnik odnosno Gradsko vijeće Grada Dubrovnika pri donošenju predmetne odluke nisu ispoštovali načelo razmjernosti propisano člankom 16. stavak 2. i člankom 50. stavak 2. Ustava je vidljivo, smatraju, iz toga što prije donošenja navedene odluke nisu raspisali javni natječaj za izradu i ishodili izradu prometne studije.

'Ona bi dala odgovore na pitanja koja vrsta vozila i koji korisnici prometa, te koja postojeća prometna rješenja uzrokuju prekomjerne prometne gužve i štetne posljedice takvog prekomjernog prometa po zaštićenu kulturno-povijesnu cjelinu i kvalitetu života stanovnika na području grada Dubrovnika, te koja bi dala mišljenje odnosno preporuke kako bi bilo najbolje i najučinkovitije riješiti ta pitanja, a da se time najmanje nepotrebno ne ograničavaju slobode i prava i poduzetnička prava brojnih građana i poduzetnika. Kako, prije donošenja predmetne odluke, potrebna prometna studija nije ni naručena ni izrađena navedena odluka je po našem mišljenju protuustavna', ističu.

Dodaju kako Ustavni sud RH i Visoki upravni sud za sada odbijaju ocjenjivati ustavnost općih akata.

'Međutim, odlukom Ustavnog suda RH, br: U-III-5917/2016 od 5. studenoga 2019. (NN 128/2019) određeno je da je to ipak u nadležnosti Visokog upravnog suda RH.   Stoga je za očekivati da će netko od onih koji smatraju da su predmetnom odlukom povrijeđena njegova prava i interesi uskoro pokrenuti postupak ocjene zakonitosti i ustavnosti te odluke pred Visokim upravnim sudom.

U svakom slučaju građani Dubrovnika će na idućim izborima za gradonačelnika i Gradsko vijeće grada Dubrovnika svojim glasovanjem ocijeniti između ostalog i opravdanost donošenja predmetne Odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika', navode.

Gradski koordinacijski tim Mosta Dubrovnik smatra da se problemi s prekomjernim prometnim gužvama i štetnim posljedica takvog prekomjernog prometa na području Dubrovnika mogu i trebaju rješavati, bez nepotrebnih i neopravdanih zabrana, izgradnjom velikih besplatnih ili s minimalnom naknadom za parkiranje, javnih parkirališta na Pobrežju, Dubcu i u Čibači i korištenjem javnog gradskog prijevoza od tih parkirališta do odredišta na užem gradskom području te izgradnjom novih komercijalnih garažnih kuća i parkirališta na užem gradskom području.

'Potom izgradnjom podzemnih parkirališta, prometnica i prečaca (npr. u brdu Srđ), izgradnjom kružnih tokova umjesto semaforskih raskrižja i/ili izgradnjom nadvožnjaka i podvožnjaka gdje god je to moguće, te izgradnjom pothodnika ili nathodnika umjesto pješačkih prijelaza, kao i optimalnim reguliranjem pristajanja i priveza brodova na kružnim putovanjima (tzv. kruzera) i obavljanja autotaksi i turističkih autobusnih usluga', zaključuju iz dubrovačkog Mosta.

Vaša reakcija na temu