Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Najmanje 8 godina čekat ćemo zaobilaznicu koja će rasteretiti cestu Split - Omiš

Najmanje 8 godina čekat ćemo zaobilaznicu koja će rasteretiti cestu Split - Omiš

Projekt je vrijedan dvije milijarde i 100 milijuna kuna, a trebao bi se financirati iz EU fondova

Ljetne gužve na cesti od Splita prema Omišu potrajat će još minimalno osam godina, a nakon toga bi trebala biti gotova nova zaobilaznica Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš. 

Novu, multimodalnu platformu splitske aglomeracije, kako su je nazvali, predstavili su župan splitsko-dalmatinski Zlatko Ževrnja i član Uprave Hrvatskih cesta Nenad Maljković. Na sastanku u Županiji su bili predstavnici svih gradova i općina kroz koja bi nova cesta trebala proći.

Projekt je vrijedan 290 milijuna eura ili dvije milijarde i 100 milijuna kuna, a trebao bi se financirati iz EU fondova.

Cesta ide od novog čvora Mravince do Omiša, gdje bi se trebala spojiti na novom izgrađenom mostu na Cetini.

- Tema izuzetno važnog sastanka je bila novo brzo povezivanje od Splita prema Omišu, jedne izuzetno frekventne prometnice. Kao što znate, čvor Stobreč jedan je od najopterećenijih u državi, dnevno tu procirkulira od 49 tisuća do 60 tisuća vozila. Nova brza cesta riješila bi i prilaz u luku Krilo Jesenice, gdje kanimo graditi trajektni pristav. Nova brza cesta omogućuje razvoj Dalmacije i Hrvatske - zaključio je župan.

Maljković je naglasio kako je riječ o inicijalnom sastanku na kojemu su se svi sudionici složili da je prvi korak izmjena prostornih planova. 

- Hrvatske ceste su predstavile optimizirani projekt, a kroz tri ili četiri mjeseca imat ćemo gotovu studiju izvedivosti, što je preduvjet za apliciranje prema EU fondovima - kazao je član Uprave Hrvatskih cesta.

Novinare su zanimali rokovi...

- Teško je govoriti o početku građenja, ali kad jednom počnemo trebat će sedam godina. Potrebna je kvalitetna priprema, danas smo održali prvi sastanak s novim konceptom rješavanja problema - odgovorio je.

Postojeća cesta D8 dobila bi elemente gradske ulice, a tehničke detalje je pojašnjavao Boris Majić, također iz Hrvatskih cesta.

- Poboljšali bismo cestu u sigurnosnom smislu, izgradili pješačke staze, ograde, ugibališta za autobuse, pješačke semafore, biciklističke staze. Na istočnom prilazu u Omiš izgradila bi se nova parkirališta - nabrajao je Majić.

Odgovarajući na upit, poručio je da ne postoji neko privremeno rješenje kojim bi se smanjile gužve prema Omišu. Spomenimo da je Maljković ponovio kako će brza cesta Solin - Klis biti gotova do konca godine, dok će radovi na kaštelanskoj cesti početi kroz dva tjedna.

Vaša reakcija na temu