U samo mjesec dana rada web portala 'Pomorsko je dobro', istoimenog projekta Splitsko-dalmatinske županije kojeg implementira Upravni odjel za turizam i pomorstvo, građani su putem online formulara prijavili ukupno 22 slučaja devastacije pomorskog dobra. Među te 22 prijave, najviše ih je iz kategorija neovlaštenih radova i ilegalnog odlaganja građevinskog materijala na pomorskom dobru.
- Sve prijave, sukladno svojoj prirodi/kategoriji, automatski su proslijeđene na adrese nadležnih inspekcija i drugih tijela Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva zaštite okoliša i energetike, Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja te Lučke kapetanije i Carinske uprave. Osim prijava devastacija, na portalu 'Pomorsko je dobro', u rubrici 'U fokusu', prvi put u Hrvatskoj se uz objašnjenja i u izvorniku objavljuju mišljenja i tumačenja nadležnih tijela državne i regionalne uprave s uputama za što precizniju implementaciju zakona i propisa koji reguliraju sve vezano uz odgovorno upravljanje pomorskim dobrom - poručuju iz Županije te pojašnjavaju kako se ta tumačenja odnose na konkretne nejasne ili dvojbene situacije na terenu te na njih očitovanja nadležnih tijela Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja (Građevinske inspekcije), Ministarstva mora, pomorstva i infrastrukture i Upravnog odjela za turizam Splitsko-dalmatinske županije.
- Ovim je uvelike olakšan posao predstavnicima jedinica lokalne samouprave, gradova i općina, koji često imaju dileme kako na terenu implementirati neki zakon ili propis s jasnim razgraničenjem ovlasti pojedinih subjekata koji sudjeluju u poslovnima upravljanja pomorskim dobrom - dodaju iz Županije.
Na portalu se nalazi i prvi online registar s pretraživačem kojim je omogućena pretraga svih danih koncesija i koncesijskih odobrenja za gospodarsko korištenje pomorskog dobra na području Splitsko-dalmatinske županije.
- Sa zadovoljstvom konstatiramo kako su podaci o aktivnostima na portalu 'Pomorsko je dobro' najbolji dokaz potrebe transparentnog rada tijela regionalne i lokalne samouprave koja se na ovaj način u javnosti percipiraju kao servis na usluzi svim svojim građanima - zaključuju iz Županije.