S turistima u Split u sezoni dolaze i brojni taksisti koji obavljaju usluge prijevoza. Osim lokalnih taksista, u gradu pod Marjanom voze Uber, Eko taxi i Cammeo, a prošlog ljeta nerijetko smo bili svjedoci međusobnih sukoba taksista u borbi za klijente. Najčešći motiv sukoba je krivo tumačenje Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, a najčešće se 'lome koplja' oko korištenja taksi stajališta.
Jedan od taksi prijevoznika uputio je nekoliko konkretnih pitanja Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture vezanih uz tumačenje Zakona. Na pitanje o korištenju autotaksi stajališta i jesu li jednaki uvjeti za sve pružatelje usluga iz Ministarstva su jasno odgovorili: 'Svi autotaksi prijevoznici koji imaju važeće licencije i dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza na području određene jedinice lokalne samouprave imaju pravo pod jednakim uvjetima koristiti autotaksi stajališta na području te jedinice lokalne samouprave'.
Zanimalo ga je i smiju li jedinice lokalne samouprave raditi razlike u pogledu korištenja autotaksi stajališta među autotaksi prijevoznicima s prethodno izdanim dozvolama od po starom Zakonu i autotaksi prijevoznika po novom Zakonu?
- Jedinice lokalne samouprave u pogledu korištenja autotaksi stajališta, nemaju pravo različito postupati prema autotaksi prijevoznicima koji su ishodili dozvole prema ranije važećem Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu i onih koji su dozvole ishodili prema sada važećem Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu - odgovorili su.
Kada su u pitanju posebne dozvole za korištenje autotaksi stajališta i njihovo naplaćivanje iz Ministarstva su naveli da po zakonu jedinice lokalne samouprave, mogu donijeti propis kojim utvrđuju lokacije i opremljenost autotaksi stajališta, način njihova korištenja, kao i visinu naknade za izdavanje dozvola, pri čemu se pod dozvolama i naknadama za izdavanje dozvola podrazumijevaju dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza na području te jedinice lokalne samouprave, a ne dozvole za korištenje stajališta.
- Budući da su autotaksi stajališta u pravilu javne površine, odnosno objekti namijenjeni obavljanju javnog prijevoza putnika mišljenja smo da se njihovo korištenje se ne bi trebalo naplaćivati - tvrde u Ministarstvu.
Na pitanje što podrazumijeva 'način korištenja autotaksi stajališta' iz čl. 41. st. 6 Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i što bi se eventualno moglo odrediti propisom jedinice lokalne samouprave, a što se vezuje uz 'način korištenja autotaksi stajališta' iz Ministarstva su odgovorili: 'Pod pojmom korištenje autotaksi stajališta može se podrazumijevati koliko vozila može istovremeno biti na određenom stajalištu, da li se uopće vozila smiju zadržavati na stajalištu i ako da koliko vremenski se mogu zadržavati, redoslijed dolaska i slično'.