Stanovnici Kopilice za srijedu najavljuju mirni prosvjed na malonogometnom igralištu u Hercegovačkoj ulici zbog problema za koje vjeruju da će se pojaviti nakon što zaživi privremeni autobusni kolodvor u Kopilici. Ljuti su jer kažu da sve informacije doznaju preko medija i da se nitko ne pita kakav će biti život ljudi koji će živjeti unutar samog kolodvora. U Kopilici živi, napominju, preko 40 obitelji i ona broji više od 150 stanovnika, a do prije dva tjedna Grad nije ni znao da na tom području žive građani Splita koji uredno svaki mjesec plaćaju komunalnu naknadu.
- Vlada javno mnijenje, kako većina ljudi na ovom području živi nelegalno, kako su neki provalili u bivše prostorije i garaže koje su bile ili jesu u vlasništvu HŽ-a. Nitko u Kopilici nije nelegalno, većina stanovnika otkupilo je od HŽ-a svoje kuće i stanove. Ostatak stanovnika plaća Željeznici mjesečni najam za podstanarstvo, a svi plaćaju Gradu komunalije. Kako nas nitko o ničemu nije obavještavao, bili smo primorani prvi se javiti Gradu i saznati kakve planove imaju s kućama, stanovima i zemljištima stanara koji će živjeti unutar budućeg kolodvora - napisali su u pozivu za prosvjed Dario Prgomet, Edita Barić i Hrvoje Kekez.
Ističu da su bili na razgovoru s dogradonačelnikom Ninom Velom koji im je usmeno obećao neke ustupke koji bi im značajno olakšali život, ali je sva njegova obećanja pobio pročelnik Jurica Vojnović kada je izašao na teren.
- Mi nismo protiv izgradnje kolodvora, dapače, ali ne na našu štetu i ozbiljnog narušavanja kvalitete života koja je i ovako jako niska u ovom zaboravljenom dijelu GK Brda pod koji Kopilica formalno spada. Vojnović nam je priopćio kako pristupne ceste budućem kolodvoru ulaze direktno u naše vrtlove, branici nam se postavljaju ispred ulaznih vrata, kako parkirna mjesta možemo zaboraviti jer tvrtka koja će voditi računa o budućem parkingu, sigurno neće rezervirati parkirna mjesta za stanare kolodvora, koja smo voljni plaćati. Što će svi putnici dok čekaju prijevoz raditi za to vrijeme, kakvi sadržaji će im se nuditi, znamo jedino da se već uređuju neki prostori predviđeni za caffe bar i mjenjačnicu. Kolač se već podijelio, bez građevinskih dozvola započeli su radovi. Što je s metroom, brzim vlakom iz centra koji treba voziti svakih 7 minuta, o tome se ništa ne govori i piše. Broj voznih linija je povećan sa 120 na 160 dnevno. Što je s ljudima koji žive tik uz željezničku prugu, što je s prvim kolosijekom koji se ne koristi i koji HŽ-u već desetljećima ničemu ne služi, zašto njegovo uklanjanje nije u planu ovog plana od iznimnog značaja za Grad Split - pitaju se stanari Kopilice.
Tvrde i da je djelatnicima HŽ-a koji žive u Kopilici, zabranjeno sudjelovanje u prosvjedu i iznošenje mišljenja
- Mi nismo protiv izgradnje autobusnog kolodvora, ali ako već moramo živjeti ovdje onda želimo dostojanstven i kvalitetan život. Ne želimo biti kolateralne žrtve nečijeg plana koji uključuje brzu zaradu te buduće uhljebljivanje u novoosnovanoj gradskoj tvrtki koja će voditi računa o privremenom kolodvoru. Nećemo se lagati, svaki projekt u Splitu je krenuo kao privremeno rješenje, ali svi znamo da će biti trajno - ističu stanovnici Kopilice koji navode i niz pitanja na koja nisu dobili odgovore od nadležnih.