Foto: Veljko Martinović
Razvoj poduzetništva žena: Kapital su znanja i kontakti, a ne samo ono materijalno

Razvoj poduzetništva žena: Kapital su znanja i kontakti, a ne samo ono materijalno

Sve aktivnosti u sklopu projekta su besplatne za sudionice

Više od pedeset poduzetnica i poslovnih žena sudjelovalo je na današnjem predavanju u HGK Županijskoj komori Split pod nazivom ‘Intelektualni kapital - od potencijala k stvaranju vrijednosti’, kojim je ujedno započela realizacija projekta 'Razvoj poduzetništva žena kroz intelektualni kapital kao potencijal', što će se tijekom svibnja provoditi u Splitu i Makarskoj. Nositelj projekta je Hrvatska udruga poslovnih žena Krug - Ogranak Split, u suradnji s HGK Županijskom komorom Split, Splitsko-dalmatinskom županijom i HBOR-om.

Predsjednica splitskog ogranka Kruga, Lada Karninčić, istaknula je kako su žene u Hrvatskoj, ali i u svijetu, i dalje u neravnopravnom položaju u odnosu na muškarce u svijetu poduzetništva. Kao posljedicu toga ističe kulturološke determinacije.

- Žene u povijesti nisu nasljeđivale, a postojale su i određene predrasude u društvu. Posljedica toga je neposjedovanje materijalnih resursa, a to je jedan od problema pred kojim se žene nalaze prilikom pokretanja vlastitog posla. Cilj nam je educirati poduzetnice o važnosti i koristima upravljanja intelektualnim kapitalom u poslovnim subjektima, jer smo se tijekom dosadašnjeg rada više puta osvjedočili o njihovoj nedovoljnoj informiranosti o mogućnostima poboljšanja poslovanja korištenjem potencijala intelektualnog kapitala - rekla je Karinčić.

Direktorica Županijske komore Split, Vesna Friedl, podsjetila je da je ovaj projekt jedna u nizu aktivnosti koje Županijska komora Split već više od dva desetljeća provodi s ciljem jačanja poduzetništva žena.

- Vidimo u intelektualnom kapitalu napredak žena poduzetnica. Posebno bih izdvojila naš projekt Inkubator za žene početnice poduzetnice koji smo pokrenule prije dvije godine. Pomogli smo četiri mlade poduzetnice i one sada posluju uz naše mentorstvo. Ovakvi projekti i radionice nastoje pomoći poduzetnicama da svoje aktivnosti iskoriste i unaprijede svoje vještine te da se osvijeste kako kapital nije samo ono materijalno već da su to i neka znanja, kontakti, o čemu je danas i bila riječ - zaključila je Friedl.

Predavanje je održala Karmen Jelčić, direktorica Centra za ekonomiku d. o. o., stručnjakinja s dugogodišnjim iskustvom u aktivnostima usmjerenim na unapređenje upravljanja intelektualnim kapitalom u RH.

- Danas možda nisam kazala nešto novo, nešto što one ne znaju, ali sam im pokazala iz druge perspektive. Suvremenom ekonomijom naziva se i ekonomija znanja, pametna, inovativna ili kreativna ekonomija u čijem sklopu se razvija turizam iskustva ili doživljaja. Iz naziva vidimo da su nematerijalni čimbenici postali ključ poslovnog uspjeha, kako tvrtki tako i nacionalne ekonomije. Intelektualni kapital predstavlja najveći poslovni potencijal današnjice, a da bi ga uspješno koristili moramo ga prvo osvijestiti - rekla je Jelčić te dodala:

- Za primjer ćemo uzeti ribu čije kilo košta 30 kuna, ako ju dobro preradiš 20 dkg možeš prodati za 100 kuna. Mislim da je tužno da žene puno rade, a posjeduju nematerijalni kapital. Znaju organizirati rad, dobru komunikaciju provode sa svojim kupcima i tako ostvaruju nematerijalni kapital. Ženama je intelektualni kapital prirodan, mi ga u sebi posjedujemo - zaključila je Jelčić.

Ispričala je kako upravo u turizmu imamo pomak u nematerijalni turizam doživljaja i iskustva.

- Danas su turisti spremni platiti za iskustvo, ne za samo sobu. On dolazi čuti priču, nešto doživjeti što ne može kod sebe kući. To mu mogu omogućiti samo ljudi koji su kreativni i inovativni, ako o tome ne pričamo nema ni poslovnog uspjeha. Večeras se otvara turistička palača, a hoće li ona biti uspješna, ovisi o koncepciji korištenja, a to je upravo nematerijalni kapital - dodala je.

Uz današnje predavanje u Splitu aktivnosti u sklopu projekta su i predavanje o intelektualnom kapitalu u Makarskoj (5. svibnja), četiri radionice (Split, 11. i 18. svibnja i Makarska, 9. i 19. svibnja), završna konferencija (Split, 30. svibnja), te individualna savjetovanja u odabranim poslovnim subjektima. Sve aktivnosti u sklopu projekta su besplatne za sudionice, te namijenjene prvenstveno ženama koje su većinske vlasnice ili sudjeluju u upravljanju u poslovnim subjektima, ali i svim ostalim ženama zainteresiranima za ovu temu. S obzirom na to da se edukacije održavaju u važnim županijskim turističkim središtima, naglasak će biti na intelektualnom kapitalu i unapređenju poslovanja posebno u turizmu. 

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare