Foto: Joško Šupić
SDP Split: Zvonimirova ulica treba ponovo postati dvosmjerna kako bar Prometovi autobusi ne bi stvarali dodatnu gužvu u luci

SDP Split: Zvonimirova ulica treba ponovo postati dvosmjerna kako bar Prometovi autobusi ne bi stvarali dodatnu gužvu u luci

Nova prometna regulativa na prilazu Gradskoj luci nije se pokazala kao dobro rješenje

Predsjednik splitskog SDP-a Goran Kotur je odaslao sljedeće priopćenje:

'Nova prometna regulativa na prilazu Gradskoj luci nije se pokazala kao dobro rješenje. S jedne strane uveden je jednosmjerni promet na potezu od dvjesto metara Ulice kralja Zvonimira u pravcu luke, a s druge strane autobusi koji su prije skretali sa stanice na Pazaru u Ulicu kralja Zvonimira sada prolaze Obalom kneza Domagoja i stvaraju još veću gužvu u luci. Gornji dio 'pirje' se proširio, ali se donji dio zakrčio s oko 350 autobusa. Uz stvaranje gužve, još se dodatno unazadilo funkcioniranje javnog gradskog prijevoza.

Umjesto stihijskog i parcijalnog rješavanja problema usred sezone treba iskoristiti efikasne i dokazane mehanizme koji su dostupni, odnosno osigurati da na svim ključnim raskrižjima promet reguliraju prometni policajci, te da se maksimalno poštuju propisi tako da se Zagrebačkom ulicom voze samo autobusi, taxi vozila i oni koji imaju dozvolu.

Ako se ne može riješiti niti problem zaustavljanja međugradskih prijevoznika na Pazaru, kako se onda može riješiti veće probleme koji utječu na prometne gužve. Na prilazu Gradskoj luci bila bi znatno manja gužva da Jadrolinija stvarno prodaje trajektne karte, pogotovo za vozila, za pojedini isplov a ne za dan, te kad bi se karte prodavale van luke i fizički a ne samo online. Odabrano vrijeme polaska ne znači ništa kad karta vrijedi za bilo koje putovanje na odabrani datum. I na prilazu zračnoj luci bi se stvorila ogromna gužva kad bi karta za jedan let za Zagreb vrijedila cijeli dan. Vatrogasne mjere se primjenjuju isključivo ako se može trenutačno ugasiti tamo 'gdje gori', a ne da se pokuša ugasiti jedan požar a istovremeno izbije drugi, još veći. Put u prometni pakao je popločan dobrim namjerama. Stoga Zvonimirova ulica od Biskupove Palače do Koteksovog nebodera treba ponovo postati dvosmjerna kako bar Prometovi autobusi ne bi stvarali dodatnu gužvu u luci, a na ključna raskrižja trebaju izaći prometni policajci. 

Prilaz Gradskoj luci nije jedini prometni problem koji nas guši tijekom ovog ljeta. Među kritičnim pravcima ističe i cesta za Omiš. Treba napraviti sve što je moguće da se omiška zaobilaznica konačno dovrši u novom roku koji se spominje, a to je 2023. godina. Na žalost, omiška zaobilaznica Stobreč – Dugi Rat – Omiš još nije na popisu velikih projekata sufinanciranih iz fondova EU-a u Operativnom programu Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020. nego je tek navedena u planiranom korištenju velikih projekata prema potrebi. Projekt treba što prije uvrstiti, uz odobrenje Europske komisije, na popis velikih EU projekata, te dovršiti izradu dokumentacije do kraja 2020. godine a radove do kraja 2023. godine.

Prometni problemi u Splitu nisu nastali u jedan dan, i mogu se riješiti isključivo ozbiljnim planiranjem i provedbom. Dobar primjer je operativni dio Gradske luke, gdje se broj putnika u dvadeset godina više nego utrostručio, a broj vozila više nego udvostručio. Ali, tamo je povećanje operativnih površina pratilo i prati povećanje broja putnika i vozila za ukrcaj i iskrcaj.'

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare