Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Split dobiva diplomski studijski program održive i zelene gradnje na mediteranskom području!

Split dobiva diplomski studijski program održive i zelene gradnje na mediteranskom području!

Projekt je vrijedan 2.892.581,40 kuna, od čega je 2.747.952,33 kuna financirano iz bespovratnih sredstava Europskog socijalnog fonda i hrvatskog državnog proračuna

Za najdalje dvije godine, ovisno o mogućnostima Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Split će biti bogatiji za diplomski studijski program održive i zelene gradnje na mediteranskom području, i to prvi u Hrvatskoj. Split će tako biti pionir zanimanja 'voditelj projekata održive gradnje' i 'magistar inženjer održive gradnje'.

Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije (FGAG), naime, nositelj je projekta 'Razvoj visokoobrazovnih standarda zanimanja i standarda kvalifikacija za područje održive i zelene gradnje uz razvoj novog sveučilišnog diplomskog programa održive i zelene gradnje s naglaskom na mediteransko područje' ili skraćeno 'Zelena i održiva gradnja na mediteranskom području'. Projekt je vrijedan 2.892.581,40 kuna, od čega je 2.747.952,33 kuna financirano iz bespovratnih sredstava Europskog socijalnog fonda i hrvatskog državnog proračuna. Nakon 18 mjeseci rada rezultati su predstavljeni upravo na splitskom FGAG-u.

U prvom dijelu konferencije predavanje su održali Brian Cody, profesor i direktor instituta iz Graza (Institute for Buildings and Energy,  Graz University of Technology). U drugom dijelu pak prezentacija rezultata projekta, panel rasprava i izlaganja predstavnika stručnog projektnog tima FGAG-a te projektnih partnera, na čelu s dekanom izvanrednim profesorom dr. sc. Borisom Trogrlićem, profesorom Hrvojem Njirićem, diplomiranim inženjerom arhitekture, te doc. dr. sc. Ivom Andrićem, diplomiranim inženjerom građevine. 

Moglo se čuti kako će program integrirati dva zanimanja, arhitekturu i građevinarstvo, koja obično djeluju kao zasebna, što je rezultiralo složenim, ali logičkim sadržajem predmeta. Zamišljeno je da se studij provodi kroz četiri semestra, s naglaskom na integraciju različitih disciplina koje čine plan studija.

Zadovoljan je bio rektor splitskog Sveučilišta prof.dr.sc. Šimun Anđelinović.

- Najveća važnost ovog projekta je priprema novih zanimanja. Struktura gospodarstva se mijenja, neka zanimanja jednostavno nestaju, a nova zanimanja budućnosti se stvaraju. Jedno od takvih zanimanja budućnosti je i ovo - kazao je rektor.

Izrazito mu je drago što Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije prati ta nastojanja koja će rezultirati boljoj edukaciji i zapošljavanju. 

- Takav jedan pristup je važan, da Sveučilište pokreće inicijativu i bude voditelj progresa u našoj sredini. Želimo biti Sveučilište kao centar izvrsnosti, koji će stvarati nove ideje, kadrove, nova znanstvena istraživanja i nova znanja kao zalog za nove poslove, za nove inovativne firme i zapošljavanja mladih - podvukao je Anđelinović.

Dekan Trogrlić je također bio vidno zadovoljan uspjehom projekta čiji je rezultat novi studijski program i opis što će taj budući inženjer znati činiti na polju planiranja u kontekstu održive gradnje.

- U Dalmaciji se oduvijek gradilo održivo, sada je dobilo svoju suvremeniju formu. Ili jednostavnije, graditi od onoga što vam je u okruženju, koristiti resurse koje imate, od sunca, kiše i građevinskog materijala materija, ali na način da pazite što će sljedeće generacije zateći - opisao je dekan.

Splitski stručnjak s FGAG-a koji je sudjelovao u projektu, doc.dr.sc. Ivo Andrić s ponosom je naveo kako je projekt udario temelje novom studijskom programu s dva standarda, jedan kvalifikacija, a drugi je zanimanje.

Vaša reakcija na temu