Od ljeta iduće godine splitski autobusni i željeznički kolodvor bit će privremeno premješteni u Kopilicu dok se ne realizira veliki projekt koji bi splitsku Trajektnu luku u konačnici željeznicom trebao spojiti sa Zračnom lukom Resnik. Danas su ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković, župan Blaženko Boban, splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara, predsjednica županijske komore Split Mirjana Čagalj sa suradnicima te predstavnici Hrvatskih željeznica potpisali ugovore koji će omogućiti realizaciju ovog projekta.
- Potpisali smo ugovore po kojima bi se do početka turističke sezone autobusni i željeznički kolodvor trebali staviti u funkciju u Kopilici kako bi se smanjila gužva i pritisak u samom centru Splita. Konačno treba doći do Zračne luke, a radimo u suradnji sa Županijom i Gradom na dokumentaciji kako bi taj veliki projekt mogli financirati iz fondova EU. Sredstava ima, ali moramo brzo raditi na dokumentaciji. U 2019. godini očekujemo raspisivanje natječaja za dio od Mravinaca do Stobreča ali također i raspisivanje natječaja za zaobilaznicu Omiša - rekao je ministar Butković.
Gradonačelnik Andro Krstulović Opara rekao je da vjeruje da će dobiti podršku vijećnika za proračun u kojem će biti osigurano 4 milijuna kuna za realizaciju projekta.
- Idućeg ljeta bi prostor u Kopilici trebao izgledati potpuno drugačije. Danas potpisani ugovori su omogućili unajmljivanje površina u Kopilici kako bi realizirali privremeni kolodvor s 19 mjesta i sa svom potrebnom infrastrukturom kao i modernizaciju željezničke pruge. Cilj je spojiti Zračnu i Trajektnu luku. Ove godine je Zračna luka u Splitu imala tri milijuna putnika prije nego zagrebačka, a Trajektna luka je u devetom mjesecu zabilježila 5,5 milijuna putnika. Dakle, mi govorimo o devet milijuna ljudi koji fluktuiraju između Trajektne i Zračne luke, a da nemaju kvalitetno riješen spoj. Kada uzmemo u obzir i Kaštela, Solin i Trogir to je 300.000 ljudi koji će koristiti ovu prugu. Most Svetog Duje, kako ga ja volim nazvati, je u fazi raspisivanja visibility studije koja bi nam trebala dati odgovore na pitanja koliko će koštati, hoće li to biti most ili će to biti tunel, a što se tiče tunela kroz Kozjak jasno je da on nema smisla ako nema dalje ekstenziju prema Trajektnoj luci - rekao je splitski gradonačelnik te napomenuo kako treba imati u vidu da je Trajektna luka Split najvažnija infrastrukturna točka splitskog područja.
Master plan za konačni projekt, dodaje Krstulović Opara, mogao bi biti usvojen u ožujku.
- On je već dao neke naznake u kojem smjeru to ide zato smo se tako hrabro i upustili u ovo privremeno rješenje. Master plan predviđa rekonfiguraciju Istočne obale splitske gradske luke, Kopilice i zapravo cijelog tog gradskog područja. Trebat će neko vrijeme da se građani naviknu na taj novi vid prometa jer ovaj vlak koji će prometovati kao splitski metro od lipnja iduće godine, svakih desetak minuta, nije napravljen za turiste. Splitski metro od ljeta će postati činjenica. Kroz proljeće kreće izgradnja tri stanice: u Dujmovači, Solinu i Sv. Kaju plus obnovljena stanica u Kopilici i probijanje stanice na Trgu hrvatske bratske zajednice - najavio je Opara.
Župan Blaženko Boban zahvalio se Vladi jer je u proračunu osigurala 870 milijuna kuna za projekt ceste od izlaza na čvoru Vučevica uključujući i tunel Kozjak.
- Vjerujem da ćemo kroz 18 mjeseci imati građevinsku dozvolu za taj drugi ulaz u Split koji će doprinijeti dodatno rasterećenju prometnih gužvi. Nadam se da će cijela ova aglomeracija za 3-4 godine izgledati potpuno drugačije. Istina, trebalo je ovakve projekte raditi prije 15, 20 godina pa bi onda i ova naša izgledala poput zadarske ili riječke, ali što je tu je. Vjerujem da ćemo za 4, 5 godina i mi biti kao i oni - zaključio je Boban.