Učenici viših razreda Osnovne škole Hvar i Srednje škole Hvar, ovaj tjedan su u sklopu projekta 'STEM u gostima' imali priliku sudjelovati u zanimljivim radionicama iz biologije, kemije, fizike i informatike koje su proveli nastavnici Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu.
Radionice su organizirane u sklopu projekta 'STEM u gostima' kojeg financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Cilj projekta je, inače, potaknuti interes učenika za STEM predmete i daljnje obrazovanje u ovom području, posebice među učenicima otočnih i udaljenih škola, koji inače nemaju prilike sudjelovati u sličnim aktivnostima popularizacije znanosti.
U sklopu projekta, do sada su održane radionice i u školama na Braču, Visu i u Drnišu, a do kraja ožujka planirani su posjeti Imotskom, Zadru, Šibeniku, Makarskoj, Kninu i Sinju.
Kako pojašnjavaju entuzijastični predavači, općeprihvaćeno mišljenje je da je obrazovanje u STEM području obrazovanje budućnosti, koje će novim generacijama osigurati najbolje mogućnosti zapošljavanja, potaknuti ekonomski rast, te u najširem smislu omogućiti snalaženje u visokotehnologijski ovisnom društvu.
PMF u Splitu je prepoznao važnost poticanja interesa učenika za ovo područje od najranije dobi, te se aktivno uključio u ovaj proces organizacijom niza radionica i predavanja namijenjenih vrtićkoj, osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj dobi. Sudionici ovih aktivnosti su do sada u pravilu bila djeca i mladi iz Splita ili njegove neposredne okolice.
- Udaljenost i financijska ograničenja pokazali su se kao nepremostiva prepreka za sudjelovanje učenika iz manjih gradova ili prometno izoliranih sredina, u kojima slične aktivnosti popularizacije znanosti nisu dostupne - navode.
Stoga je upravo cilj ovog projekta je organizirati niz posjeta splitskog PMF-a osnovnim i srednjim školama u širem splitskom okruženju u sklopu kojih bi se održale radionice iz područja biologije, fizike, informatike, kemije, matematike i politehnike.
Radionicama bi se kod učenika, na zanimljiv način te uz korištenje opreme i materijala koji nisu dostupni u redovnoj nastavi, nastojao probuditi interes za daljnje obrazovanje u STEM području.