Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
SVEČANOST U BRODOTROGIRU: Porinut arktički tanker, moći će ploviti bez pratnje ledolomca

SVEČANOST U BRODOTROGIRU: Porinut arktički tanker, moći će ploviti bez pratnje ledolomca

Razlika u izgradnji u odnosu na druge vrste brodova ogleda se u korištenju i ugradnji čvršćeg i debljeg materijala

Tri iskoraka, tri novosti za Brodotrogir. Prvi put gradimo ledolomac. Prvi put zavarujemo jako debele limove visoke čvrstoće. Prvi put pramčano porinjujemo brod. Napravljen je veliki tehnološki iskorak s ovim arktičkim tankerom jer se radilo s materijalima koji do sada nisu korišteni u hrvatskoj brodogradnji ili bar ne u ovolikoj mjeri - rekao je Danko Končar, vlasnik Brodotrogira, netom prije porinuća Novogradnje 344.

Sve je započelo u srpnju 2016. godine ugovorom između brodogradilišta Arctech Helsinki Shipyard (part of United Shipbuilding Corporation) i Hrvatske brodogradnje Trogir, o gradnji prednjeg dijela broda za prijevoz kondenzata, ledolomca klase leda ARC 7, nosivosti 44,000 metričkih tona. Prednji dio arktičkog tankera dug je 167 metara, dok će ukupna dužina broda kad se spoji u Finskoj biti oko 230 metara. 


Iz Brodotrogiru su poručili da je gradnja ovog broda bila jako zahtjevna čemu svjedoči i činjenica da je ovo prvi brod ove namjene u svijetu. Složenost se, objasnili su, odnosi na tehničke karakteristike koje je bilo potrebno zadovoljiti u skladu sa zahtjevima klase leda ARC 7 što podrazumijeva  prijevoz tereta i plovidbu u najtežim polarnim uvjetima. Razlika u izgradnji u odnosu na druge vrste brodova ogleda se u korištenju i ugradnji čvršćeg i debljeg materijala, naročito u pramčanom dijelu trupa koji zbog leda i niskih temperatura  mora biti građen prema specijalnim uvjetima i primjenom posebnih tehnologija. Tanker se gradi pod dvojnom klasom europskog Bureau Veritasa i ruskog Russian Register of Shipping. 

U eksploataciji ovog tankera nije potrebna pratnja posebnog ledolomca jer će biti u stanju ploviti u uvjetima kada je led debljine i do 1,6 metara. Plovit će 365 dana u godini i zato će biti ugrađen specijalni sustav vinterizacije. Radi se o posebnim sustavima i opremi koja omogućava da brod može funkcionirati u uvjetima kada je temeperatura i do -50°C.

Za djelatnike trogirskog brodogradilišta ovaj projekt predstavlja veliki izazov u konstrukcijskim rješenjima, izboru materijala, tehnologiji zavarivanja te i u samoj izvedbi zavarenih spojeva, zaključili su iz Brodotrogira.

Vaša reakcija na temu