Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
U Splitsko-dalmatinskoj županiji još uvijek ne postoji halal certificirani ugostiteljski objekt

U Splitsko-dalmatinskoj županiji još uvijek ne postoji halal certificirani ugostiteljski objekt

Hrvatska je turistima iz zemalja Arapskog poluotoka nepoznata, ali su im poželjni naši glavni konkurenti na Mediteranu

Na seminaru u HGK Županijskoj komori Split, Aldin Dugonjić, rukovoditelj Centra za certificiranje halal kvalitete u petak je predstavio mogućnosti halal turizma.

- Cilj današnjeg seminara je približiti pružateljima turističkih usluga s područja Splitsko-dalmatinske županije halal turizam, njegove potencijale i rezultate koje ostvaruje, budući da se radi o velikoj i novoj tržišnoj niši koju zajednički trebamo bolje iskoristiti - rekao je Dugonjić.

Centar za certificiranje halal kvalitete u Hrvatskoj djeluje od 2010. godine kada su svoja predavanja diljem Hrvatske na temu halal kvalitete upravo i započeli u Županijskoj komori Split. Iako se čini da je halal certifikat noviji koncept, našem području poznat je već 25 godina, a u početku se pretežno tražio za potrebe izvoza mesa u islamske zemlje. Bitno je naglasiti da halal nije oznaka vezana samo za prehranu, već se radi o stilu života i sustavu dozvoljenosti (halal – dozvoljeno), jer o halalu govorimo i u kozmetici, poslovanju, odijevanju i sl.


Prema riječima Aldina Dugonjića, halal tržište je jedno od najbrže rastućih tržišta, na svjetskoj razini iznosi 1 trilijun USD i obuhvaća 20% ukupne proizvodnje hrane. U EU halal tržište je godišnje u porastu 7-10%, a samo je primjerice u Velikoj Britaniji 6 milijuna korisnika halal proizvoda i usluga.

Halal turizam je novi oblik turističke ponude koji podrazumijeva da turistima muslimanima budu zadovoljena dva osnovna aspekta, a to su omogućavanje uvjeta za obavljanja vjerskih obreda i omogućavanje halal hrane. Halal je nova dodatna usluga u turizmu, koja predstavlja oblik nadogradnje tradicionalne ponude te omogućava veću konkurentnost na tržištu.

Certificirati se mogu različiti objekti uključujući ugostiteljske objekte, hotele, putničke agencije, tvrtke, proizvode...

Prema istraživanju Instituta za turizam Hrvatska je turistima iz zemalja Arapskog poluotoka nepoznata, ali su im poželjni naši glavni konkurenti na Mediteranu, stoga prostora za razvoj itekako ima. Trenutno je u Hrvatskoj certificirano 58 proizvođača, 23 ugostitelja, 6 putničkih agencija i 1 škola. S obzirom da na području Splitsko-dalmatinske županije ne postoji za sada niti jedan certificirani ugostiteljski objekt, seminar je bio dobra prilika za upoznavanje ovdašnjih hotelijera, ugostitelja, predstavnika turističkih agencija i turističkih zajednica s perspektivama za rast i razvoj kroz halal.

Vaša reakcija na temu