Foto: Milan Šabić UDRUGA INŽENJERA O KRUŽNOM TOKU: Ovo je bolje i sigurnije rješenje od postojećeg!

UDRUGA INŽENJERA O KRUŽNOM TOKU: Ovo je bolje i sigurnije rješenje od postojećeg!

Napominju kako montažni kružni tokovi nisu rijetkost

Hrvatska udruga diplomiranih inženjera i inženjera Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, ogranak Split, upozorili su na nestručno i neodgovorno komentiranje poznatog splitskog rotora od strane prometnog stručnjaka s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu prof. dr. Željka Marušića

- Naime, on je na raznim portalima i radio emisiji ovo prometno rješenje nazvao neodgovornom prometnom improvizacijom navodeći da je ovo prometno rješenje nestručno, neodgovorno, potencijalno opasno i pogibeljno, čak i glupo. Smatramo da gosp. Marušić nije stručnjak za cestovni promet niti za cestogradnju, jer se tim poslovima nije bavio, a sigurno posjeduje iskustvo i obrazovanje za neka druga područja, a to svakako nije područje cestovne sigurnosti i gradnje cesta. Ne želeći ulaziti u razloge bilo čijih javnih istupa, apeliramo na predstavnike medija da zbog objektivnog informiranja javnosti prije konzultiranja pojedinih stručnih osoba za područje cestovnog prometa na odgovarajući način provjere njihove stručne reference, jer područje prometa općenito, osim cestovnog podrazumijeva zračni, željeznički, vodni, poštanski i informacijsko komunikacijski promet. Površnim i nestručnim komentarima se stvara ozračje destrukcije, nanosi poslovna, osobna i profesionalna šteta - poručuje Slavko Šerić u ime Udruge.

Oni su uvjereni da je privremeni kružni tok bolje i sigurnije rješenje od postojećeg. Navode da ovo kružno raskrižje zadovoljava predviđene kriterije: prostorne, prometno sigurnosne i kriterije propusne moći, a vjerojatno i ekonomske s obzirom na ulaganja i činjenicu da se može jednostavno premjestiti na drugo raskrižje. Dodali su kako je ovo prometno rješenje projektirano u skladu s pravilima struke, prema važećim Smjernicama za projektiranje kružnih raskrižja na cestama, smjernicama drugih država kao i iskustvima iz dosadašnje primjene kružnih raskrižja.

- U središnjem otoku montažnog kružnog raskrižja mogu se izvesti razni nasadi, skulpture, urbani ili drugi slični elementi, uz uvjet da su ispunjeni uvjeti sigurnosti i preglednosti. Samim time, postavljanje spornih posuda za zelenilo je u skladu s navedenim uvjetima. Montažna kružna raskrižja nisu nikakva novost u prometnom inženjerstvu, imaju svoje prednosti nedostatke, a kao najveća prednost se može istaknuti učinkovito smirivanje prometa kao izravan doprinos sigurnosti cestovnog prometa. To potvrđuje i slično montažno kružno raskrižje, koje je kao prvo montažno kružno raskrižje, u Splitu izgrađeno 2012. godine na raskrižju Hercegovačke i Sarajevske ulice. Jednostavnim pretraživanjem interneta može se pronaći još takvih raskrižja - zaključuje Šerić.

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare