16.02 - Na koncu su svi zadovoljji odlaskom u Knin, a plan je da sljedeće godine i državni vrh ide Vlakom slobode, od Zagreba do Knina.
15.51 - Nakon 80 minuta, Vlak slobode je stigao u Split. Inače treba manje, ali, objasnili su nam, nalog je iz vrha svim vlakovima da se vozi od Labina do Kaštel Starog sporije, maksimalno 40 kilometara na sat zbog opasnosti od požara.
Kočenje, naime, može 'izbaciti' iskre...
14.11 - U Badnju su izašli predstavnici 142. bojne Hrvatske vojske, Drnišani koji su branili svoj kraj.
14.01 - Na povratku iz Knina na cesti se vide vrlo rijetko automobili. Zapušten je krajolik, rijetko se vidi koje obrađeno polje.
13.36 - Splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara najavio je i povezivanje vlakova s aerodromom.
- San je svih nas i neću stati ni jednog trenutka dok ne spojimo željeznicu sa Zračnom lukom - najavio je.
Već dva milijuna putnika je prošlo kroz Resnik i sasvim je, kaže, logično povezivanje.
- Imam potporu kaštelanskog i solinskog gradonačelnika te župana da tog cilja dođemo. Razgovarao sam i s pomoćnikom ministra prometa Madunićem i dat će nam potporu da putnici iz Splita konačno čekiraju svoju torbu u splitskoj gradskoj luci ili Kopilici, Solinu i da tu torbu predignu na svom odredištu u Munchenu, Parizu... - slikovit je.
Kako je ustvrdio, taj standard postoji u brojnim europskim gradovima i ako želimo od našeg Splita učiniti razvijeni grad, imamo pravo očekivati ovu povezanost.
13.31 - Polako se ukrcavaju putnici - uzvanici na kninskom kolodvoru. Vlak slobode uskoro se vraća u Split. Kasni povratak pola sata zbog neplanirog stajanja na putu prema 'kraljevskom gradu'.
12.29 - Boban nam je kazao kako se rado pridružio inicijativi splitskog gradonačelnika.
- Dobro se sjećati ne samo zbog nas koji smo dionici nego i zbog mlađih - rekao je Boban.
Prisjetio se i događaja te godine kada je oslobođena domovina, a potom i mirno rentegriran Vukovar. Baš na Rivi je oko 100 tisuća Splićana na Tuđmanovo pitanje što još može obećati jednoglasno skandiralo 'Vukovar, Vukovar'.
Boban je osvježio sjećanje kada je 6. kolovoza ušao u Knin kao voditelj Crvene zaštite. Inače, nositelj je ordena Oluja.
Otkrio nam je skromno kako od 14. kolovoza te godine kada se vratio sretno domu svom nakon Oluje hodočasti Gospi Sinjskoj.
Tadašnji predsjednik Gradskog vijeća Mirko Karoglan sjetio se i atmosfere i gradonačelnika Nikole Grabića, za mnoge jednog od najuspješnijih čelnika Splita.
- To je bilo čudesno, posebno je bilo impresivno od kolodvora do Rive gdje se praktički nije moglo proći. Probijali smo se kroz razdragano mnoštvo. Danas je tako nešto nezamislivo. Osjećali smo se posebno. Nevjerojatno - oživio je dio sjećanja.
Splitski i kninski gradonačelnik, župan i velika većina uzvanika iz Vlaka slobode su otišli na kninsku tvrđavu gdje su dočekani prigodnim programom.
11.45 - Pred spomenik 'Hrvatske pobjede - Oluja '95.' na Trgu Ante Starčevića u Kninu splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban je položio vijenac palim braniteljima, a svi gradonačelnici, načelnici i saborski zastupnici zapalili su svijeće.
11.27 - U Kninu je novi gradonačelnik Marko Jelić dočekao novog splitskog kolegu i cijelo izaslanstvo.
11.24 - Vlak slobode ulazi u Knin. S nešto više od pola sata zakašnjenja.
11.02 - Zbog malog stajanja putem, Vlak slobode kasni u Knin. Ali to ne zabrinjava Marina Babarovića, Petra Škorića i Ivicu Grubišića Giru.
10.20 - Evo i cjenika...
9.30 - Iz Splita je krenuo Vlak slobode put Knina. Osim što se obilježava 22. obljetnica dolaska u Split kada je cijeli državni vrh na čelu s prvim predsjednikom dr. Franjom Tuđmanom Vlakom slobode i simbolično povezao sjever i jug nakon Oluje, potpisan je ugovor između HŽ Putničkog prijevoza i Prometa o zajedničkoj, mjesečnoj, integriranoj karti za radnike učenike i studente, a uskoro i za umirovljenike. Cijena će ovisiti o udaljenosti. Zajedničkom kartom će biti tako moguće ukrcati se u Omišu i presjesti u vlak do Primorskog Dolca. Ukratko, kartom za prvu, drugu i treću tarifnu zonu moći će se putovati obama prevoznicima.
U Vlaku slobode su gradonačelnik Andro Krstulović Opara, župan Blaženko Boban, zamjenici, vijećnici... ali i predsjednik Gradskog vijeća 1995. godine kad je stigla kompozicija od 21 vagona u Split, Mirko Karoglan.
Primijetimo da je potrebno svega 13,5 minuta od Trajektne luke do Kaštela, eto kako izbjeći gužve.
Putem, inače, ulaze gradonačelnici okolnih gradova. U Primorskom Dolcu neplanirano je vlak stao jer je KUD pripremio prigodni program.
- Mi smo uspostavili izvrsnu suradnju i potpisan je ugovor između našeg javnog poduzeća Promet i HŽ Putnički prijevoz o zajedničkoj putničkoj karti. Primjerice putnik iz Omiša koji kupi autobusnu kartu moći će predsjedavati na željeznicu i putovati do Primorskog Dolca i nazad. Stalo nam je da ugovor potpišemo danas i da bude u primjeni od školske godine - najavio je gradonačelnik.
Ono što raduje je i poruka Krstulovića Opare:
- Imamo dobru najavu da će Zagreb i Split cijelu godinu biti povezani vlakom. Sve u svrhu moderniziranja i konačnog spajanja sjevera i juga kvalitetnijim prijevozom.
Te je dodao:
- Povezani su upravo na današnji dan. Vlakom slobode je dovršena Oluja i želimo ostaviti u memoriji taj događaj jer je više od 100 tisuća Splićana na Rivi velikodušno pokazalo što je hrvatsko jedinstvo.
Ugovor su potpisali čelnik Prometa Tomislav Vojnović i prvi čovjek HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić.
U vlaku su domoljubne pjesme, atmosfera je vesela, a tuga stisne kada se vide kroz prozor požarom poharana mjesta.