Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Milan Šabić SPLIT: Rasprava inženjera o Kopilici nije ponudila nove odgovore

SPLIT: Rasprava inženjera o Kopilici nije ponudila nove odgovore

Izdvojimo da će ovog ljeta kroz gradsku luku promet biti jednosmjeran

Rasprava o Kopilici dvije organizacije iz Splita, Hrvatske komore inženjera građevinarstva te Udruge građevinskih inženjera nije ponudila nove odgovore. Osim što su predstavnici splitske gradske uprave, dogradonačelnik Nino Vela i pročelnik za izgradnju i razvoj Jurica Vojnović čuli i od dijela inženjera da se ne slažu s načinom kako se radi. 

Predsjednica Udruge građevinskih inženjera Adela Visković kao moderatorica je tako pitala o koracima i može li Hercegovačka ulica podnijeti toliki promet, je li riješena infrastruktura, na što je dobila odgovor da se ne ide u rekonstrukciju toga raskrižja, da će sada ostati tako, ali bit će u budućnosti.

Naglašavali su i Vela i Vojnović kako se radi o privremenom rješenju, a kazali su i da će ishoditi građevinsku dozvolu za rekonstrukciju zgrade i za jedno parkiralište za koje im treba, a za druga dva nije potrebna. Drugi moderator, Branko Poljanić, bivši poglavar za urbanizam, danas čelnik Hrvatske komore inženjera građevinarstva područnog ureda Split, pitao je 'u glavu':

- Jesu li za radove potrebne građevinske dozvole, ako jesu, imate li ih i je li zgrada koju rekonstruirate legalna ili nije?

Odgovoio je Vela:

-  Za rekonstrukciju zgrade i autobusni kolodvor će se ishoditi, za druge površine predviđene za parkiralište ne treba. Glavni projekti su praktički završeni i na temelju toga ćemo ishoditi. Zgrada je u postupku legalizacije.

Poljanić je rekao da smatra da neće dobiti dozvolu za nadstrešnicu, podsjetio je i na GUP što kaže o tom projektu, na što je Vojnović kazao da su o ovom projektu vodili razgovore i s ministarstvom, da nisu naprečac radili. Dogradonačelnik je kazao da za privremeno rješenje ne treba natječaj. 

Izrazio je, uzgred, i očekivanje da će na novom natječaju za izvođača radova biti više ponuda, da su građevinari inače 'mirni' oko Božića i Nove godine.

Osim toga, i da se master plan završava, bit će predočen javnosti koja će se moći uključiti, a očekuje se da će negdje sredinom godine biti gotov. Tko ga je radio, ostalo je bez odgovora.

Inače, bit će rekonstruirana zgrada Hrvatskih željeznica, kolodvor će imati 18 perona, od kojih 5 natkrivenih, što je, rekao je Vojnović, minimum da bi dobili licencu.

- Za sada je odobren jedan vlak, a ide se prema tome da budu i dva, tako da će u vršnim satima voziti svakih 10 ili 12 minuta od luke do aerodroma - rekao je još pročelnik.

Na sadašnjem autobusnom kolodvoru bit će stajalište za turističke autobuse, ali barem 10 puta skuplje tarife. I to je jedan od načina, rekli su, da bi ih stimulirali da koriste novi u Kopilici.

Do ljeta je plan izgraditi Kopilicu.

Što se tiče analize prometa, tko čini gužvu, koliko će se rasteretiti gradska luka ovim privremenim rješenjem, odnosno jesu li donijeli odluku na temelju studije, Vojnović je uzvratio:

- Nismo radili studiju. 

Inače, brojni inženjeri su iznijeli prigovore kako se do sada radilo niz studija, primjerice prometna, pa anketni natječaj za Istočnu obalu, a da se svo to znanje ne koristi. Poljanić je iznio i da je sve skupa neambiciozno ponašanje, na što je Vela kazao da su ambiciozni, ali da su morali djelovati zbog pritiska gužve.

- Djelujemo danas i istovremeno planovima mislimo na budućnost - rekao je.

Arhitekt i statičar Boženko Jelić, čovjek koji je radio na značajnim  projektima, spomenimo Split 3, kao i rad s arhitektom Borisom Magašem na Poljudu, je iznio zašto je protiv ovog rješenja. 

- Trebamo definirati što je grad, pa raspisati prometno rješenje i držati se toga, a ne treba Splitu privremeno rješenje. Ne možete bubreg staviti na leđa - rekao je.

Pitao je i što će biti s postojećim kolodvorom.

- Napravit ćemo novi Žnjan? To je katastrofa. Nema Split vremena ni para rušiti pa graditi. Nemamo novca za privremeno rješenje - govorio je.

Izlaganje je završio riječima:

- Pola Splita je rađeno uz moju pomoć. I ne mogu dopustiti da se poigravate s mojim gradom!

Dodajmo na kraju da je zabrinutost iznijela i stanarka Kopilice zbog budućih opterećenja i vlaka kojega će pokretati dizel, a prolazit će im ispred domova svakih 10-ak minuta.

Budućeg kolodvora vlasnik će biti Grad, a tko će i kako s njim upravljati, nije još dogradonačelnik želio otkriti, no tvrdi da će svi, uključujući autobosere biti zadovoljni.

Još izdvojimo da će ovog ljeta kroz gradsku luku promet biti jednosmjeran.

Vaša reakcija na temu