Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
PRAIZVEDBA BALETNE OPERE 'ATLANTIDA': Dojmovi podijeljeni, pljesak Mirku Krstičeviću za trud

PRAIZVEDBA BALETNE OPERE 'ATLANTIDA': Dojmovi podijeljeni, pljesak Mirku Krstičeviću za trud

Ako je od ovih 500- 600 ljudi koji su gledali djelo do dvojice ili trojice došlo to malo svjetla i netko osjetio Krista u sebi, ja sam svoj posao učinio

Uz pristojan pljesak, ponajprije kao nagrada za trud, ispraćena je praizvedba baletne opere Mirka Krstičevića 'Atlantida: Legenda o Dan'zor' izvedena u subotu navečer u splitskom teatru. Orkestrom je ravnao maestro Alan Bjelinski, u ulozi režisera je Goran Golovko, a koreograf je Igor Kirov

Potpuno atipična opera za koju su mahom dobre primjedbe išle na račun baleta, režije, scenografije i glazbe, koja je doduše na trenutke preglasna, zbora te dirigenta Alana Bjelinskog. Tekst i operni dio je gotovo razočaravajući, ako je suditi prema dojmovima većine. Bilo je i gledatelja koji su hvalili cjelokupno djelo.

Naslovnu ulogu Dan'zora tumači tenor Bože Jurić Pešić, a u ostalim solističkim ulogama su pjevači Božo Župić, Marko Lasić, Antonija Teskera, Mate Akrap, Vinko Maroević te baletani Artjom Žusov i Ivan Boiko.

Ukratko, prema opisu glavni, središnji lik je onaj Dan'zora, mitskog junaka, nositelja ideje vječne čovjekove težnje za boljim, u kojem božansko svjetlo već odavno plamti. Dan'zor želi pokrenuti narod Tolteka, odvesti ga u obećanu zemlju, prema svjetlu, odnosno k Bogu. Njemu je suprotstavljen Andrak, predstavnik tame, onaj koji će sve učiniti kako Dan'zor ne bi uspio u svom naumu. Andrakov pomagač je vrač Dadanikane.

Poigrao se redatelj s predstavljanjem likova svjetla i tame, baletani su pak bili u težoj ulozi dok su se valjali po močvari, u drugom činu su pokazali i plesne sposobnosti. Scenografija je moćna, ali jednostavna s obzirom da se veliki broj aktera kreće po sceni. Pohvale su išle i Ani Šabašov koja je zaslužna za dobru pripremu zbora. Na koncu su svi izvođači, naravno, bili zadovoljni, ponajprije ravnatelj Baleta Igor Kirov.

- Mislim da smo uradili jedan fantastičan posao, veoma sam ponosan na moj plesački ansambl zato što svaki put sa svakim novim izazovom oni su odlični - kazao je Kirov.

Podijeljene su bile reakcije publike, a Golovko je spremno odgovorio na neskrivene riječi većine da bi bilo bolje da je djelo još ostalo u ladici.

- Takve reakcije sam očekivao, ja i dalje smatram da je to svjetski teatar. Sama činjenica da netko u ovom gradu piše opere je vrijedna pažnja. Ako se budemo ponašali tako da sve ljude koji nešto stvaraju ignoriramo, mislim da nećemo daleko stići - decidiran je Golovko.

Autor Krstičević je zračio zadovoljstvom i hvalio sve redom s naglaskom na Alana Bjelinskog i Anu Šabašov koja je, kaže, učinila nevjerojatan posao sa zborom jer je partitura izuzetno teška.

- Ako je od ovih 500- 600 ljudi koji su gledali djelo do dvojice ili trojice došlo to malo svjetla i netko osjetio Krista u sebi, ja sam svoj posao učinio. Zato sam ovo napravio - kazao nam je.

Nije mu najbolje sjela činjenica o podijeljenosti publike.

- To vam je uvijek tako, Madama Butterfly je na praizvedbi propala, Carmen također i da ne nabrajam dalje. To je tako, imate ljude koji su vjernici i druge, ateiste, za koje se ja našalim pa kažem da oni misle da ih Bog ne voli, a voli ih - zaključio je.

Na kraju dodajmo da je na koncu prvog čina jedan član autorskog tima iz publike uzvikivao 'Bravo!'. Možda bi se trebali suzdržati toga, osim što zvuči degutantno, nema potrebe stvarati umjetnu atmosferu.

Vaša reakcija na temu