Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
DOGAĐAJI: Valentino Bilić Prcić otvara izložbu u Galeriji Škola

DOGAĐAJI: Valentino Bilić Prcić otvara izložbu u Galeriji Škola

'Fotografije su snimljene na način da je prvi plan najčešće treperav, neizoštren'

Splitski fotograf Valentino Bilić Prcić otvara izložbu fotografija  'Događaji' u Galeriji Škola. Svečano otvaranje je u utorak 16. travnja u Galeriji Škola (Fausta Vrančića 15, pokraj Umjetničke škole) u 19.30 sati, a izložba ostaje otvorena do 20. svibnja 2019. godine. 

Izložbu je moguće pogledati od svaki radnim radnom od ponedjeljka do petka od 17 do 20 sati. Voditelj Galerija Škola je profesor Hrvoje Zuanić.

U tekstu kataloga izložbe kustosica Sandi Bulimbašić navodi: 

- Valentino Bilić Prcić istaknuto je ime splitske i hrvatske fotografije. Od prvih izložaba u drugoj polovini 1980-ih godina njeguje čisti umjetnički izričaj i konceptualni pristup, te prepoznatljivu likovnu estetiku i senzibilitet. Njegove su fotografije uvijek više od onoga što na prvi pogled prikazuju, istovremeno visokih estetskih dosega u promišljanju kadra, kompozicije i tehnicke kvalitete.

Serija fotografija Događaji, koju autor prvi put predstavlja na izložbi u Galeriji Škola, većim je dijelom nastala u Splitu u razdoblju od 2017. do prvih mjeseci 2019., iako su začetak promišljanja ciklusa bile fotografije snimljene 2012. godine, za vrijeme autorova dužeg boravka u Zagrebu. U najnovijem ciklusu Valentino nastavlja istraživati motive urbane svakodnevice javnih prostora kao dio konceptualno zamišljene fotografske priče. 

Fotografije su snimljene na način da je prvi plan najčešće treperav, neizoštren, a ponekad su oblici i blago iskrivljeni jer, zanimljivo je spomenuti, velik broj fotografija je nastao za vrijeme vožnje, na mjestu suvozača, i snimljen je kroz prozor ili vjetrobransko staklo automobila. Figure glavnih protagonista prizora, na kojima je fokus, često su 'odrezane', dijelom skrivene ili čak izostavljene iz kadra (kao pas kojeg ne vidimo na kraju zategnute dijagonale uzice koju u ruci drži djevojka na jednoj od fotografija) što naglašava napetost i unutarnju dinamiku prizora, utisak izoliranosti trenutka svakodnevice. 

Pojedinac, a posebice umjetnik istančanog senzibiliteta, ne može ne osjetiti neuroze i napetosti vremena u kojemu živi te ih na sebi svojstven način izraziti u umjetničkom djelu. Stoga napetost i nelagoda koje se događaju unutar fotografskog prizora u najnovijem ciklusu fotografija Valentina Bilića Prcića, svjedoče ne samo o licu i naličju grada, njegovom urbanitetu i duhu vremena, već i o osobnom, intimnom doživljaju često tjeskobne stvarnosti.' 

Vaša reakcija na temu