Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
INTERVJU Josip Dragnić: Mogli smo kukati da nemamo gdje nastupati ili pokrenuti svoj festival

INTERVJU Josip Dragnić: Mogli smo kukati da nemamo gdje nastupati ili pokrenuti svoj festival

Bio je to svojevrsni eksperiment, traženje odgovora na pitanje 'Treba li Splitu festival klasične-komorne glazbe?'

Nakon uspješno završenog šestog MAGfestivala popričali smo s organizatorom Josipom Dragnićem, koji nam je otkrio motive organiziranja ove manifestacije, početne probleme i planove. Osim njega, organizacijski odbor čine Narcisa Bolšec Ferri i Daniela Jeličić iz Muzeja grada Splita te Yaroslav Sadovyy.

Koja je sama ideja vodilja festivala. Što želite postići?

- MAGfestival je pokrenut 2010. godine, nepunih šest mjeseci nakon što je osnovana udruga MAG. Udruga je pokrenuta zbog želje da se mladim, akademski obrazovanim glazbenicima sa šireg područja grada Splita stvori platforma za javnim nastupanjem budući da je svakom glazbeniku upravo to smisao djelovanja, a u Splitu je bilo teško doći do prilike za održavanjem koncerata klasične glazbe. Stvorila se kritična masa mladih ljudi koja je svoje diplome dobila studirajući na Umjetničkoj akademiji u Splitu, na Muzičkoj akademiji u Zagrebu ili pak u inozemstvu i svi su iskazali jaku želju da se nešto pokrene jer nitko drugi umjesto nas to ne bi ni napravio. Možda je i to već jednom poruka svima kojima nešto ne paše u ovom društvu - da ne kukaju nego pokušaju nešto sami promijeniti usprkos svim preprekama. Nedugo nakon osnivanja udruge MAG pokrenut je MAGfestival budući da u Splitu nije bilo festivala komorne glazbe, a grad ovakve kulture i tradicije bi zasigurno trebao imati jedan. 

Pri tom je važno istaknuti da MAGfestival nije samo glazbena manifestacija, ona je, kako volimo reći, manifestacija koja posjetitelju nudi spoj audio i vizualne umjetnosti. Naime, svaki posjetitelj MAGfestivala uz ulaznicu za koncert dobiva mogućnost za posjet stalnom postavu Muzeja grada Splita i Galerije Emanuel Vidović, što je posebno atraktivno turistima, a i sami boravak u prekrasnoj gotičkoj dvorani Muzeja grada Splita je doživljaj za sebe. Uz to, svaki MAGfestival prati i vizual/dizajn plakata i bogate programske knjižice koji su isto tako jedna vrsta umjetničkog djela, zahvaljujući dizajnerima Karlu Kazinotiju i Miši Komendi.  

Koga biste izdvojili s ovogodišnjeg MAGestivala?

- Kroz svako izdanje MAGfestivala glazbenim programom pokušavamo pokriti nekoliko aspekata. Prvo, a zbog toga je i MAGfestival i pokrenut, je da se mladim splitskim glazbenicima i komornim sastavima pruži prilika za predstavljanje na ozbiljnoj sceni. U tom smislu ove godine smo imali dva koncerta u izvedbi članova udruge, koja nisu bili zanimljivi samo po tome što su na njemu nastupili članovi MAG-a i njihovi gosti, među kojima ima i trenutnih studenata glazbe, već i zbog toga što je izveden originalan program kakav se ne može čuti nigdje u Hrvatskoj. Tako su na koncertu 'Mandolina kroz stoljeća' jedine diplomirane mandolinistice u Hrvatskoj izvele program sastavljen od djela skladanih za komorne sastave s mandolinom od baroka pa sve do današnjeg doba dok je Festivalski ansambl, koji je brojio preko 20 glazbenika izveo Komorne simfonije Dariusa Milhauda koje do sada nitko nikada nije izvedeno u Splitu. 

Drugi aspekt MAGfestivala je splitskoj publici predstaviti i renomirane hrvatske komorne sastave pa smo ove godine imali gostovanje Trija GIG i Zagrebačkog gitarističkog kvarteta, a s posljednja dva koncerta predstavili su se Kairos Trio, nedavno osnovan komorni sastav iz Trogira koji kroz ovaj festival traži svoju afirmaciju, dok je međunarodni karakter MAGfestivala ove godine branio gudački kvartet Pegasos iz Njemačke uz kojeg je nastupila naša pijanistica Ivana Štimac


Od ove godine MAGfestival je u cijenjenom društvu. Dodijeljena vam je titula EFFE Festival Label. Objasnite nam točno o čemu je riječ i zašto je, ako je, to bitno vašem festivalu?

- Da, od ove godine MAGfestival dobiva priznanje i na europskoj razini - od strane Europskog festivalskog udruženja (EFA – European Festivals Association) MAGfestivalu je na osnovu originalnosti projekta i kvalitetno osmišljenog programa dodjeljena EFFE Festival Label. EFFE (Europe for Festivals, Festivals for Europe), pokrenut od strane Europskog festivalskog udruženja, je međunarodna platforma pokrenuta s ciljem povezivanja različitih vrsta festivala iz 31 europske zemlje,koji su duboko posvećeni promicanju umjetničkih i europskih vrijednosti, a ujedno značajni za lokalnu zajednicu. Za MAGfestival se sigurno može reći da je upravo to - manifestacija duboko posvećena promicanju umjetničkih i europskih vrijednosti budući da posjetitelji MAGfestivala uz slušanje vrhunskih koncerata i upoznavanje s biserima klasične glazbe, dobivaju  priliku upoznati se i s bogatom muzejskom baštinom Muzeja grada Splita i Galerije Emanuel Vidović te otkriti bogatu tisućljetnu povijest našeg grada. 

MAGfestival je značajan i za lokalnu zajednicu, ne samo zbog toga što obogaćuje kulturnu ponudu u našem gradu pri kraju turističke sezone, već u prvom redu zbog toga što na MAGfestivalu domaći mladi, akademski obrazovani glazbenici koji bi u budućnosti trebali biti nositelji kulturnog života u Splitu, dobivaju priliku za stjecanjem dragocjenog iskustva na pozornici pred mnogobrojnom publikom. Očekujemo se da ćemo putem ove platforme, portala i publikacija koje će se izdavati, ostvariti veću vidljivost među publikom diljem Europe, kao i lakše umrežavanje i razmjenu iskustava među izvođačima i organizatorima, a sve u cilju daljnjeg programskog i organizacijskog napretka MAGfestivala.

S obzirom da se vaš festival bavi klasičnom glazbom, a pritom je riječ o komornoj glazbi, realno je pitanje kako ste opstali svih ovih godina, s obzirom  na potpunu estradizaciju kompletnog društva?

- Kada je MAGfestival pokrenut bilo je to na krilima čistog entuzijazma i otvorenosti članova MAG-a i ljudi u vodstvu Muzeja grada Splita. Prvi MAGfestival je odisao upravo tim poletom i mladenačkom energijom i entuzijazmom, a ne bi ga tada bilo moguće realizirati bez simbolične, ali nama značajne, financijske pomoći Odjela za kulturu i umjetnost Grada Splita. Bio je to svojevrsni eksperiment, traženje odgovora na pitanje 'Treba li Splitu festival klasične-komorne glazbe?'. Dupkom ispunjena gotička dvorana Muzeja grada Splita, pozitivne reakcije kritike i publike dale su jasan odgovor da Splitu, usprkos općoj estradizaciji svega oko nas, treba ovakav događaj. 

Interes publike za koncerte u okviru MAGfestivala kroz godine nije jenjao, kvaliteta glazbenog programa je s vremenom rasla,a rasla je i financijska potpora nadležnih institucija: Grada Splita, doduše ne puno u odnosu od one početne za prvo izdanje festivala, ali nama je značajna, uz nas je stala i Turistička zajednica Grada Splita prepoznavši MAGfestival kao vrijedan aspekt kulturno-turističke ponude u Splitu, a od trećeg izdanja se uključilo i Ministarstvo kulture koje je danas naš glavni financijer i u okviru Javnih potreba u kulturi RH nam osigurava više od pola ukupnog skromnog budžeta.

Festival je svih godina u muzeju grada Splita. Zašto baš tamo i jeste li zadovoljni suradnjom?

- Da nema Muzeja grada Splita i da nije bilo otvorenosti bivše ravnateljice Muzeja Elvire Šarić Kostić, pitanje je bi li MAGfestival ikada bio pokrenut. U samim počecima smo, u nedostatku koncertne dvorane,  obilazili gradske institucije u potrazi za prostorom u kojem bi mogli pokrenuti jednu ovakvu manifestaciju. Naišli smo na otvorena vrata i pruženu ruku suradnje u Muzeju grada Splita i na tome smo vodstvu i osoblju Muzeja iz godine u godinu neizmjerno zahvalni, a oni nas uvijek iznova oduševljavaju svojom raspoloživošću, susretljivošću i ljubaznošću, koju sigurno osjeti i svaki posjetitelj MAGfestivala. Prekrasna gotička dvorana Muzeja grada Splita, jedinstvena po svojoj ljepoti i akustici, danas je postala prava koncertna dvorana kapaciteta oko 130 mjesta, odnedavno s klavirom na pozornici, tako da nam sada pruža neograničene mogućnosti za razvoj glazbenog sadržaja. Ako je MAG barem jednim dijelom isprovocirao razvoj muzejske dvorane u ozbiljni, barem privremeni koncertni prostor dok čekamo izgradnju koncertne dvorane u Tončićevoj, naše dosadašnje djelovanje je imalo smisla. 

Postoji li volje i entuzijazma za daljnje održavanje festivala?

- Svi koji su uključeni u organizaciju MAGfestivala rade taj posao praktički volonterski. Uz redovite poslove i obiteljske obveze koje imamo, potrošimo dobar dio ljeta na intenzivno pripremanje festivala. Sigurno se kolege više puta, kao i ja, zapitaju 'Što mi ovo treba?' ili 'Zašto trošim svoje slobodno vrijeme ljeti na organiziranje ovakvog događaja?'. Međutim, čim se odsvira prva nota na otvaranju MAGfestivala i osmjesi se pojave na licima ljudi u publici i na pozornici, ta pitanja i sumnje ustupe mjesto zadovoljstvu i ponosu. Dok god bude tako, vjerujem da će biti i MAGfestivala, barem do desetog izdanja 

Vaša reakcija na temu