Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Josip Dragnić: Hrvatska gitaristička škola je iznimno cijenjena u svijetu klasične gitare

Josip Dragnić: Hrvatska gitaristička škola je iznimno cijenjena u svijetu klasične gitare

Splitski festivali posvećeni klasičnoj glazbi nimalo ne zaostaju za sličnima u Europi

U Splitu u petak počinju 4. Dani klasične gitare. Festival ove godine ugošćuje nekoliko eminentnih gitarističkih imena: Pavela Steidla iz Češke, Petrita Cekua i gitarski trio Elogio, te Petra Čulića. Otvaranje manifestacije će se održati u petak u foyeru HNK Split s početkom u 21 sat kada će koncert održati Pavel Steidl, jedan od najboljih gitarista današnjice. Koncert Petrita Cekua i gitarskog tria Elogio je na rasporedu u subotu u 19 sati u Muzeju grada Splita, a završnica je rezervirana za koncert Petra Čulića u nedjelju u crkvi sv. Frane s početkom u 20 sati.

Popričali smo tim povodom s utemeljiteljem i direktorom Dana klasične gitare Josipom Dragnićem.

- Na ovogodišnjem izdanju DKG nastupit će izvođači koji su u ovom trenutku među najtraženijima u svijetu klasične gitare. Dovoljno je reći da Pavel Steidl, živuća legenda klasične gitare, dolazi u Split održati koncert i masterclass nakon jednomjesečne koncertne turneje po SAD-u, da Petrit Ceku u pauzi između solo nastupa diljem svijeta započinje baš u Splitu koncertnu turneju sa svojim gitarskim triom Elogio kojeg uz njega čine još Pedro Ribiero Rodrigues i Tomislav Vukšić, a naš domaći, dobro nam poznati gitarist Petar Čulić, nakon nastupa u polufinalu prestižnog natjecanja Guitar Masters u Wroclawu,  održat će koncert s atraktivnim programom kojim će se predstaviti na koncertnoj turneji u Australiji na koju odlazi u prosincu. Svi ovi izvođači i njihova trenutna reputacija i sviračka forma garantiraju vrhunske koncerte i izniman glazbeni doživljaj, tako da slobodno možemo reći da će Split ovog vikenda biti gitaristički centar Europe.

Posebnu pažnju DKG posvećuju  mladim gitaristima. Na koji način će to biti osvareno ove godine?

- Na svim dosadašnjim izdanjima Dana klasične gitare imali smo jedan koncert na kojima su nastupali mladi, višetruko nagrađivani gitaristi sa šireg splitskog područja, kao i mladi gitaristi iz drugih dijelova Hrvatske. Na taj se način  željelo širu javnost upoznati sa vrijednim,mladim talentiranim gitaristima te im omogućiti nastupe pred širim auditorijem. Ove godine njima je posvećeno predavanje/masterclass Pavela Steidla koji će tijekom poludnevnog rada sa učenicima i studentima gitare prezentirati  i prenijeti barem mali dio svog velikog znanja i iskustva kojeg je stekao za vrijeme svog 30-godišnjeg boravka na svjetskoj sceni. To je nešto što će, siguran sam, ostaviti jaki utisak i biti poticaj svakom sudioniku ovog događaja, bilo da se radi o učeniku, studentu ili profesoru gitare.

Kako ste uopće došli na ideju pokretanja ovakve manifestacije?

- Split je iznjedrio veliki broj kvalitetnih, danas svjetski priznatih gitarista. Samo da spomenem Gorana Listeša, Srđana Bulata, već prije spomenutog Petra Čulića, pa i nagrađivani Splitski gitaristički kvartet, a već dolaze i mnogobrojni studenti i učenici splitske akademije i glazbene škole koji se sa međunarodnih natjecanja vraćaju ovjenčani najvišim nagradama. To sve govori o količini talenta i kvalitetnog rada koje ovo područje posjeduje, kao uostalom i cijela hrvatska gitaristička škola koja je iznimno cijenjena u svijetu klasične gitare. Uz sve navedeno, prava je šteta i nedostatak da Split nije imao manifestaciju posvećenu klasičnoj gitari, koja ima i veliki broj poklonika među širom publikom. Ovogodišnje, četvrto izdanje DKG prvi put ima međunarodni karakter i jedan je korak naprijed prema konačnom cilju da Split dobije međunarodni gitaristički festival sa svim aspektima koje imaju slični festivali diljem Europe: koncerti, natjecanja, masterclassovi, predavanja, izložbe instrumenata itd.

Uz Dane klasične gitare, organizator ste i umjetnički voditelj Magfestivala, međunarodnog festivala komorne glazbe. Koliko je teško u Splitu organizirati festival klasične glazbe, na koje probleme nailazite i kakva je suradnja s nadležnim institucijama?

- Split danas ima nekoliko izvrsnih festivala posvećenih klasičnoj tj. umjetničkoj glazbi koji svojom kvalitetom i originalnošću nimalo ne zaostaju za sličnim festivalima u Europi koji se organiziraju u financijski i organizacijski mnogo sređenijim uvjetima nego što ih imamo mi u Splitu. Uvjeti u kojima organizatori splitskih izvanistitucionalnih festivala rade i usprkos preprekama ustraju, dovoljno govori o entuzijazmu i uvjerenju organizatora da rade dobru stvar za širu zajednicu. Šteta bi bila da se ijedan od trenutno aktivnih festivala posvećenih umjetničkoj glazbi u Splitu ugasi prije nego dobije adekvatnu podršku i brigu od strane nadležnih institucija. Što se tiče festivala koje organiziram, suradnja s nadležnim institucijama, Gradom Splitom i Županijom je više nego dobra, iako moram priznati da je teško prepoznati neku strategiju i plan po pitanju financiranja i razvoja određenih manifestacija. Ovogodišnji Dani klasične gitare imaju potporu Grada Splita, Ministarstva kulture RH i Splitsko-dalmatinske županije, a posebno moram zahvaliti vodećim ljudima u HNK Split, gospodi Goranu Golovku i Ivi Lipanoviću koji su omogućili da se koncert otvorenja održi u foyeru, ravnateljici Muzeja grada Splita Narcisi Bolšec Ferri koja nam je ustupila gotičku dvoranu Muzeja za subotnja događanja, te gvardijanu samostana sv. Frane fra Žarku Leroti što je omogućio da se nedjeljni koncert održi u toj prekrasnoj i akustičnoj crkvi. Nažalost, Split i dalje nema koncertnu dvoranu pa su organizatori splitskih festivala osuđeni  na improvizacije i snalaženje u pronalaženju adekvatnog koncertnog prostora. Sve maloprije spomenute kulturne institucije u gradu imaju svoj vlastiti program i redovnu djelatnost, tako da nisu uvijek u mogućnosti izaći nam u susret i ustupiti nam adekvatan prostor za koncerte. To sve unosi određenu nesigurnost i neizvjesnost pri organiziranju festivala tako da se zbilja nadam da će se problem nedostatka koncertne dvorane u Splitu riješiti što prije na zadovoljstvo svih organizatora splitskih glazbenih festivala i brojne publike koja ih pohodi.

Vaša reakcija na temu