Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Kiša prijetila, ali nije spriječila sjajnu premijeru baleta '5 do 12' na Sustipanu

Kiša prijetila, ali nije spriječila sjajnu premijeru baleta '5 do 12' na Sustipanu

Dvanaest plesača na sceni izvrsno je odradilo svoje zahtjevne uloge, ali valja izdvojiti Leonu Sivoš

Uz povike 'Bravo!' i dugim, dugim pljeskom do posljednjeg mjesta popunjeno gledalište na Sustipanu u petak navečer ispratilo je posljednju premijeru ovogodišnjeg Splitskog ljeta, balet '5 do 12' makedonskog koreografa Igora Kirova.

Na sjajne izvedbe baleta Splićani i gosti su navikli, ali gotovo uvijek i iznova ih oduševi nešto novo što plesači ili koreografi ponude.

Odlična scenografija Matije Kovača, koja se sastoji od raznobojnih te jedne prozirne ploče, kostimografija, izvanredna glazba i moderan ples prate '5 do 12' od početka do kraja 60-minutne izvedbe. Kirov je balet kroz 12 plesača u toliko scena prikazao šest razdoblja ljudskog života, od rođenja do smrti. Izabrao je kompozicije svog sunarodnjaka Kirila Džajkovskog, kombinaciju elektroničke i izvorne glazbe, dok je kostimograf Aleksandar Noshpal kostime za početne scene oblikovao kao stilizirane makedonske nošnje kojih su se plesači postepeno rješavali.

Publika je odlično prihvatila temu baleta o navici Balkana da se sve rješava u zadnji trenutak, i to onako kako sudbina posloži kocke. No, Kirov predstavom jako dobro poručuje da je život Rubikova kocka, onako je kako sam posložiš, a sve je drukčije i ljepše jer je osjećajnije kada životu otvoriš dušu, što sugerira 'prozirnom' kockom na sceni. 

Sve u svemu, 12 plesača na sceni izvrsno je odradilo svoje zahtjevne uloge, ali valja izdvojiti Leonu Sivoš, iako balerina odbija 'izbacivanje' u prvi plan.

- Ništa nije moguće bez partnera na sceni, nije moja uloga zahtjevnija nego druge – skromna je Sivoš.

Prvi su joj dojmovi nakon premijere da je pomalo zbunjena, ali jako sretna.

- Osobno mi je veliki gušt i izazov plesati moderan ples, ljubitelj sam takvog pokreta. U jednu je ruku slobodnije iosobnije i u tome uživam. Iako je jako naporno za tijelo, kad uživaš nije teško - otkrila je. 

Kirov, kojemu je ovo premijerno postavljanje baletne predstave u Hrvatskoj bio je zadovoljan dojmovima publike, a nada se da će se tako nastaviti i kada se preseli u kazališnu sezonu.

- Htio sam donijeti u srce Splićana ono što se možda zaboravilo - rekao je.

Kako je do posljednjeg trenutka zbog kiše bilo neizvjesno hoće li se balet odigrati na Sustipanu, što je Kirovu bilo posebno stalo zbog ambijenta, rekao je i kako je to još jedan pokazatelj života i kako se kockice slažu. Padaju, pa se dižu.

Prijetnja kišom, munje koje su sijevale i kada je desetak minuta nakon predviđenog početka odlučeno da se predstava odigra, kao da su se doslovce uklopile u naslov i temu predstave. Nomen est omen, ovdje se ipak stvari rješavaju u posljednji trenutak. Nekad i nakon toga. Kad je krenulo, nije se znalo hoće li se nebo smilovati, prve kapi su počele padati.

Publici se obratio i ravnatelj Baleta Dinko Bogdanić uoči početka.

- Pokušat ćemo krenuti, vjerujem da je Bog s nama i da ćete barem donekle uživati u ovome što smo pripremili - uvodne su riječi Bogdanića.

Vrijeme je bilo milostivo, a publika je ne donekle, nego potpuno uživala. Ili kako je to sažela ugledna kritičarka Nila Kuzmanić Svete:

- Harmonično, skladno, sjajni kostimi, a 6 parova koji su toliko sjajni da vam se čini da ih ima 24 na sceni. Sve je ponijela krasna glazba.

Vaša reakcija na temu