Velikim pljeskom ispraćena je praizvedba predstave 'Melodrama', autorskog projekta Anice Tomić i Jelene Kovačić.
Drama s pjevanjem nije svima dobro sjela, ali malo tko može osporiti beskompromisnost, hrabrost, 'gađanje u srž problema današnjice', ali i nešto potpuno drukčije od onoga što publika ima priliku vidjeti u HNK Split. Može se prigovoriti da su se neke scene rasplinule, ali još jače su one koje naježe, one zbog kojih trnci prolaze kroz tijelo. Svakako valja izdvojiti scenu izvanrednog Filipa Radoša u ulozi branitelja, branitelja u jednoj drugoj poziciji od onih koji smo navikli gledati u medijima, onog koji priča s Bogom, moli ga za oprost, za ono što je sve vidio, a nije spriječio.
- Dali ste nam ordenje da bi (nam) umirili savjest - parafraza je dijela potresnog monologa.
Monologa za koji je sam Radoš kazao kako ga je progonio od početka u smislu da je ta scena mogla otići u provaliju i da na koncu ne bude 'ništa od svega'.
Ili scena s kupcem stana koji želi uživati u tijelu mlade djevojke, a na to je pristala majka zbog novčanih problema. Snažno, za osjetiti grč u trbuhu, kao da vam je netko izbio dah
Kako su i najavile, redateljica Anica Tomić i dramaturginja Jelena Kovačić stvorile su predstavu koja kroz šokantne scene propitkuje, pita jesmo li spremni preuzeti odgovornost.
Nema slobode bez odgovornosti, nema promjena dok kao pojedinci okrećemo glavu i prebacujemo lopticu na druge.
Od početka, predstava traži koncentraciju, nema opuštanja 80-ak minuta.
'Narator' Marko Petrić opisuje trenutnu situaciju deset ljudi, uvodi u svaku scenu, iza zidova stambene zgrade s deset stanara. I jednog mrtvog goluba kojega nitko ne uklanja. Smeta, smrdi, ali ga zaobilaze.
Počinje snažno, songom u kojem se pita što je meni borba dala, što je meni crkva dala, što je meni majka dala, što je meni naša zemlja dala, naša burza, banka...
Glumci se i pjesmom, usporedbe radi kao s oltara, znaju i obraćati jedno drugome.
Scena su nekoliko zidova, koji se dižu ili spuštaju, vrlo jednostavno, a učinkovito.
- Kroz sam proces rada predstavu doživiš u nekoliko slojeva. U nekom intimnom smislu, spomenuo bih onu Tolstojevu rečenicu 'Sve sretne obitelji nalik su jedna drugoj, svaka nesretna, nesretna je na svoj način'. Što se društvenog konteksta tiče, govorimo ono što živimo i znamo da ovo što je nama naša borba dala baš i nije to što smo mi htjeli i da bi mi svi ovdje mogli biti sretni - podijelio je dojmove Vicko Bilandžić.
Naglasio je i kako je bitno da su to jako i artikulirano kazali sa scene te da mu drago vidjeti kako je publika dobro i emotivno primila.
Marko Petrić također je ustvrdio kako su poruke poprilično snažne.
- Golub je metafora loših stvari koje se događaju u društvu i kao pojedinac možemo napraviti nešto po tom pitanju. Moramo koristiti tu mogućnost, ne okretati glavu i prebacivati odgovornost - poručio je.
Filip Radoš vjeruje da će se predstava svidjeti mlađoj publici, a otkrio nam je da su neke scene i njega kao glumca šokirale.
Autorice su zadovoljne reakcijom premijerne publike, ali napominju kako su pravi test naredne izvedbe.
- Bio nam je cilj da napravimo neku vrstu katarzičnog transfera na publiku. Poanta je u tome da kazalište ne može samo zabavljati, ono mora propitivati - jasna je Anica Tomić.
U predstavi igraju kao što rekosmo izvanredni Filip Radoš, odlična Tajana Jovanović, Nenad Srdelić, uvjerljiva Anastasija Jankovska, Goran Marković, Marko Petrić, Nikša Arčanin, odličan Vicko Bilandžić, Stipe Radoja, te debitantica Ana Marija Veselčić koja zaslužuje palac gore, studentica treće godine odsjeka glume splitske Umjetničke akademije.
U 'Melodrami', u ulozi pjevača su još Mia Čotić, Zorana Kačić Čatipović, Duje Grubišić, Luka Čerjan, Davor Pavić, Anja Ostojić, Maro Drobnić, Tea Požgaj, Ana Malovan, jelena Grubišić Čabo, Dora Mitrović, Tomislav Pejković, Ivan Malovan, Denis Meštrović, Nikola Čelan, Josip Galić i Ranko Trebješanin.