TRAGOVIMA PROŠLOSTI Devet autora donosi fotografije iz opustošenih prostora

TRAGOVIMA PROŠLOSTI Devet autora donosi fotografije iz opustošenih prostora

Fotografije su snimljene na Golom otoku, aerodromu JNA Željava, tvrđavi Ključica, hotelu Kupari...

Izložba 'Tragovima prošlosti' splitske udruge TheMladichi otvorit će se u srijedu, 17. travnja, u 20 sati u Galeriji fotografije Fotokluba Split. Izložba fotografija okuplja devet autora. Jurica Galić Juka, Nikola Brboleža, Toni Marušić, Joško Stipanović, Goran Leš, Milan Šabić, Branimir Džaja, Saša Stojanović Sapa i Srđan Tutić su zaslužni za nastanak ovog ciklusa fotografija, a ujedno su i članovi Fotokluba Split. 

- Predstavljena skupina fotografija uvodi nas u napuštene i zubom vremena nagrižene prostore. Prateći ovaj fotografski niz opustošenih prostora diljem naše domovine od Golog otoka, aerodroma JNA Željava, tvrđave Ključica, hotela Kupari kod Dubrovnika i hotela Haludovo na Krku pa sve do Pripjata u Ukrajini, kojeg je obilježila černobilska katastrofa 1986. svjedočit ćemo kako unatoč dugotrajnom ljudskom izostanku s ovih prostora još uvijek možemo obuhvatiti ljudsku sjenku, čak i tamo gdje je priroda zauzela dominantnu ulogu. Neke fotografije su produkt iskusnih ruku i oka, a neke plod novostečene ljubavi, što pozoran promatrač može zamijetiti u predstavljenom opusu. Ipak, namjera ovog teksta je osvijetliti tu zajedničku notu koja se proteže ispred objektiva ovih digitalnih nomada. Putujući u predjele gdje je nekoć ljudski faktor bio esencijalan, a sada sveden na minimum, skupina autora nas u svojim radovima dovodi pred lice poznate nam apokaliptične scene koju viđamo u žanr filmovima. Fotografije odišu antonimijom, kontrastom. Možda najveći od svih bi bila tišina. Najbolji primjer bi bio vrhunac ove izložbe, Pripjat u Ukrajini. Fotografije nastale u ovom sovjetskom gradu koji je nekoć brojio i do pedeset tisuća stanovnika sada su zatočile u sebi ruševine minulih života, opustošena igrališta, izostanak dječjeg uzvika, žamor puka. Bilo da je fotografija koncentrirana na vizuru grada ili na detalj, prošlost je ta koja izbija iz svakog kuta. Moć fotografije da vas unese u kontempliranje o tijeku vremena od žamora do tišine i da razmišljate o trenutku kada je sve stalo i o procesu propadanja jest zastrašujuća. U fotografijama je kako se može naslutiti iz naziva izložbe arhitektura zastupljena kao glavni motiv. Bilo da se ona javlja kroz prikaz interijera ili eksterijera, propadanje i 'postljudska' zbilja je utkana u odabrane radove. Nepretencioznost i želja da prostor bude taj koji diktira odnose i forme, bilo da je riječ o napuštenom hotelu, davnoj utvrdi ili zloglasnom logoru egzistira u krajoliku koji je postao dio njega, a taj suodnos snaga možemo gledati i obrnuto. Svaka od predstavljenih lokacija vuče za sobom prtljagu iz prošlih vremena i taj duh vremena i prostora izbija iz okvira fotografije te nas uvlači unutar ruševina i možemo osjetiti zov prošlosti te krenuti za njenim tragovima - napisala je u predgovoru Ana Vukas, mag.pov.umj.

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare