Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
ZANIMLJIVA IZLOŽBA VITRA DRINKOVIĆA: Posjetitelj je ključan akter u 'pokretanju' umjetničkog rada

ZANIMLJIVA IZLOŽBA VITRA DRINKOVIĆA: Posjetitelj je ključan akter u 'pokretanju' umjetničkog rada

Drinkovićeve instalacije su strojevi koji služe kao medijatori u potrazi za iskrenom ljudskom neverbalnom komunikacijom

Galerija umjetnina i Muzej općine Jelsa organiziraju izložbu Vitra Drinkovića 'Feedback' u sklopu projekta Katamaran Art. Riječ je o izložbenom programu koji će trajati do kolovoza 2018. godine, a izložbe se naizmjenično postavljaju u Jelsi i Splitu. Sam naziv referira se na jednu od najprometnijih katamaranskih linija na Jadranu, Split-Jelsa, kojom se svake godine, osobito u ljetnim mjesecima, preveze na tisuće putnika. Cirkulacija ljudi i roba prvenstveno je vezana uz turizam i svakodnevni život domicilnog stanovništva. S druge strane, Katamaran Art želi aktualizirati onu treću, jednako važnu dimenziju putovanja. Naravno, riječ je o prometu ideja, u konkretnom slučaju onih umjetničkih.

Izložba u Galeriji umjetnina otvara se u četvrtak, 16. kolovoza, u 21 sat, a moći će se pogledati do kraja mjeseca.

Kustosica Lana Beović ovim je riječima opisala postav:

- Radovi Vitra Drinkovića su interaktivne prirode; oni se moraju 'isprobati' da bi se iskusili. Posjetitelj je ključan akter u 'pokretanju' umjetničkog rada. Koristeći interaktivnost kao medij, autor svojim fantastičnim napravama stvara uvjete za komunikaciju kroz participaciju publike; Drinkovićeve instalacije su strojevi koji služe kao medijatori u potrazi za iskrenom ljudskom neverbalnom komunikacijom. Tek se povezivanjem mehaničkog i umjetnog s biološkom komponentom aktera stvara cjelovito djelo.

U Brisaču identiteta autor manipulira korisnikovim glasom unutar reflektirajuće kacige te ujedno projicira snimku njegovog/njezinog oka u galeriji. Istodobno, pomoću električnog stetoskopa, posjetitelj može unutar kacige čuti otkucaje svojeg ili tuđeg srca. Osoba koja nosi kacigu tako gubi dio svojeg identiteta budući da joj je prekriveno lice, glas i tijelo. U isto vrijeme, ona reflektira identitet okoline. Također, događa se odmak od sebe, gdje osoba može vidjeti svoju beskonačnu refleksiju između dvije površine. Njeni biološki procesi su projicirani na van: gleda vlastito oko na zidu galerije kao oko drugoga te čuje svoje srce kao eksterni zvuk. Autor time uspijeva razložiti ljudsku percepciju do temeljnih bioloških procesa, a čudesnim prepletom vanjskog i unutrašnjeg svijeta nudi višedimenzionalno iskustvo gdje se brišu granice između 'ja' i 'drugi'.

Instalacija Konduktivnost percepcije komplementarna je Brisaču identiteta. I ovim se radom prebacuje posjetiteljev fokus na njegovo/njezino disanje, s ciljem osvještavanja vlastitih bioloških procesa. Osoba je svojim disanjem 'odgovorna' za osvjetljenje rada. Remen koji se nalazi oko trbuha registrira pokret i prikazuje promjene različitim intenzitetima svjetlosti iz reflektora iznad rada. Rad registrira i male promjene u vlažnosti kože prstiju što se očituje u promjeni boja od plave do crvene; što je osoba opuštenija to su boje 'hladnije', dok se kod uzbuđenja mijenjaju u crveno. Instalacija time prikazuje kako naše tijelo reagira na okruženje, misli i komunikaciju na nesvjesnoj razini, te nam osvještava vlastite biološke procese koji su direktno povezani sa svime što se oko nas događa.

O AUTORU

Vitar Drinković rođen je 1983. godine u Zagrebu. Završio je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2008. godine, a 2014. diplomirao je na Odsjeku za nove medije na istom fakultetu. U okviru međunarodne razmjene studenata, jedan semestar provodi na Indiana University of Pennsylvania, USA, 2006., a 2013. sudjelovao na studijskoj razmjeni – suradnji ALU i London Metropolitan University. Trenutno se bavi istraživanjem stvaranja uvjeta za promjenu percepcije. Koristeći se raznim napravama, izumima i instalacijama kao posrednicima u komunikaciji, Drinković stvara novi kontekst za osjetilnu spoznaju svakodnevnice. Izlagao je samostalno i na skupnim izložbama u Hrvatskoj, Njemačkoj, Nizozemskoj, Bugarskoj, Austriji, Češkoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Američkim Državama I Kanadi.
Vaša reakcija na temu