Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Kaštelani dobili prvo betonsko autobusno ugibalište u Dalmaciji

Kaštelani dobili prvo betonsko autobusno ugibalište u Dalmaciji

Stara lokacija nije imala ugibalište te se autobus zaustavljao i preuzimao putnike na cesti što je posebno opasno bilo za djecu

Novoizgrađeno betonsko autobusno ugibalište uz sjevernu ogradu tvornice Sv. Juraj pušteno je nedavno u promet. Riječ je o zajedničkom projektu CEMEX-a i Grada Kaštela kojim se postojeće autobusno stajalište premješta na sigurniju lokaciju.

Krajem 2018. godine s ovog su mjesta uklonjeni nosivi stupovi stare transportne trake preko Ceste F. Tuđmana, što je i bio povod za razmatranje izgradnje novog autobusnog ugibališta kojim se koriste susjedi i zaposlenici CEMEX-a. U suradnji s Gradom Kaštela dogovorena je gradnja novog stajališta na lokaciji koja je znatno sigurnija od stare za sve sudionike u prometu, naročito školsku djecu. Naime, stara lokacija nije imala ugibalište te se autobus zaustavljao i preuzimao putnike na cesti, što je predstavljalo opasnost za najosjetljivije sudionike u prometu, pješake. Također, u okviru projekta uređenja ulice napravljen je i nogostup, što također povećava sigurnost pješaka.

- Nismo puno dvojili oko toga trebamo li donirati svoje vrijeme, stručnost i materijale da omogućimo dodatnu sigurnost svima koji svakodnevno putuju ovom cestom i koriste javni prijevoz. No, gradnja ovog stajališta bila je i izvrsna prilika da ponovno pokažemo sve prednosti korištenja betona u gradnji infrastrukture, posebno cestovne – trajnost, otpornost i funkcionalnost - rekao je Velimir Vilović, direktor CEMEX-a Hrvatska.


Osnovna prednost betonske cestovne infrastrukture jest dugi životni vijek uz relativno malo održavanja. Također, brojne studije su potvrdile da betonski kolnik štedi gorivo, jer kruta kolnička konstrukcija ima manje deformacija. Beton krase odlike i tzv. 'zelenog betona', naime betonski kolnik zbog svijetle boje upija manje sunčevog zračenja te tako izravno utječe na smanjenje globalnog zatopljenja i snižavanje visokih ljetnih temperatura u gradovima.

- Betonsko autobusno ugibalište projekt je koji u vidu ima urbani razvoj i poboljšanje kvalitete života u našoj zajednici. Nedaleko od ugibališta, na Cesti dr. Franje Tuđmana uređen je istočni ulaz u grad za što je Grad Kaštela izdvojio preko 4, 5 milijuna kuna, a ove godine je u planu nastavak uređenja cijele dionice od trgovačkog centra prema ambulanti u Kaštel Sućurcu što će Grad financirati iz proračunskih sredstava. U posljednjih nekoliko mjeseci smo s CEMEX-om pokrenuli i suradnju na projektu izgradnje reciklažnog dvorišta za građevni otpad, jedinog takvog u županiji, a zajedno smo radili i na rekonstrukciji Planinarskog doma Putalj - istaknuo je Denis Ivanović, gradonačelnik Kaštela.

Vaša reakcija na temu