Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Predstavljena Studija postojećeg stanja maslinarstva i uljarstva u Dubrovačko-neretvanskoj županiji

Predstavljena Studija postojećeg stanja maslinarstva i uljarstva u Dubrovačko-neretvanskoj županiji

Maslinici pokrivaju 2575 ha poljoprivrednog zemljišta na krajnjem jugu Hrvatske, odnosno 27 posto ukupnog poljoprivrednog zemljišta

Predstavnici Zavoda za mediteranske kulture Sveučilišta u Dubrovniku predstavili su završenu Studiju postojećeg stanja sektora maslinarstva i uljarstva Dubrovačko-neretvanske županije s planskim mjerama unaprijeđena.

Studija je definirala dva osnovna strateška cilja u smislu daljnjeg razvoja maslinarstva i uljarstva, povećanje konkurentnosti naših ulja kao i snažnije povezivanje maslinarstva i uljarstva s drugim gospodarskim aktivnostima u županiji.

Na predstavljanju je istaknuto kako maslinici pokrivaju 2575 ha poljoprivrednog zemljišta u županiji, odnosno 27 posto ukupnog poljoprivrednog zemljišta te kako je to 15 posto ukupnog nacionalnog fonda maslinarstva. Najviše maslinika ima na Korčuli, Pelješcu i u dolini Neretve. Na području naše županije ima oko pola milijuna stabala maslina, prosječan urod je oko 4000 tona, a prosječna godišnja proizvodnja ulja 600 tisuća litara, odnosno oko pet litara po glavi stanovnika.

Iako se većina ulja u našoj županiji proizvodi za lokalnu uporabu i prodaju, kao jednu od otežavajućih okolnosti u razvoju plasmana maslinova ulja na druga tržišta istaknuta je 2.5 puta veća cijena proizvodnje maslina u odnosu na primjerice Španjolsku, a koja je uzrokovana geografskim specifičnostima juga Hrvatske.

Na sastanku je zaključeno i kako je potrebno raditi na brendiranju maslinovog ulja iz Dubrovačko-neretvanske županije kako bi naša ulja dobila tržišni status kakav po svojoj kvaliteti zaslužuju.

Vaša reakcija na temu