Zahuktala se kampanja 'Tourism Tackles Trash'. Njenom su pokretaču Tijmenu Sissingu, koji je bio i jedan od govornika na Green Future konferenciji u Splitu u koji se zaljubio, prvi cilj upravo - splitski hoteli.
Premda mnogi tvrde da su dovoljno posvećeni ekološkim temama, ovaj Nizozemac - poznat i kao 'Trashpacker' - uvjeren je kako je realnost sasvim dijametralna. Kao strastveni putoholičar, stava je kako je krajnje vrijeme za preispitati navike putovanja. Na svom proputovanju, stoga, pokušava potaknuti hotele da plastiku za jednokratnu uporabu zamijene onom za višekratnu.
Tijekom boravka u hotelskoj sobi u Splitu izbrojao je 18 takvih potrepština. Upustio se u malo istraživanje te pritom osvijestio da je i u drugim hotelima slično. Daljnjim izračunom došao je do pola milijuna takvih predmeta godišnje u jednom prosječnom sa 150 soba, svjestan procjene kako se reciklira samo devet posto plastičnog otpada.
Kako bi ih upozorio na alarmantne zaključke, vratio se u ovaj grad iz kojeg se turneja nastavlja. Prije nekoliko dana, tijekom posjeta, ujedno je udružio snage s Domagojem Jakopovićem Ribafishom u čišćenju Žnjana.
Pored nužnosti brige o okolišu, Tijmen Sissing navodi i druge razloge iz kojih hoteli trebaju usvojiti nove obrasce poslovanja. Njihove predstavnike uvjerava da izbacivanjem plastike za jednokratnu uporabu mogu, sukladno rastućem zelenom pokretu, privući više gostiju. Naime, prema istraživanju platforme Booking, 87 posto korisnika želi putovati održivo.
Hoteli mogu samostalno provoditi svoju zelenu 'politiku'. No mogu se pridružiti i programu Tourism Tackles Trash, kroz koji im se pruža stručna podrška.
Sissingu, svjesnom kako turizam uzima danak u pogledu zagađenja, misija je 'pretvoriti' turiste u one koji doprinose odredištima na koja pristižu umjesto da ih dodatno zagađuju. Njegova se priča 'zakotrljala' 2018., tijekom putovanja jugoistočnom Azijom. Šokiran količinama plastike na tamošnjim plažama, odlučio ih je počistiti. U 'akciji' ga je snimio mještanin, video koji je potom objavio na Facebooku postao je viralan - dosegao je više od 250 tisuća pregleda već prvoga dana od objave. The Trashpacker je za svega nekoliko dana prikupio čak deset tisuća pratitelja.
Lokalci i turisti nastavili su s čišćenjem koje je naposljetku preraslo u globalni pokret koji zagovara redukciju jednokratne plastike. U okviru pokreta dosad je u 52 zemlje očišćeno 400 tona plastike.
Nije to, naravno, jedini njegov projekt. Primjerice, 2021. pokrenuo je 'Cruise 2 Reduce', reciklažni autobus koji uz pomoć četiriju strojeva reciklira plastiku na 'na licu mjesta'. Otad godišnje obiđe stotinjak škola i raznih organizacija kako bi ukazao na važnost zelenog djelovanja. Tu su i brojne druge aktivnosti za čišći planet.
Dodatne informacije mogu se pronaći na stranici www.trashpackers.org.