Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay.com DOMAĆA VINA Korona prepolovila prodaju, oporavak ovisi o turizmu

DOMAĆA VINA Korona prepolovila prodaju, oporavak ovisi o turizmu

Pomoć sektoru vina od 20 milijuna kuna ide i u ovoj godini

Predsjednik HGK za poljopoprivredu i turizam Dragan Kovačević na otvaranju 27. Vinistre u Poreču istaknuo je kako se prodaja vina u Hrvatskoj prepolovila.

- Prodaja vina u Hrvatskoj se u 2020. godini praktički prepolovila, što je posljedica pada turističke potrošnje i blokade HoReCa kanala kroz koji naši vinari plasiraju gotovo 70 proizvodnje. Zato moramo biti svjesni da će oporavak ovog sektora značajno ovisiti i o oporavku turizma - istaknuo je Kovačević.

Čestitao je svim pobjednicima ovogodišnjeg natjecanja 'Svijet malvazije' i svima koji su dobili oznaku Istarska kvaliteta. Potom je naglasio kako je ključnu ulogu u stabilizaciji vinskog sektora u prošloj godini odigrao nacionalni program pomoći kojim je država sa 56 milijuna kuna, kroz kriznu destilaciju i krizno skladištenje, uklonila s tržišta 9 milijuna litara vina, pomogla u očuvanju tekuće likvidnosti i oslobodila skladišne kapacitete za novu berbu. 

- Izborili smo se da pomoć sektoru vina od 20 milijuna kuna ide i u ovoj godini, međutim, trebamo biti oprezni oko krizne destilacije i njezina utjecaja na cijenu vina u maloprodaji, ali i na povećanje uvoza koji je u prošloj godini rastao za 7 posto. S druge strane u prošloj godini izvoz nam je u odnosu na 2019. pao za preko 20 posto i taj trend se nastavlja i prvom kvartalu ove godine. Jedino što ohrabruje jest činjenica da nam u izvozu raste udio vina više cjenovne kategorije, vrhunskih vina i pjenušaca. Samo za ilustraciju, izvoz pjenušaca porastao je za 58 posto i to jasno govori da hrvatsko vinarstvo treba ići, kao što ide i Istarsko, u smjeru visoke kvalitete - poručio je Kovačević. 

Hrvatska bilježi veliki vanjskotrgovinski deficit u razmjeni vina, ali traži svoje mjesto na globalnim vinskim kartama kroz kvalitetu i bogatstvo autohtonih sorti. Kako bismo se snažnije brendirali kao vinska zemlja, navode iz HGK, moramo više izdvajati za marketing i vinarstvo općenito jer bez toga nema ozbiljnijeg tržišnog pozicioniranja. Stoga će HGK, tvrde, pod zajedničkim brandom Vina Croatia, Vina Mosaica još snažnije, vlastitim sredstvima i sredstvima vinske omotnice EU fondova, raditi na međunarodnoj promociji domaćih vina. 

Vaša reakcija na temu