Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović FOTO Never green nakon deset godina okupio kremu hrvatske vinske scene
Promo Piše: Sponzorirani sadržaj

FOTO Never green nakon deset godina okupio kremu hrvatske vinske scene

Najnoviji trendovi, premijerne berbe i etikete predstavljene u hotelu Park

U uglađenoj, ali opuštenoj atmosferi splitskog hotela Park, danas su se okupili najbolji od najboljih – sami vrh hrvatskog vinarstva. Najnoviji trendovi, premijerne berbe i etikete koje tek kreću u osvajanje vinskih karti najtraženijih restorana, premijerno su predstavljene na sajmu pod palicom Never greena, najznačajnijeg dalmatinskog distributera vina i šampanjaca.

Prvi put u Splitu, ovakav vinski događaj pružio je rijetku priliku za povezivanje ljudi koji razumiju vino – vinara, ugostitelja, sommeliera i zaljubljenika. Daleko od klasične komercijalne atmosfere, ovo okupljanje bilo je posvećeno čistom uživanju u vinu, bez žurbe, uz priliku za razgovore i buduće suradnje. Sajam je osmišljen kao ekskluzivna platforma na kojoj su došle do izražaja vrhunske etikete, a vinari predstavili svoja najnovija remek-djela.

Na događanju se okupilo oko 400 posjetitelja, ne računajući izlagače, što potvrđuje veliki interes profesionalne publike za ovakav koncept vinskog susreta.

Za razliku od tipičnih sajmova na kojima dominira prodajni pritisak, Never greenov koncept bio je usmjeren isključivo na kvalitetnu poslovnu suradnju – B2B. Cilj je bio omogućiti distributerima, vinarima i ugostiteljima da se strateški pripreme za nadolazeću sezonu i istovremeno približe krajnjim kupcima kroz vrhunski odabir etiketa. Poseban značaj imao je povratak legendi hrvatskog vinarstva u Split – mnogi od njih nisu imali priliku predstaviti svoja vina u ovom gradu više od desetljeća.

- Ovo je sjajna ideja! Okupili su se vodeći vinari, mislim da je prvi put u Splitu organizirano nešto ovakvog nivoa. Mi smo donijeli dvije varijante Grka – svježu i odležanu. Uz to, sadimo i Plavac mali radi oprašivanja, pa smo predstavili naš rose te odležani Plavac iz berbe 2022. - kazao je Frane Milina iz vinarije Bire, zadovoljan atmosferom i gužvom za svojim stolom.

Organizatori su cijeli sajam doživjeli kao poklon – i vinarima i partnerima, ali i svima onima koji vino ne shvaćaju samo kao piće, već kao ozbiljnu priču, trud i umjetnost. A onih pravih znalaca, željnih novih priča i etiketa, nije nedostajalo.

Posebnu pažnju privukla je reprezentacija Plešivice, koja je u punom sjaju prvi put nastupila u Splitu – regija sinonim za pjenušce i prirodna vina sada je napokon pokazala svoju raskoš dalmatinskoj publici. Uz njih, stigli su i ponajbolji vinari iz Istre, Slavonije i, naravno, Dalmacije. Na jednom mjestu našli su se pioniri hrvatskog modernog vinarstva – Bibich, Bire, Krajančić, Tomac, Korak, Coronica, Matošević... Isto tako, mnogo poznatih hrvatskih brendova poput Stine, Markusa, Grabovca, kao i malih obiteljskih vinarija. Svaka od 37 izloženih vinarija bila je priča za sebe, a svaki od vinara pokazao je zavidnu razinu kvalitete i izložio perjanice svoje vinarije.

- Projekt Never greena je odličan! Prostor hotela Park uz more pruža možda najljepši izložbeni ambijent dosad. Koncept sajma je izvrsno osmišljen – selektirani su neki od najboljih vinara Hrvatske, a posjetitelji dolaze ciljano i profesionalno. Ovakav B2B model vinari čekaju više od 20 godina. Sve je organizirano na vrhunskoj razini, u jednom danu, bez razvodnjavanja - rekao je Slaven Jeličić, enolog vinarije Markus, do nedavno male garažne vinarije sa sjedištem u Zagrebu, koja se sada preselila u Kaštela i upravo grade jednu od najmodernijih vinarija u Hrvatskoj.

Dodao je kako vinarija širi portfelj s novih 20 hektara vinograda na Šolti, gdje sade Pošip, Maraštinu i Crljenak, uz poznate etikete Dingača Pepejuh i Babića.

Preko puta Markusa, svoja vina izložio je i Alen Bibić, vlasnik vinarije Bibich. Predstavio je pjenušce, bijela vina – svježa, kompleksna i odležana – te crvena vina od Shiraza i Merlota, iznimno tražena na splitskom području.

- Ovdje se svi poznajemo i znamo tko što radi. Nakon 37 godina u ovom poslu, veseli me što su vina svake godine sve bolja. Kultura vina i način na koji se pije došli su na vrlo ozbiljnu razinu, a mladi ga piju umjereno i s poštovanjem - rekao je Bibić, dodavši da ovakav događaj omogućuje neposredan kontakt s ljudima iz struke, što za vinare ima posebnu vrijednost.

Bilo je očito da su svi doveli ono najbolje iz svojih podruma, s jasnim ciljem – pokazati kamo ide hrvatska vinska scena i zašto naša vina sve češće pronalaze mjesto na svjetskim stolovima.

Među izlagačima se našla i vinarija Tomac, poznata po pjenušcima i maceriranim vinima s duljim odležavanjem.

- Ovdje je okupljena elita hrvatskog vinarstva. Sjajna prilika za susret s kolegama i razmjenu iskustava. Vinarstvom se bavimo od 1987. i drago nam je pratiti ovaj pozitivan razvoj domaće scene - rekao je Tomislav Tomac, dodavši da Never green ulaže veliki trud u partnerski odnos s vinarima, što smatra standardom koji bi trebao vrijediti u cijeloj industriji.

Premda je publika bila dominantno poslovna – ugostitelji, distributeri, sommelieri – događaju su prisustvovali i vinski entuzijasti, blogeri i novinari. Pojavilo se i nekoliko 'civilnih' gostiju, ali naglasak je bio na onima koji kroz ovakve susrete grade dugoročne odnose u industriji.

Ambicija organizatora jest da ovaj sajam postane manifestacija izvrsnosti i platforma za edukaciju, gdje će posjetitelji kroz izravnu interakciju s vinarima moći učiti o sortama, terroirima i vinarskim tehnikama. Ovako osmišljen koncept potvrđuje Never greenovu ključnu ulogu u razvoju vinske scene u Hrvatskoj.

Vaša reakcija na temu