Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
INTERVJU Olja Einfalt Mihovilović: Skandal je ponovno stao na noge, naši proizvodi se prodaju u Hollywoodu

INTERVJU Olja Einfalt Mihovilović: Skandal je ponovno stao na noge, naši proizvodi se prodaju u Hollywoodu

Prije smo radili na masovnoj proizvodnji jer nije bilo velikih na tržištu. Sada im ne možemo konkurirati kvantitetom, ali smo se bazirali na autorske serije u manjim količinama

Akademska slikarica Olja Einfalt Mihovilović potpisuje dizajn branda Skandal. Njezin pristup dizajnu je umjetnički i alternativan, a na njezine radove 'kliknuli' su i Amerikanci. Njezini autorski komadi sada se nalaze u Hollywoodu i Melrose Streetu.

U Los Angelesu u trgovini Reloaded sada se mogu pronaći i vaši radovi. Kako je došlo do suradnje?

- Ljudi koji su u ovom poslu godinama vidjeli su našu robu i iste sekunde su reagirali da ju žele. Amerikanci se rijetko odlučuju za dobavljače iz Europe, iz razloga dobave, transporta, mogućih reklamacija i slično. S druge strane, oni su ti koji vole birati autore koje će vidjeti u svom salonu, a kada sam uđeš čini se kao da im nešto namećeš. Međutim, kada smo ušli i pokazali naše stvari, bilo je interesantno što su drugačije reagirali. Zanimljivo je da je već u prvom danu prodano 20 posto naših artikala. To je veliki postotak jer dućan ima 10 tisuća artikala, od toga 50-ak naših. Nevjerojatno je da smo se u tolikoj masi istaknuli već u jednom danu.

Također u shopping centru Hollywood & Highland mogu se pronaći vaši proizvodi?

- Sigurno bismo dogovorili još koju suradnju, ali su nam tražili ekskluzivu za određeni dio. Vjerujem kako ćemo biti zastupljeni na nekoliko mjesta, otvorili smo maloprodaju, shvatili smo kako njihovo tržište funkcionira, a reakcije su sjajne. Postigli smo puno veću cijenu nego na našem tržištu, kompletan asortiman nosili smo u Ameriku, izabrali su neke naše avangardnije komade koji su baš fashion. To su komadi koji su trenutačna top ponuda i koji se najviše traže.

Čini se kako je američko tržište bolje reagiralo nego li domaće?

- To su artikli za partyje i koncerte, događaje kojih i nema 'previše' kod nas. Osim toga, hrvatska publika ima drukčiji ukus, ponekad nedostaje i vještine u kombiniranju ovih artikala, a u krajnju ruku nemaju ni previše prilika za to odjenuti.

Pretpostavljam da sada krećete u još veću promociju ka inozemnim tržištima...

- Odlučili smo pojačati online prodaju jer mlade generacije se ne vežu za grad, već za brend. Ako im se nešto sviđa, a mogu pronaći na online shopu oni to kupuju. Neka se naš komad prodaje u Hollywoodu, Berlinu, Parizu... jer sada smo potvrdili ono što pretpostavljamo i žarko želimo - da je naš proizvod zanimljiv izvan granica Hrvatske.

Zapravo, izabrali ste idealno tržište za predstaviti se...

- Mislim da jesmo, Amerikanci, Nijemci, Nizozemci su ti koji imaju manifestacije gdje se okupljeni, ali i zvijezde mogu odjenuti na taj jedan avangardni način. Kod nas bih kazala, ne postoji tržište, ono se izgubilo. U Hrvatskoj vlada pomodarstvo - neki su brendovi ekstra popularni i odlično se prodaju, a u biti se izrađuju po klišejima i kopiraju.

Tko, po Vama, diktira modne novitete?

- Dosta mode nam dolazi iz Azije, možda toga nismo toliko ni svjesni, pogotovo iz Japana i Kine. Recimo, kada smo prije 10 godina robu proizvodili u Aziji, imala sam prilike vidjeti stvari koje smo nabavljali i proizvodili tada, tek sada se kod nas pojavljuju. Primjerice, visoke čizme koje su ovo godine hit, visoke čarape, bojane kose, to se odavno pojavilo u Aziji, a tek sad se konzumira u Europi i Aziji.

Obično biva, kada neki estradnjak nešto odjene, to je za nekoliko dana hit...

- Kod nas estradnjaci nisu tog tipa. U tu kategoriju možda može ući Jelena Karleuša, iako o njenoj muzici ne bih rado pričala. Tu je možda i Ela Dvornik, koja se izdvojila od ove mlade generacije, a upravo i ona je Karleušu izdvojila po pitanju imidža. Postali kliširani, sve pjevačice su iste - izblajhane, uz obveznu minicu i čizme do koljena. Smatram da se boje iskazati svoj personality, boje se igrati, a sve što odjenu prije moraju na nekome vidjeti. Dakle nesigurne su u kreiranju vlastitog imidža. Ja kao autor želim biti izvan tog klišeja, jednostavno bih bila sretnija da ima više publike u Hrvatskoj koja bi to prepoznala.

Što je Amerikancima zapelo za oko u Vašoj kolekciji?

- Kolekcija nakita koja je specifična, moj nakit nije nakit već odjevni predmet. To su komadi koji su sami za sebe atraktivni i ne traže drugi komad odjeće. U kolekciji imam i malo mirnijih komada kako bi se u njoj pronašli i oni malo manje avangardni. Svaki komad je ručni rad, naš nakit se nekome možda i neće svidjeti, ali neće moći kazati da nije trendi. Često bi stvari koje smo plasirali na tržište tek nakon nekog vremena postale hit. Kada smo se odavno pojavili s uzorcima mrtvačkih glava svi su nas gledali kao da smo morbidni, a nakon koju godinu svi su ih tiskali na svemu mogućem. Već 15 godina radim military style, taj gardijski imidž mi je vječna inspiracija, međutim, u početku su ljudi na to čudno gledali, dok je danas to sasvim normalna pojava na ulici i u trgovinama.

Vaš svaki komad ima i svoj naziv. Koja su najčešća imena nakita?

- Hong Kong, Tokio, Roma, Tsunami, Ultra... uglavnom luda imena. Inspiracija mi dolazi kroz život. Ponekad je teško nešto izbaciti na tržište, ako to nije neki svjetski trend prije tebe stavio u kolekciju. No, kao autoru mi je drago biti svoja i takva ću ostati. Autorstvo u Hrvata više se veže uz priče tko tvoje radove nosi, Rozga ili Severina, a nije važno možeš li od svog proizvoda živjeti.

Kako je došlo do smanjenja broja Skandal dućana prije nekoliko godina?

- U vrijeme kada je Skandal bio na svom vrhuncu, dizajnirali smo radili krojeve u našem pogonu u Splitu. Zapleli smo se u velikom broju artikala i dućana, a sezonu smo morali financirati unaprijed. Kolekcija za jesen/zimu radila se već početkom proljeća, uz avansno financiranje. Trebala je jaka banka koja bi nas u tome pratila, a u Hrvatskoj to nije bilo moguće. Mi smo bili jedini hrvatski brend koji je stvarao proizvode od ideje do proizvodnje i plasmana. Širili smo se velikom brzinom, ali zbog ranije opisane situacije s nemogućnošću financiranja u tolikom obujmu, ušli smo u probleme. Tako smo imali situaciju s praznim dućanima i robom koja je uzalud čekala u kontejnerima u Kini.

Ponovno ste stali na noge...

- Međutim, ponovno smo stali na noge, ali smo krenuli s drugom pričom. Prije smo radili na masovnoj proizvodnji jer nije bilo velikih na tržištu. Sada im ne možemo konkurirati kvantitetom, ali smo se bazirali na autorske serije u manjim količinama. Želim raditi manje stvari, ali na tržištu gdje se moj rad cijeni. Imamo četiri dućana, dva u Splitu i po jedan u Dubrovniku i Trogiru. Planiramo jedan iduće godine otvoriti u Zagrebu i tu stati s pričom u Hrvatskoj. Želimo biti trendovski i moderni i takvi se promovirati u svijetu mode. Čak planiramo u neko vrijeme otvoriti dućan u Americi, cijena najma i doprinosa je ista kao i ovdje. Veća su samo primanja zaposlenika, ali je veća i platežna moć. No, idemo korak po korak, postavljamo stvari kvalitetno, a onda ćemo se ovisno o potrebama i mogućnostima širiti.

Vaša obitelji broji još četiri akademska slikara, a vaša kćerka krenula je vašim stopama...

- Upravo tako, kćerka Paula opredijelila se za modni dizajn kojeg studira u Londonu. Na svom Instagram profilu objavljuje neke svoje modne priče( courage_hail), a jako je zanimljiva pratiteljima kojih sada ima već preko 25 tisuća. Ona je od svoje četvrte godine bila naš model, sve to vrijeme je upijala moju ljubav prema umjetnosti, pa je moda postala i dio njenog života. Danas ju doživljava na jedan svoj način, što su prepoznali brojni brendovi koji joj sada šalju svoje artikle, a ona ih reklamira na svom profilu.

Također, izrađujete staklena umjetnička djela...

- Staklene ribice su moj najčešći motiv, uglavnom obrađujem staklo i oslikavam ga različitim motivima. Imam svoj atelje.a u trgovačkom centru Mall of Split izložbeno prodajni prostor kao i u Dioklecijanovim podrumima. Nosila sam neke od radova i u Ameriku te će biti izloženi kao stalna postava te galerije na adresi 21825 Hawthorne Blvd., Torrance CA 90503. Teško je kazati koji od ova dva posla više volim, kada mi treba bijeg od jednog imam drugi i obrnuto. Godišnje proizvedem oko par tisuća staklenih komada i to me čini sretnom. 

Vaša reakcija na temu