Hrvatska uskoro dobiva jedan originalan spomenik. Radi se o spomeniku Mercedesu, i to njegovom kultnom modelu 115 koji se proizvodio u 70-im godinama prošlog stoljeća. Popularna 'Minika' vrijednim rukama klesara nastaje u prirodnoj veličini, a gdje drugdje nego u Imotskom?! Taj gradić u dalmatinskoj zagori nadaleko je poznat po ljubavi prema Mercedesima kojima njihovi stanovnici, ponajviše gastarbajteri iz Njemačke, prelaze stotine tisuća kilometara.
Nisu rijetki ni oni primjerci s milijunom kilometara 'na satu', uvjerava Ivan Topić-Nota koji obnaša funkciju predsjednika Oldtimer kluba Imotski. Topić-Nota i sam je vlasnik jednog takvog primjerka, za kojeg kaže da se nakon milijun prijeđenih kilometara tek 'razradio'. Predsjednik Oldtimer kluba Imotski otkrio je u novoj epizodi Koordinacije, vodeće hrvatske emisije u građevinarstvu, te ispričao koje ga lijepe uspomene vežu za njegov Mercedes. Automobil je to koji je naslijedio od prerano preminulog oca, a legendarni Mercedes 115 je, u kombinaciji s vremenskim nepogodama, zaslužan i za rođenje njegovog prvog djeteta.
U rubrici Miljokaz, novinar Koordinacije Matej Sunara posjetio je Imotski i porazgovarao s grupom entuzijasta koji ovaj projekt provode na volonterskoj bazi, a jedina im je 'plaća' ljubav prema ovom besmrtnom vozilu. Autor spomenika Mislav Rebić otkrio je Koordinaciji da čitav spomenik koji obuhvaća 'Miniku', njenu kulisu od prirodnih stijena i dva stećka teži preko 50 tona, a koštat će preko 50 000 eura. Projekt je financiran donacijama sponzora, a u izradi su, uz idejne začetnike ovog projekta, na volonterskoj bazi sudjelovali i studenti likovnih akademija iz Hrvatske i inozemstva. 'Minika' se ne izrađuje iz 'jednog komada' već iz 12 dijelova čija je izrada gotova, a uskoro kreće faza montaže spomenika.
U posjeti imotskim entuzijastima bila je i Mercedesova delegacija iz Stuttgarta koja se iz prve ruke mogla uvjeriti u nevjerojatnu ljubav Imoćana prema ovoj marki automobila.
Cilj ovog pothvata nije izgraditi identičnu kopiju 'Minike' nego u spomenik ugraditi i dio imotske duše. Zato je i građen isključivo od imotskog kamena. A hoće li se u njemu naći i drugi imotski simboli poput bijelih čarapa i krunice na retrovizoru saznajte u novoj epizodi Koordinacije.